طرز تهیه میوه خشک در خانه و فواید آن

طرز تهیه میوه خشک در خانه و فواید آن

This post is also available in: فارسی

اگر به دنبال تنقلاتی سالم، ارزان، خوشمزه هستید. بهترین رستوران در رشت میوه خشک را توصیه میکند. میوه خشک از سالم ترین تنقلات و نیز محبوب ترین تنقلات محسوب میشود که امروزه جایگاه ویژه ای در بین مردم پیدا کرده است. در ادامه مطلب با بهترین رستوران در رشت همراه باشید تااطلاعاتی از فواید میوه خشک و طرز تهیه میوه خشک را در اختیارتان قرار دهد.

فواید میوه خشک

خوب است بدانید میوه خشک 2.5 برابر بیشتر از میوه ی تازه فیبر و مواد مغذی دارد. و از فواید آن بهترین رستوران در رشت به تامین مواد مغذی، کاهش ابتلا به بیماری دیابت، بهبود سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کنترل و کاهش وزن، کاهش ابتلا به بیمارهایی مفاصلی و استخوان، بهبود سلامت قلب و جلوگیری از بروز لختگی در قلب ها، جلوگیری از پیری پوست، پیشگیری از کم خونی و فشارخون، بهبود و تقویت حافظه، تامین کننده ویتامین های بدن و… اشاره دارد.

طرز تهیه میوه خشک

برای تهیه میوه خشک خوشمزه و سالم در ابتدا باید 1 لیوان شکر را به همراه 2 لیوان آب درون یک قابلمه مخلوط کنید و آن را روی حرارت قرار دهید. بعد از جوشیدن آب و حل شدن شکر در آب بعد از 5 دقیقه 3 قاشق غذ اخوری آب لیمو ترش را به مخلوط آب و شکر اضافه کنید. در این مرحله شربت شما آماده است و باید به سراغ میوه ها بروید.

طرز تهیه میوه خشک در خانه و فواید آن

در این مرحله باید میوه های موردعلاقه تان با ضخامت ۳ تا ۵ میلی متر برش بزنید به طوری که کاملا حالت چیپسی پیدا کند. سپس برش ها را درون شربت قرار میدهیم و بعد درون آبکش قرار خواهیم داد تا آب اضافی آن خارج شود. البته برای میوه هایی مثل سیب و موز استفاده از شربت پیشنهاد نمیشود چون این میوه ها پس از خشک شدن شیرین میشوند. و نیازی به شربت ندارند.

خشک کردن میوه با بخاری و شوفاژ

حالا نوبت به خشک کردن میوه هاست. برای اینکار شما به یک میوه خشک کن نیاز دارید. بهترین رستوران در رشت بیان میکند اگر این دستگاه را در منزل ندارید میتوانید از بخاری یا شوفاژ استفاده نمایید. برای خشک کردن میوه روی بخاری به یک سینی و کاغذ روغنی نیاز دارید. میوه ها را روی کاغذ روغنی بچینید و سینی را روی بخاری قرار دهید. بهترین رستوران در رشت توصیه میکند میوه هارا هر دو ساعت یکبار برگردانید.

برای خشک کردن میوه روی شوفاژ باید از یک ورق آلومینیومی استفاده نمایید. میوه ها باید هر چند ساعت یکبار برگردانده شوند تا به خوبی خشک شوند. بهترین روش برای خشک کردن میوه ها به بیان بهترین رستوران در رشت استفاده از دستگاه میوه خشک کن است. با استفاده از دستگاه میوه خشک میوه ها دچار چین و چروک و جمع شدگی نمیشوند .

«شما میتوانید در خانه با کمترین امکانات به راحتی تنقلاتی سالم و خوشمزه و مقوی تهیه کنید.»


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

معرفی فینگرفودهای ساده و خوشمزه
خواص شلغم و طرز تهیه آش شلغم به روش رستورانی
طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه و رستورانی
طرز تهیه انواع بورانی معروف و خوشمزه
طرز تهیه ساندویچ مرغ ساده و خوشمزه
تهیه املت ایتالیایی یا فریتاتا به روش رستورانی
فواید و طرز تهیه سالاد اندونزی
خواص و طرز تهیه یتیمچه ساده و خوشمزه
برای رژیم لاغری نان بهتر است یا برنج؟
معرفی اوتمیل و فواید غذایی آن
فینگرفود چیست؟ معرفی انواع فینگرفود
نرگسی رژیمی و فواید آن برای بدن

دیدگاهتان را بنویسید