بهترین روش نگهداری انواع نان در منزل به همراه نکات مهم

بهترین روش نگهداری انواع نان در منزل به همراه نکات مهم

This post is also available in: English فارسی العربية

بهترین روش نگهداری انواع نان در منزل به همراه نکات مهم

نان از اصلی ترین مواد غذایی موجود در هر خانه ای است که تقریبا هر روز مورد استفاده قرار می گیرد. تازگی و کیفیت نان در ارزش غذایی آن تاثیر بسزایی دارد. روش نگهداری انواع نان از موارد مهم می باشد، که رستوران ریژان، بهترین رستوران در رشت چند روش برای نگهداری انواع نان ها را برایتان گفته است.

روش صحیح نگهداری نان

نان ها در انواع مختلف پخت می‌شوند که تقریبا روش نگهداری صحیح برای انواع آن ها یکسان می باشد. هرچند روش نگهداری نان های فانتزی مانند باگت کمی متفاوت است، اما برخی نان ها مانند لواش، تنوری و … را می‌توان شبیه به یکدیگر نگهداری کرد. اگر به رستوران های معروف رشت رفته باشید متوجه نان تازه ای که در کنار غذا برایتان سرو می شود شده اید، بسته‌بندی و روش نگهداری انواع نان اصولی انجام شود، سبب ماندگاری کیفیت آن تا مقدار زیادی حفظ خواهد شد.

سرد کردن نان پس از خرید

سعی کنید پس از خریدن نان اقدام به سرد کردن نان کنید و آن‌ها را به صورت داغ بر روی یکدیگر قرار ندهید. در واقع این کار به ماندگاری بیشتر نان کمک می‌کند. همچنین قرار دادن نان های داغ بر روی یکدیگر موجب زود کپک‌زدن آن‌ها می‌شود.

پس از سرد کردن نان ها، آن‌ها را درون پلاستیک دربسته قرار دهید تا مانع از ورود هوا به آن شوید. بسته بودن پلاستیک نان به شکلی که هوا به آن وارد نشود و همچنین قرار گرفتن آن دور از نور خورشید می‌تواند ماندگاری نان را بالا ببرد. از این روش را برای انواع نان ایرانی مانند لواش، تنوری، تافتون، سنگک و بربری به کار ببرید.

نگهداری انواع نان در یخچال

استفاده از یخچال برای نگهداری نان، روند بیات شدن و کپک زدگی نان را تا 3 برابر افزایش می‌دهد. در ضمن نگه داشتن نان در یخچال منجر به خشک شدن آن نیز ممکن است بشود. در صورتی که قصد دارید به مدت دو روز نان را نگهداری کنید بهتر است نان در دمای محیط با شرایطی که در قبل گفته شد نگهداری شود.

نگهداری انواع نان در فریزر

یکی از بهترین راه ها برای ماندگاری بالای نان، نگهداری آن در فریزر است. در صورتی که تصمیم دارید نان را بیشتر از 2 روز نگهداری کنید بهتر است تا آن را بسته بندی کرده و درون فریزر نگهداری کنید. در هنگام بسته بندی نان دقت داشته باشید تا پلاستیک دربسته باشد و هوا به داخل آن وارد نشود. همچنین هوای درون پلاستیک را هم در هنگام بسته بندی از آن خارج کنید.

برای نگهداری نان باگت نیز بهتر است خمیر وسط آن را جدا کنید و نان را بدون خمیر وسط نگهداری کنید. نان باگت به این شکل در هنگام استفاده، از شرایط بهتری برخوردار می باشد.

بهترین حالت ممکن برای نگهداری از نان در فریزر، قرار دادن آن در دمای منفی 4 درجه سانتی‌گراد تا منفی 10 درجه سانتی‌گراد است.

نکاتی در نگهداری انواع نان

  • هنگامی که نان را در فریزر نگهداری کرده اید. بهتر است هنگام استفاده، به بهترین شکل یخ آن را باز کنید تا کیفیت و ارزش غذایی آن حفظ گردد.
  • بهترین روش برای باز کردن یخ نان قرار دادن در دمای محیط می باشد. پس از چند دقیقه که در دمای محیط قرار بگیرد باز می گردد و برای مصرف کردن مناسب است.
  • نان های معمولی مثل تافتون را که در فریزر قرار می دهید. می توانید به مدت چند ثانیه درون مایکروویو قرار دهید تا قابل استفاده شود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

معرفی گوشت مناسب برای هر غذا
معرفی جاذبه گردشگری در گیلان
تزئین انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و تاثیر آنها
طرز تهیه کوکوی پیازچه کرمانشاهی و خواص آن
نحوه بخارپز کردن کلم بروکلی برای اضافه کردن به غذاهای مختلف
چند مورد از نکات مهم در انتخاب رستوران بین راهی
معرفی زیباترین آبشارهای ایران (2)
خواص شگفت انگیز مویز برای بدن
اهمیت استفاده از مواد غذایی سالم در بهترین رستوران ها
معرفی استانهای ایران با غذاهای محلی آنها
چند ترفند برای جلوگیری از چسبیدن غذا به ظرف
دیدنی های ماسوله مقصد رویایی گردشگران گیلان

دیدگاهتان را بنویسید