معرفی ییلاقات زیبای گیلان

معرفی ییلاقات زیبای گیلان

This post is also available in: فارسی

ییلاقات شمال ایران در بین مردم ایران محبوبیت و معروفیت بسیار زیادی دارند. همه ساله به خصوص در ایام تابستان، تعطیلات نوروزی و دیگر تعطیلات میزبان هزاران ایرانی از سراسر کشور هستند. مناظر زیبا و چشم نواز، آثار تاریخی و فرهنگی و جاذبه های گردشگری طبیعی مثل جنگل و مرداب و کوه و دریا از مهم ترین عوامل محبوبیت آن منطقه به شمار می روند.

ممکن است تصور کنید استان گیلان در فصل تابستان مکان خوبی برای سفر نیست. اما ییلاقات به دلیل آب و هوای خنک و دلپذیری که دارند از بهترین گزینه ها برای سفر در تابستان و فصول دیگر میباشند. ییلاقات گیلان مناطق کوهپایه ای هستند که هوای آن طعنه ای به هوای بهشت می زند. گوشه گوشه ی گیلان دیدنی ست و به نقل از یک تصنیف گیلانی معروف؛ هر چهار فصل گیلان بهار است. ییلاقات گیلان در فصل تابستان بهشتی ست که مطمئنا با تجربه ی یک بار سفر به آن این تجربه را بارها تکرار خواهید کرد.

ییلاقات و روستاهای گیلان به قدری متنوع و دیدنی هستند که مطمئنا برای انتخاب آن ها گیج خواهید شد. بهترین رستوران در رشت شما را برای داشتن انتخابی عالی در مقصد سفر راهنمایی میکند. با ما همراه باشید تا به معرفی ییلاقات زیبای گیلان بپردازیم.

روستای اولسبلنگاه

این روستا با نامی تالشی که به معنای جایگاه بلند و رفیع است. غالب درختان در این روستا درختان ممرز هستند که سبب شده روستای اولسبلنگاه در ماسال منظره ‌ای فراموش نشدنی و کمتر دیده شده نسبت به سایر نقاط گیلان را به شما ارائه کند. در این روستا ابر ها به قدری به سطح زمین نزدیک هستند. که تصور می کنید در حال قدم گذاشتن بر روی آنها هستید. اولسبلنگاه جاییست که سپیده دمان مرز آسمان و زمین قابل تشخیص نیست.

منطقه ای با طبیعت بکر و رویایی که سوژه عکاسان بسیاری از سراسر دنیا است. اگر قصد کردید شب را نیز در این روستا بگذرانید، به شما توصیه می کنیم تماشای آسمان پرستاره این روستا را فراموش نکنید. می توانید در این روستا چادر پرکرده، طعم غذاهای محلی را بچشید و با مردم روستایی همنشینی ساده و بی آلایشی داشته باشید.

معرفی ییلاقات زیبای گیلان

ییلاق النزه

ییلاق النزه از دشت‌های وسیع استان گیلان و یکی از ییلاق های دیدنی گیلان به شمار می‌رود که در اطراف آن کوه‌های زیبا و سرسبزی قرار گرفته است. این ییلاق نیز مانند ییلاق شاندرمن در شهرستان ماسال قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی ماسال نیز محسوب می‌شود. آب و هوای ییلاق النزه خنک و معتدل است، از این رو بهترین زمان برای گذراندن اوقاتی خوش در این منطقه، روزهای گرم تابستان است. اهالی این منطقه در خانه‌های چوبی زندگی می‌کنند. گفتنی است گردشگرانی که به النزه سفر می‌کنند، قابلیت اجاره کردن این کلبه‌ها برای گذراندن شب را دارند.

در ییلاق النزه بقعه مشهوری به نام امام‌زاده ابراهیم النزه قرار دارد که برای رسیدن به آن گردشگران باید حدود ۵ دقیقه پیاده‌روی کنند. در کنار این بقعه درختی قدیمی و کهنسال وجود دارد که قدمت آن به ۲۰۰ سال قبل می‌رسد و همین مورد نشان از قدمت النزه دارد. به دلیل قدمت طولانی مدت این درخت مردم النزه به این درخت به عنوان یک مشکل گشا اعتقاد دارند.

سوباتان یکی از ییلاقات زیبای گیلان

ییلاق سوباتان در غربی ترین نقطه گیلان واقع شده است و در نزدیکی تالش می باشد. اگر بگوییم این ییلاق در چه ارتفاعی از سطح دریا قرار دارد بدون شک بار و بندیل را برای رفتن به این منطقه آماده خواهید کرد. ییلاق سوباتان ۲۵۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و این یعنی تابستان هایی سردتر از زمستان. تصور کنید طبیعتی سر زنده و شاداب بر فراز ابرهای سفید و گسترده اما در هوایی خنک که سرمای آن گونه های شما را سرخ خواهد کرد.

تازگی و سرزندگی در این ییلاق موج می زند. کلبه های زیبای چوبی با سقف های شیب دار و زیبا که دیدن آن ها از نزدیک می تواند بسیار هیجان انگیز و دلچسب باشد و اکنون در سوبانات برای شما مهیاست. اگر عاشق دویدن در دشت هایی سراسر گل های رنگارنگ هستید، سفر به ییلاق سوباتان می تواند زیباترین تجربه شما باشد.

معرفی ییلاقات زیبای گیلان

ییلاقات دیلمان همیشه سرسبز و خنک

یکی از معروف‌ترین ییلاق های دیدنی گیلان ییلاق دیلمان است. روستای دیلمان به بهشت کوچک گیلان نیز معروف است و از این رو جای بسیار مناسبی برای طبیعت گردی است. این روستا در منطقه سیاهکل قرار دارد. در اولین نگاه تماشای مناظر سرسبز و دام‌ها که در دشت‌های منطقه دیلمان تغذیه می‌کنند تصویری از یک نقاشی را یادآور می‌شود. در ییلاق دیلمان جاذبه‌های تاریخی بسیاری نیز وجود دارد که از بین آن‌ها می‌توان به قلعه گرماور، کاروانسری تی تی، حمام دیلمان، آرامگاه باباولی و آبشار لونک اشاره کرد.

خوب است بدانید که در اطراف آبشار لونک مواردی چون منقل‌های بتونی برای برپا کردن آتش، غرفه‌هایی برای فروش صنایع دستی استان گیلان و آب لوله کشی وجود دارد و به همین دلیل گردشگران بسیاری در حین سفر به این منطقه، ساعاتی را نیز در کنار آبشار لونک می‌گذرانند. روستای دیلمان در هر فصلی از سال زیبایی مخصوص به خود را دارد.

ییلاق سلانسر یکی از ییلاقات زیبای گیلان

منطقه ییلاقی سلانسر در ارتفاع 1250 متری از سطح دریا در ۱۵ کیلومتری شهر رودبار قرار دارد. ییلاق سلانسر در گیلان تابستان‌های بسیار خنکی دارد. و به‌دلیل ارتفاع زیاد بیشتر وقت ها مه گرفته است. اما این همه ماجرا نیست و سفر به این منطقه، حسی مثل قدم‌زدن بر فراز ابرها را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

ییلاق سلانسر، از ییلاق‌های توریستی استان گیلان به شمار می‌رود و وجود درختان تنومند، علفزارهای زیبای، هوای مطبوع کم‌نظیری در تابستان، دشت گل‌های وحشی، فرآورده‌های لبنی طبیعی و ارگانیک و… هر گردشگری را برای بازدید از این منطقه ترغیب می‌کند.

با توجه به اینکه سلانسر سکنه‌ی دائمی ندارد، برای اقامت می‌توانید به روستاهای اطراف سر بزنید یا کمپ‌زدن در فضای باز را تجربه کنید. اقامت در رودبار نیز گزینه‌ی دیگر پیش روی شما است.

معرفی ییلاقات زیبای گیلان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

اهمیت استفاده از مواد غذایی سالم در بهترین رستوران ها
نکات لازم به توجه در طبخ برنج
قارچ و خواص خارق العاده آن برای بدن
معرفی جاذبه گردشگری در گیلان
قهوه محبوب ترین نوشیدنی از تاریخچه تا طرز تهیه
طرز تهیه نان سیر و خواص شگفت انگیز سیر
مروری بر آلوده ترین سطوحی که در سفر به آن بر میخوریم
مهمترین ویژگی هایی که یک رستوران خوب باید داشته باشد
چند گام مهم برای سفر در دوران کرونا
طبیعت زیبای چابکسر گیلان
چگونه سفر با اتوبوس لذت بخش و ایمن خواهد بود؟
معرفی عجیب ترین غذا های دنیا

دیدگاهتان را بنویسید