خواص شلغم و طرز تهیه آش شلغم به روش رستورانی

خواص شلغم و طرز تهیه آش شلغم به روش رستورانی

This post is also available in: فارسی

یکی از سبزیجاتی که برای درمان سرماخوردگی به شدت مفید است و اکثرا آن را با داروی سرماخوردگی میشناسند، شلغم است. شلغم علاوه بردرمان سرماخوردگی از خواص بسیار زیادی برخوردار است. در ادامه بهترین رستوران در رشت به طرز تهیه آش شلغم به روش رستورانی و خواص شلغم برای سرماخوردگی و … میپردازیم.

خواص شلغم از نظر بهترین رستوران در رشت

شلغم حاوی مقاویر زیادی از ویتامین های C، ویتامین K و Aاست . نیز بهترین رستوران در رشت بیان میکند درشلغم خام فیبر، پروتئین، فسفر، کلسیم وجود دارد. از خواص شلغم میتوان به کنترل سطح قند خون، مقابله با سرطان، اثرات ضدالتهابی، بهبود باروری، بهبود مشکلات گوارشی، پیشگیری از پوکی استخوان، محافظت از کبد و درمان سرما خوردگی اشاره کرد. در ادامه با بهترین رستوران در رشت همراه باشید تا طرز تهیه آش شلغم را در اخیتارتان قرار دهد. تا در زوزهای سرد زمستانی با خوردن این آش خوشمزه و صد البته مقوی به بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدنتان بپردازید.

خواص شلغم و طرز تهیه آش شلغم به روش رستورانی

طرز تهیه آش شلغم داروی سرماخوردگی

برای تهیه آش شلغم خوشمزه شما به گوشت چرخ کرده 400 گرم، شلغم 5 عدد، برنج نیم دانه 1 پیمانه، عدس 1 پیمانه، ماش نصف پیمانه، پیاز 2 عدد، سیر 3 حبه، سبزی آشی 350 گرم، آبلیمو یا آبغوره به میزان لازم، نمک و فلفل زرچوبه به میزان لازم، آب 8 الی 10 لیوان نیاز دارید.

طرز تهیه آش شلغم

در اولین مرحله از تهیه آش شلغم باید یک عدد پیاز بزرگ را بردارید و به خوبی رنده کنید. آب پیاز را بگیرید و به آن نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید. و به خوبی آن را با گوشت مخلوط کنید. به طوری که گوشت چسبندگی پیدا کنید. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. بعد از آنکه در گوشت چسبندگی خوبی ایجاد شد آن را به صورت کوفته های کوچک فرم دهید.

در مرحله بعد یک عدد پیاز بزرگ را باید به صورت نگینی خرد کرده و با نمک و فلفل و زردچوبه آن را تفت دهید. تا پیاز کمی سبک شود. اگر مایل به خوردن سیر هستید. میتوانید سیر را نیز در این بخش اضافه کنید. سپس باید کوفته ها را به پیاز اضافه کنید. تا کوفته ها همراه پیاز تفت داده شوند.

ادامه تهیه داروی سرماخوردگی یا آش شلغم

سپس برای تهیه آش شلغم باید برنج نیم دانه که از قبل در آب خیس خورده بود را به ترکیب پیاز و کوفته ها اضافه کنید. و در نهایت باید چند لیوان آب اضافه کنید. و اجازه دهید آش شلغم خوشمزه و مقوی شما بپزد. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. بعد از اینکه آب به نقطه جوش رسید. نوبت شلغم پرخاصیت است. که آن را نگینی یا به صورت رنده خرد کنید. و به قابلمه اضافه کنید.

در همین حین که آش شما در حال پختن است. عدس و ماش را جداگانه بپزید. بعد عدس و ماست را به ترکیب برنج، کوفته و پیاز و شلغم اضافه کنید. و در نهایت نیز به قابلمه آش سبزی را نیز اضافه کنید. بعد از اضافه کردن سبزی باید به آش اجازه دهید تا به آرامی جا بیفتد. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. در همین حین کمی از آش شلغم پرخاصیت خود بچشید تا در صورت لزوم کمی به آن آبغوره یا آبلیمو و نمک اضافه کنید. بعد از اینکه آش شما جا افتاد میتوانید آن را سرو کنید. نوش جان!

خواص شلغم و طرز تهیه آش شلغم به روش رستورانی

نکاتی برای تهیه آش شلغم خوشمزه

  • در تهیه این آش میتوانید گوشت را حذف کنید. بهترین رستوران در رشت برای خوشمزه تر شدن و خواص بیشتر آن استفاده از گوشت را توصیه میکند.
  • شما میتوانید لپه و بلغور جو را جایگزین عدس و ماش در تهیه آش شلغم کنید.
  • استفاده از سیر نیز در این آش کاملا سلقه ای است. اما بهترین رستوران در رشت به دلیل خواصی که سیر برای سلامت بدن دارد توصیه میکند حتی شده به مقدار کم از آن استفاده کنید.
  • حتما در زمان پخت به صورت مداوم آش را هم بزنید.
  • توجه کنید که مقدار مواد لازم بیان شده برای تعداد 4 نفر است.

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه و رستورانی
طرز تهیه انواع بورانی معروف و خوشمزه
فینگرفود چیست؟ معرفی انواع فینگرفود
معرفی فینگرفودهای ساده و خوشمزه
خواص و طرز تهیه یتیمچه ساده و خوشمزه
فواید و طرز تهیه سالاد اندونزی
طرز تهیه میوه خشک در خانه و فواید آن
برای رژیم لاغری نان بهتر است یا برنج؟
نرگسی رژیمی و فواید آن برای بدن
تهیه املت ایتالیایی یا فریتاتا به روش رستورانی
آموزش سبزی پلو با تن ماهی یا پلوتن
طرز تهیه ساندویچ مرغ ساده و خوشمزه

دیدگاهتان را بنویسید