بررسی و معرفی شیر گیاهی و فواید آن

بررسی و معرفی شیر گیاهی و فواید آن

This post is also available in: فارسی

اگر تا به امروز با شیر گیاهی آشنا نشده اید و به دنبال جایگزینی مناسب برای شیر های حیوانی هستید. در ادامه مطلب با بهترین رستوران در رشت همراه باشید. چرا که در این مطلب به بررسی و معرفی شیر گیاهی و فواید آن میپردازد.

شیر گیاهی چیست؟

شیر گیاهی یا همان شیر غیرحیوانی عصار گرفته شده از گیاهان و غلات مثل آجیل یا دانه (تخمه یا غله) مورد نظر شما است. شیرهای گیاهی جایگزینی مناسب برای شیر گاوی محسوب میشوند. شیر گیاهی نیز مانند شیرگاوی دارای خواص و فواید فراوانی است. در ادامه بهترین رستوران در رشت به بررسی شیر گیاهی و فواید آن میپردازد.

نحوه تولید شیرگیاهی

در اولین مرحله تولید شیر گیاهی بهترین رستوران در رشت بیان میکند که باید دانه های مرغوب جداسازی شود. سپس دانه ها باید درون آب قرار گیرد تا به خوبی خیس شود. در مرحله بعد باید دانه ها همراه با آب آسیاب شود. سپس از طریق دستگاه های سانتریفیوژ صنعتی شیر از دانه گیاهی، مثل دانه‌های بادام یا دانه‌های سویا، تولید میشود. بهترین رستوران در رشت بیان میکند هر چه این مرحله جداسازی شیر از دانه گیاهی بیشتر تکرار شود. شیر از کیفیت بهتری برخوردار خواهد شد. شیرهایی که مواد اولیه نشاسته ای دارند. مثل شیر برنج با واکنش آنزیمی نشاسته به قند تبدیل میشود. در ادامه بهترین رستوران در رشت به انواع شیر گیاهی و فواید آن میپردازد. بهترین رستوران در رشت بیان میکند خوب است بدانید که شیرهای گیاهی را میتوان به صورت خانگی نیز تهیه کرد.

انواع شیر گیاهی

بررسی و معرفی شیر گیاهی و فواید آن

به طور کلی شیر گیاهی از تنوع بسیار زیادی برخوردار است. اما بهترین رستوران در رشت رایج ترین و بهترین شیر های گیاهی را شامل شیر بادام، شیر سویا، شیر برنج، شیر نارگیل، شیر جوی دوسر و شیر فندق میداند. در ادامه در خصوص این شیر های گیاهی و فو اید آن ها اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهد داد.

شیر بادام

شیر بادام به بیان بهترین رستوران در رشت جزو شیرهای گیاهی پرطرفدار است. این شیر یکی از مبنع های خوب دریافت مواد مغذی است. یک فنجان شیر بادام معادل یک گرم فیبر، یک گرم پروتئین، دو و نیم گرم چربی غیر مضر است. این شیر حاوی ویتامین E، انواع آنتی اکسیدان، مواد معدنی و مغذی است. بهترین رستوران در رشت بیان میکند از فواید شیر بادام میتوان به بهبود عملکرد مغز، کاهش التهابات و استرس، بهبود وضعیت پوست و مو، سلامت و رشد استخوان‌های کودک اشاره کرد.

شیر سویا

شیر سویا از دیگر شیر های گیاهی پرطرفدار است. این شیر را به دلیل بافت خامه ای که دارد. مشابه ترین شیر گیاهی نسبت به شیر های پرچرب لبنی میدانند.بهترین رستوران در رشت بیان میکند شیر سویا نسبت به دیگر شیر های گیاهی از پروتیئن بیشتری برخوردار است. از فواید شیر سویا میتوان به تنظیم قندخون، تقویت سیستم گردش خون، سلامتی استخوان ها، بهبود خلق و خو در سندروم پیش از قاعدگی، بهبود مشکلات یائسگی و کاهش وزن اشاره کرد.

شیر گیاهی نارگیل

شیرنارگیل را میتوان خوشمزه ترین شیرگیاهی دانست. این شیر بافت کرمی و مزه شیرینی دارد. البته اگر به کالری غذاهای مصرفیتان اهمیت میدهید. باید بدانید که این شیر کالری بالایی دارد. از این رو در مصرف آن دقت کنید.بهترین رستوران در رشت بیان میکند از فواید شیر نارگیل میتوان به عضله‌سازی و کاهش چربی، دشمن فشاره خون و استرس، بهبود عملکرد روده، تسکین یبوست و بهبود کیفیت خواب اشاره کرد.

شیر گیاهی برنج

شیر گیاهی برنج ار برنج پخته شده در آب تولید میشود. این شیر میتواند انرژی خوبی به شما منتقل کند. این شیر سرشار از ویتامین B،A وD است و مقدار بسیار زیادی کلسیم نیز دارد. بهترین رستوران در رشت این خواص این شیر را حدودا با شیر گاو برابر میداند. از فواید شیر گیاهی برنج میتوان به کاهش حملات قلبی، بهبود فشارخون، بهبود هضم و گوارش غذا، رفع عفونت روده ای اشاره کرد.

شیر جوی دوسر

این شیر یکی از انواع شیر های گیاهی است که بافت خامه ای دارد. شیر جوی دوسر حاوی کلسیم و فیبر فروان است و میتوان آن را یک منبع انرژی خوب دانست. این شیر به دلیل فقدان لاکتوز و گلوتن به یک مکمل برای بزرگسالان تبدیل شده است. بهترین رستوران در رشت از فواید این شیر به کنترل قند و چربی خوان، کاهش وزن، مقابله با کم خونی، تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

شیر فندق

یکی دیگر از انواع شیر های گیاهی که طرفداران زیادی دارد. شیر فندق است. این شیر حاوی منیزیم و منگنز، پروتئین و ویتامین هایی مثل ویتامین B1,B2,E و همچنین امگا 3 و امگا6 و نیز امگا 7 است. یکی از فواید مهم این شیررا بهترین رستوران در رشت حفظ سلامتی قلب و پیشگیری از انواع سرطان بیان کرد.

علل استفاده از شیر گیاهی از نظر بهترین رستور ان در رشت

بررسی و معرفی شیر گیاهی و فواید آن

به طور کلی استفاده از شیر گیاهی هیچ محدودیتی ندارد. اما بیشتر افرادی از شیر های گیاهی استفاده میکنند. که از رژیم های غذایی گیاهخواری پیروی میکنند و یا به اصطلاح وگان هستند. بهترین رستوران در رشت بیان میکند افرادی که به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستند نیز میتوانند این شیر را جایگزین شیر گاو کنند. برخی از افراد نیز آلرژی به کازئین شیر دارند. و یا به دلیل جذب بهتر پروتئین مایل به خوردن شیر گیاهی هستند.

نکاتی در خصوص استفاده از شیر گیاهی

بهترین رستوران در رشت بیان میکند. با وجود تمام فوایدی که در خصوص هر یک از انواع شیر گیاهی بیان کردیم. اما هیچ یک نمتواند جایگزین صد در صدی شیر گاو برای کودکان باشد. از این رو اگر به دلیل آلرژی و حساسیت ها میخواهید به طور کلی شیرگیاهی را جایگزین شیر گاو کنید. حتما نزدیکترین نوع شیر گیاهی از لحاظ مواد معدنی و ویتامین ها را انتخاب نمایید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

تزئین انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و تاثیر آنها
خواص شگفت انگیز مویز برای بدن
زیباترین جاذبه‌های توریستی ایران (2)
تاریخچه شکل گیری رستوران ها در کشور ایران
معرفی غذاهای پرطرفدار ایرانی از دید گردشگران خارجی
نحوه بخارپز کردن کلم بروکلی برای اضافه کردن به غذاهای مختلف
خواص و فواید آب برای بدن انسان
چند توصیه برای اقامت در هتل ها در دوران کرونا
بهترین محل های تفریحی و تاریخی رشت
معرفی استانهای ایران با غذاهای محلی آنها
میان وعده های مناسب کودکان
مهمترین ویژگی هایی که یک رستوران خوب باید داشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید