بهترین رستوران در رشت

بهترین رستوران در رشت

This post is also available in: English فارسی العربية

بهترین رستوران در رشت

تنوع فراوان و خلاقیت غذایی شهر رشت باعث شد تا در سال 1394 این شهر به عنوان یکی از شهرهای خلاق غذا به ثبت یونسکو برسد. غذاهای متنوع و محلی رشت هر شخص با هر سلیقه و ذائقه ای را به خود جذب نموده و به دنیای خوشمزه و لذیذ رشتی دعوت می کند. اگر قصد سفر به شهر رشت را داشته باشید، حتما شما هم برای تجربه طعم لذیذ و متفاوت انواع غذاهای محلی و سنتی آن که زبانزد خاص و عام هستند به دنبال بهترین رستوران در رشت خواهید بود. با ما همراه باشید.

رستوران در رشت از جمله مقصد های گردشگری در استان گیلان می باشد. گیلان علاوه بر طبیعت زیبایی که دارد، غذاهای بسیار لذیذ و هیجان انگیزی نیز دارد که میزبان مناسبی برای شما خواهد بود. افراد این محل اغلب از گوشت ماکیان و تخم آن ها، مرغابی های مهاجر و پرندگان بومی، ماهی، گوشت گاو و گوسفند در غذاهای خود استفاده می کنند. آشپزی در گیلان از مواردی است که افراد مراحل طولانی و پیچیده ای برای آن در نظر می گیرند. مرحله اول کار شست وشوی مواد می باشد که ممکن است زمان زیادی را بطلبد.

ساطوری کردن و آسیاب کردن موادی همچون سبزی و مغزگردو بخش دیگری از کار می باشد. اغلب خورش ها از چند ماده درست می شوند که برخی از آن ها باید بصورت جداگانه پخته شوند. همچنین پخت غذا در آب و بر شعله ملایم نیز روشی بسیار رایج است می باشد، چه برای آش وبرنج، چه برای غذاهای دارای گوشت و مرغ. در بیشتر دستورهای غذایی، این نوع روش طبخ اعمال می شود. گیلانیان فرهنگ طبخ در فر و بریان کردن ندارند مگر در موارد خاص، بلکه نظرشان معطوف به برشته، آب پز و مرطوب کردن می باشد.

انواع غذاهای بومی رشت

شاید شما هم بخواهید بدانید که در سفر به رشت و رفتن به بهترین رستوران های رشت، باید چه غذاهایی را سفارش داده و امتحان کنید. برای شناخت تعدادی از این غذاهای بومی رشت که طعم لذیذ و متفاوت آنها زبانزد خاص و عام است و هرساله مسافران زیادی را به سمت بهترین رستوران های رشت می کشاند با ما همراه باشید.

ثبت ملی برخی غذاهای گیلانی

جالب است این را بدانید که در راستای اهمیت و توجه به غذاهای این منطقه سرسبز، خوراک هایی نظیر مرغ ترش، اناربیج، باقلاقاتوق، میرزاقاسمی و زیتون پرورده و 6 مورد از غذاهای محلی دیگر در مرحله ثبت ملی می باشند. در ادامه به سراغ لیستی می رویم. که از بین 170 نوع غذای خوشمزه گیلانی آماده کرده ایم تا کمی با سفره رنگین این منطقه آشنا شوید. بهترین رستوران در رشت پذیرای شما با تنوع غذایی بسیار زیاد خواهد بود.

باقالاقاتوق

باقالاقاتوق از جمله پرطرفدارترین غذاهای سنتی گیلان است که از باقالی، سیر، تخم مرغ و شوید خشک تهیه می شود. این غذا به عنوان یک خورشت و به صورت ترکیبی با برنج سرو می شود. از جمله مخلفات مناسب این غذا نیز می شود که به سیر، ترب، زیتون و ماهی اشاره کرد.

کباب ترش

کباب ترش تجربه متفاوت و به یاد ماندنی از یک طعم خاص خواهد بود. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. این غذا از گوشت گوسفند، رب انار، انار ترش و گردوی آسیاب شده، پیاز، سیر، سبزی محلی چوچاق و روغن زیتون تهیه میشود. لذت چشیدن این طعم ترش و متفاوت کباب را در بهترین رستوران های رشت به شما پیشنهاد می کنیم.

مرغ ترش

این غذای متفاوت را به علاقه مندان غذاهای با طعم ترش حتما پیشنهاد می کنیم. مرغ ترش از ترکیب مرغ، پیاز، سیر سبز، جعفری، گشنیز، شوید و خالواش، لپه، تخم‌مرغ و آب نارنج تهیه می شود. این غذا نیز به عنوان خورشت و در کنار برنج سرو می شود.

سیر قلیه

سیر قلیه از غذاهای بومی و بسیار قدیمی رشت است. بهترین رستوران در رشت این غذا را به کسانی که به طعم سیر علاقه دارند پیشنهاد می کند. تهیه این غذا با سیر محلی طعم فوق العاده ای به آن می دهد. در تهیه این غذا از مرغابی یا قرقاول استفاده می شود اما با مرغ نیز قابل پخت است. لپه، سیر سبز، تخم‌مرغ و آب نارنج از دیگر مواد مورد نیاز برای تهیه این غذای گیلانی می باشد.

اناربیج

اناربیج با ظاهر دلپسند خود از خوشمزه ترین غذاهای سنتی گیلان به حساب می آید. این غذا عموما در بهترین رستوران های رشت سرو می شود. این غذا تا حدی به فسنجان شباهت دارد. در تهیه این غذا از موادی چون گوشت چرخ‌کرده، پیاز رنده‌شده، مغز گردوی آسیاب شده، سبزی هایی نظیر تره، جعفری، گشنیز، نعنا، خالواش و چوچاق و رب انار استفاده می شود.

میرزا قاسمی

میرزا قاسمی از معروف ترین غذاهای گیلانی می باشد که کمتر کسی است که بعد از یکبار خوردن آن به آن علاقه مند نشود. این غذا از بادمجان کبابی شده، گوجه‌فرنگی، سیر، روغن، تخم‌مرغ، نمک و ادویه تهیه می شود. بهترین رستوران در رشت توصیه میکند حتما این غذا را امتحان کنید.

ترش تره

ترش تره یکی از خوشمزه ترین غذاهای اصیل گیلانی است. برای تهیه این غذای ترش مزه از سبزی مخصوص، نعنا خشک شده، برج، آبغوره، سیر استفاده میشود. در گیلان معمولا این غذا ذرا طبق آداب و رسوم برای شبه چهارشنبه سوری آماده میکنند. در کنار این غذای خوشمزه از ماهی دودی نیز استفاده میشود. که ترکیبی فوق العاده جذاب محسوب میشود. سبزی اصلی این غذای خوشمزه اسفناج است از این رو میتوان ای غذا را یک غذای مفید گیلانی دانست.

بادمجان ورقه گیلانی

حتما برایتان نام این غذا کمی عجیب است. این غذای خوشمزه گیلانی با بادمجان ورقه شده تهیه میشود. به همین علت نام این غذا را بادمجان ورقه می نامند. بادمجان ورقه جزو غذاهای محلی و فوری به شمار میرود از این رو طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. برای تهیه این غذا تنها به بادمجان و تخم مرغ و کمی روغن نیاز دارید. 

آلو مسما

آلو مسما از غذاهای اصیل و بومی رشت به حساب می آید. طعم ترش و شیرین آن موجب تمایز آن از دیگر غذاها، همچنین پرطرفدار شدن آن شده است. این غذا از مرغ، پیاز و غوره، سیر و سبزی تهیه می شود.

 

کال کباب

این غذا نیز مانند اکثر غذاهای گیلانی داری طعم و مزه ای ترش است و برخلاف نام آن هیچ ارتباطی به کباب ندارد. در تهیه آن از بادمجان، گردو، انار و سبزی معطر محلی به نام چوچاق استفاده می شود. این غذا تا حدی شبیه به میرزا قاسمی است.

انواع چاشنی های غذاهای رشت

عموما گیلانی ها غذاها را به تنهایی و بدون چاشنی نمی خوردند و همیشه در کنار غذاهای اصلی یکسری خوراک و چاشنی دارند. عموما در بهترین رستوران های رشت این چاشنی ها با عنوان سینی مزه در کنار غذای اصلی سرو می شود. در این بخش به معرفی تعدادی از این مزه ها می پردازیم.

اشپل ماهی: به تخم ماهی یا خاویار اشپل نیز گفته می شود. که عموما در گیلان از آن به عنوان چاشنی بعضی از غذاهایشان همانند باقالاقاتوق و ترش تره استفاده می کنند.

سیر تر: در حالت کلی سیرهای استان گیلان نسبت به سایر مناطق کشور دارای طعم ملایمتری هستند و عموما سیر تر از پرطرفدارترین چاشنی های غذا در بین مردم رشت به شمار می رود. که آن را همراه با غذاهایی مثل میرزا قاسمی، اناربیج و … مصرف می کنند.

باقالی خام: یکی دیگر از پرطرفدارترین چاشنی ها و خوراکی هایی که در گیلان در کنار انواع غذاها سرو می شود باقالی خام می باشد. خوردن باقالی خام همراه غذاهای بومی و سنتی گیلان را همواره به شما پیشنهاد می کنیم.

سیرترشی: گیلانی ها نوعی ترشی دارند که در آن سیر را درون سرکه قرار داده و بعد از گذشتن تقریبا 6 ماه می توانند از آن به عنوان ترشی استفاده کنند. این نوع ترشی همواره از ترشی های پرطرفدار و محبوب نزد مردم رشت می باشد. که همراه با غذاهایی مثل میرزا قاسمی و فسنجان مصرف می شود.

دلار یا درار: یکی از جذاب ترین چاشنی هایی که در گیلان از آن بسیار استفاده می شود دلار یا دار می باشد. این چاشنی را از طریق کوبیدن برخی از سبزی های محلی مانند چوچاق با نعناع و نمک درست می کنند که آن را هموراه خیار، آلوچه، پرتغال و سایر میوه ها استفاده می کنند که موجب ایجاد طعم بی نطیری می شود.

زیتون پرورده

زیتون پرورده یکی از چاشنی های خوشمزه گیلانی و پرطرفدار است. طعم و مزه زیتون پرورده گیلانی را در هیچ کجای دنیا نمیتوانید داشته باشید. برای تهیه زیتون پروده گیلانی باید چوچاق تازه خرد شده ،دانه انار، گردو خرد شده، سیر خرده شده، آب انار، رب انار و زیتون را با هم ترکیب کنید. عامل خوشمزگی زیتون پرورده گیلانی را بهترین رستوران در رشت سبزی چوچاق آن میداند. که طعم مزه آن را بسیار خوشمزه میکند. 

بهترین رستوران در رشت

حالا که با انواع غذاهای گیلانی و این همه طعم و رنگ خاص و جذاب آن ها آشنا شدید احتمالا به ذهنتان خطور کرده که سفر بعدی تان حتما به شهر رشت، شهر باران های نقره ای و شهر خلاق غذا باشد. تا بتوانید از طعم و مزه متفاوت و عالی این غذاهای بومی لذت ببرید. و حتما به این فکر می کنید که کدام رستوران را انتخاب کنید تا این غذاها را با بهترین کیفیت و عالی ترین طعم و مزه در اختیارتان قرار دهد. رستوران گردشگری ریژان به عنوان بهترین رستوران در رشت آماده پذیرایی از شما مهمانان و مسافران گرامی می باشد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

رشت شهر خلاق خوراک شناسی
آشنایی با ادویه جات مناسب برای هر غذا + نکات مهم در استفا...
مروری بر آلوده ترین سطوحی که در سفر به آن بر میخوریم
بهترین محل های تفریحی و تاریخی رشت
معرفی عجیب ترین رستوران های دنیا
روستای داماش طبیعت بکر گیلان
چند نکته ایمنی برای سفر با دوچرخه
کینوا چیست؟ بررسی فواید و مضرات کینوا
نقش و تاثیر رستوران های رشت در صنعت گردشگری آن
معرفی استانهای ایران با غذاهای محلی آنها
قهوه محبوب ترین نوشیدنی از تاریخچه تا طرز تهیه
معرفی جاذبه گردشگری در گیلان
گفتگوها

دیدگاهتان را بنویسید