معرفی اوتمیل و فواید غذایی آن

معرفی اوتمیل و فواید غذایی آن

This post is also available in: فارسی

اگر از رژیم غذایی خاصی پیروی میکنید. و به دنبال یک میان وعده یا وعده غذای اصلی کم کالری با ارزش غذایی بالا میگردید. در ادامه مطلب همراه بهترین رستوران رشت باشید. تا به معرفی اوتمیل و فواید غذایی آن بپردازد. و معروف ترین اوتمیل را معرفی کند.

اوتمیل چیست؟

اوتمیل متشکل از جو و یک مایع (آب، شیر و یا مخلوطی از هر دوی این‌ها) است. در واقع این خوراکی خوشمزه به صورت پخته شده در آب یا شیر تهیه می‌شود. اوتمیل یک میان وعده با قدرت سیرکنندگی و ارزش غذایی بالا است. همچنین اوتمیل انواع مختلفی دارد. که شامل اوتمیل رژیمی، اوتمیل میوه ای و … میشود. در ادامه بهترین رستوران در رشت به فواید و ارزش غذایی اوتمیل میپردازد.

اوتمیل و فواید غذایی آن

همانطور که در ابتدای مطلب بیان کردیم این خوراکی شگفت انگیز و خوشمزه ارزش غذایی بالا و فواید بسیار زیادی دارد. همانطور که میدانید ماده اصلی این میان وعده خوشمزه جو است. جو سرشار از کربوهیدرات و فیبر است. همچنین حاوی بسیاری از ویتامین‌های مهم مانند منگنز، فسفر و منیزیم است. Avenanthramides یک آنتی اکسیدان خاص است که فقط دو جو دوسر یافت میشود. بتا گلوکان یک فیبر است. که می‌تواند سطح کلسترول و قند خون را کاهش دهد. همچنین باکتری‌های سالم روده را افزایش داده و احساس سیری را تقویت می‌کند. بهترین رستوران در رشت بیان میکند که بتاگلوکان به مقدار زیاد در جو دوسر وجود دارد. این تنها درصدی از فواید این ماده اعجاب انگیز است.

اوتمیل شکلاتی همراه با کره بادام زمینی

معرفی اوتمیل و فواید غذایی آن

اوتمیل شکلاتی یکی از معروف ترین و میتوان گفت خوشمزه ترین نوع اوتمیل است. این نوع از اوتمیل را معمولا کودکان بسیار میپسندند. برای تهیه این اوتمیل جو را نسبت ۱به ۲ اندازه گرفته و در ظرف بریزید. و یک فنجان آب یا شیر استفاده کنید. مقداری شکلات یا پودر کاکائو داخل آن بریزید و هم بزنید تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند و به رنگ شکلاتی در بیایند. سپس مقداری چیپس شکلات، یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، و مقدار بادام زمینی خرد شده روی مواد صبحانه بریزید. البته بهترین رستوران در رشت بیان میکند که توجه داشته باشید. کالری این مدل اوتمیل زیاد است. و به نسبت مدل‌های دیگر، از سلامت کمتری برخوردار است.

طرز تهیه اوتمیل ساده رژیمی

اوتمیل و فواید غذایی آن برای افرادی که از رژیم لاغری پیروی میکنند بسیار مناسب است. برای تهیه اوتمیل ساده و رژیمی ابتدا شیر را در یک شیرجوش بریزید و روی حرارت ملایم گاز گرم کنید. وقتی شیر گرم شد جو پرک دو‌سر را اضافه کنید و و مرتب هم بزنید. به مقدار دلخواه پودر دارچین اضافه کنید و باز هم بزنید. زمانی که اوتمیل غلیظ شد عسل را اضافه کنید. حدود ۲ یا سه دقیقه دیگر اوتمیل را هم بزنید تا کاملا غلیظ شود. بعد از آماده شدن اوتمیل به دلخواه برش‌های مختلف میوه و مغزها و آجیل را به آن اضافه و میل کنید. بهتر است. شیره انگور میتوانید جایگزین عسل کنید.

نکته: کم کالری ترین اوتمیل که در آن ۵۰ گرم جو دو سر پرک و ۱۵۰ میلی‌لیتر آب است و روی هم رفته ۱۹۵ کالری دارد. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. اگر که اوتمیل را برای تناسب اندام و کاهش وزن میل می‌کنید. باید مواردی را رعایت کنید. درواقع لازم است که با شمارش کالری سعی در تهیه اوتمیلی مناسب وزن خود نمایید.

موادی که میتواند طعم اوتمیل شمارا بی نظیر کند

برای خوشمزه تر کردن این خوراکی مقوی میتوانید از میوه ها مثل موز، انواع توت‌ها و سیب. میوه‌های خشک شده از جمله کشمش، زغال اخته، برگه زردآلو، خرما یا نارگیل استفاده کنید. همچنینبرای افرادی که از رژیم لاغری پیروی میکنند. بهترین رستوران در رشت پیشنهاد میکند از مغزها استفاده کنند. مثل بادام، گردو، بادام زمینی و…. در تهیه اوتمیل هیچ محدودیتی برای اضافه کردن ادویه جاتی مثل دارچین، هل ، جوزهندی و… نیست. همچنین اگر عسل دوست ندارید میتوانید از شیره انگور، شکر قهوه‌ای استفاده کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

تهیه املت ایتالیایی یا فریتاتا به روش رستورانی
معرفی فینگرفودهای ساده و خوشمزه
فینگرفود چیست؟ معرفی انواع فینگرفود
برای رژیم لاغری نان بهتر است یا برنج؟
طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه و رستورانی
آموزش سبزی پلو با تن ماهی یا پلوتن
طرز تهیه ساندویچ مرغ ساده و خوشمزه
طرز تهیه سوپ شیر و قارچ و فواید آن
طرز تهیه میوه خشک در خانه و فواید آن
خواص و طرز تهیه یتیمچه ساده و خوشمزه
فواید و طرز تهیه سالاد اندونزی
طرز تهیه انواع بورانی معروف و خوشمزه

دیدگاهتان را بنویسید