چوچاق گیلانی پرخاصیت و موارد مصرف آن

چوچاق گیلانی پرخاصیت و موارد مصرف آن

This post is also available in: فارسی

اگر به گیلان سفر کرده باشید، با سبزی شگفت انگیز و با عطر و طعمی خاص روبرو خواهید شد. این سبزی معطر و خوش طعم که خواص بسیار زیادی برای سلامت بدن دارد. در گیلان با نام چوچاق شناخته شده است. و بسیاری از گیلانیان به این سبزی علاقه خاصی دارند. به طوری که در فصل هایی مخصوص این سبزی را خشک میکنند. تا بتوانند برای فصولی که این سبزی رشد نمیکند هم از آن بی بهره نباشند. در ادامه همراه ما باشید تا بهترین رستوران در رشت درخصوص چوچاق گیلانی پرخاصیت و موارد مصرف آن اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهد.

همه چیز درباره چوچاق گیلانی پرخاصیت

جالب است بدانید که چوچاق گیلانی پرخاصیت به صورت خودرو رشد میکند. شرایط نگهدار خاص و دشواری ندارد. چوچاق گیلانی خاصیت دارویی دارد. و یکی از عجیب ترین گیاهان به شمار میرود. این گیاه در هر فصل خود را به صورت متفاوتی نشان میدهد. بهترین رستوران در رشت بیان میکند در فصل بهار این گیاه به صورت بوته و برگ های نوک تیز دیده میشود. با گذشت زمان و تغییر فصل برگ چوچاق ضخیم تر میشود . از نظر ظاهری آن را شبیه به اسفناج میدانند. در نهایت با سرد شدن هوا این گیاه سبز تبدیل به بوته ای خاردار با گل های بنفش و آبی تبدیل میشود. همچنین بهترین رستوران در رشت بیان میکند معمولا برای استفاده چوچاق در غذا این گیاه را در فصل بهار برداشت میکنند.

چوچاق گیلانی پرخاصیت و موارد مصرف آن
چوچاق گیلانی پرخاصیت و موارد مصرف آن

خواص چوچاق

همانطور که از ابتدای مطلب بیان کردیم. این گیاه یکی از پرخاصیت ترین سبزی ها به شمار میرود. به طوری که برخی آن را داروی گیاهی میدانند. بهترین رستوران در رشت از خواص چوچاق به تقویت‌ قوای جنسی، آرامش بخش، مقابله با سرطان، اشتهاآور، کاهش التهابات بدن، افزایش دهنده شیر مادران، تسکین دردهای رماتسیمی اشاره کرد.

موارد مصرف چوچاق پرخاصیت

چوچاق گیلانی پرخاصیت و موارد مصرف آن

به طورکلی چوچاق را میتوان یک ادویه برای غذا دانست. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. گیلانیان برای خوش طعم شدن غذاهایشان از این سبزی معطر استفاده میکنند. حتی برخی از آنها معتقدند که خوش طعم شدن زیتون پرورده به این سبزی بستگی دارد. بهترین رستوران در رشت بیان میکند از چوچاق گیلانی در کباب ترش، خورشت ترش واش، کال کباب، ماهی شکم پر، کوکو سبزی، مرغ شکم پر، بادمجان شکم پر استفاده میشود. همچنین در برخی از چاشنی ها مثل ترشی هفت بیجار، زیتون پرورده، دَلار (دلال) از این سبزی شگفت انگیز استفاده میشود. از چوچاق میتوانید در دمنوش نیز استفاده کنید. که در ادامه بهترین رستوران در رشت طرز تهیه دمنوش چوچاق را در اختیارتان قرار می دهد.

دمنوش چوچاق

در تهیهدمنوش چوچاق گیلانی پرخاصیت میتوانید هم از برگ تازه چوچاق و هم از برگ خشک شده آن استفاده کنید. این دمنوش آرامبخش خواص بسیار زیادی دارد. از این بهترین رستوران در رشت بیان میکند این دمنوش ساده و فوری را حتما امتحان کنید.

برای تهیه این دمنوش به دو لیوان آب، چوجاق تازه یا خشک شده، نبات یا عسل نیاز دارید. ابتدا آب را بجوشانید. سپس مقدار از سبزی چوچاق را درون قوری بریزید و حدود 10 الی 15 دقیقه قوری را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید. در نهایت دمنوش را در لیوان بریزید و همراه با نبات یا مقداری عسل میل کنید. و از خواص بی نظیر آن بهره ببرید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

معرفی غذاهای پرطرفدار ایرانی از دید گردشگران خارجی
طرز تهیه نان سیر و خواص شگفت انگیز سیر
عوارض مصرف غذاهای سرد بر بدن انسان
بهترین نحوه سرویس دهی و سرو غذا در رستوران
7 مورد از فواید نوشیدن قهوه که بر سلامتی شما تاثیر می گذارد
اهمیت استفاده از مواد غذایی سالم در بهترین رستوران ها
چند گام مهم برای سفر در دوران کرونا
مروری بر آلوده ترین سطوحی که در سفر به آن بر میخوریم
انواع پیش غذا و چند نکته راجع به آن که لازم است بدانید
معرفی استانهای ایران با غذاهای محلی آنها
بهترین رستوران در رشت
برگزاری مراسم تولد در بهترین رستوران رشت

دیدگاهتان را بنویسید