طرز تهیه انواع بورانی معروف و خوشمزه

طرز تهیه انواع بورانی معروف و خوشمزه

This post is also available in: فارسی

بورانی یک نوع پیش غذا یا چاشنی غذایی محسوب میشود. این خوراک ایرانی خوشمزه انواع مختلفی دارد. معروف ترین آن که در شما کشور به خصوص گیلان معروف است. بورانی بادمجان است. در ادامه مطلب با بهترین رستوران در رشت همراه باشید. تا طرز تهیه انواع بورانی معروف و خوشمزه را در اختیارتان قرار دهد.

طرز تهیه انواع بورانی

بورانی بادمجان

همانطور که گفتیم بورانی بادمجان معروف ترین بورانی است. برای تهیه این بورانی به بادمجان کباب شده، ماست، سیر ساطوری شده، نمک نیاز داریم. در مرحله اول تهیه این بورانی خوشمزه باید بادمجان ها را که کباب شده‌اند. پوست بگیرید. و به صورت پوره درآورید. سپس سیر تازه را با آن مخلوط و ماست را اضافه کنید. بادمجان ها را حتماً کباب کنید. و از سرخ کردن آن ها بپرهیزید. یادتان باشد طعم بادمجان کباب شده در طعم بورانی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

طرز تهیه انواع بورانی معروف و خوشمزه

 بورانی سبزیجات

بورانی سبزیجات طعم بسیار فوق العاده ای دارد. بهترین رستوران در رشت پیشنهاد میکند. حتما یکبار آن را امتحان کنید. موادی که برای تهیه این بورانی خوشمزه نیاز دارید. شامل سبزی های تره، جعفری، نعناع، ترخان و شاهی است. و در کنار سبزی به پیاز، ماست، سیر، فلفل و نمک نیاز دارید. در ابتدا باید سبزی را پاک کرده و شسته و ریز خرد کنید. پیاز را پوست کنده و خلال کنید. سیر را پوست کنده و بکوبید. در نهایت تمام مواد را با هم مخلوط  کنید و در ظرفی مناسب بریزید.    

بورانی اسفناج

بورانی اسفناج یک ترکیب دلچسب و بی نظیر است. که در بسیاری از رستوران ها با عنوان چاشنی غذا سرو میشود. این خوراک به دلیل وجود اسفناج فواید بسیار زیادی دارد. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. برای تهیه این بورانی به اسفناج خردشده، سیر ساطوری شده، روغن زیتون، ماست ترش و کمی سفت، نمک و فلفل سیاه، پیاز خلال کرده و ریز خرد شده نیاز دارید. اسفناج ها را با کمی آب و نمک در قابلمه بریزید. و رو حرارت قرار دهید. اجازه دهید کمی آب آن گرفته شود. در مرحله بعد اسفناج را له میکنیم. و با  پیاز داغ و سیر و کمی روغن را در تابه تفت می دهیم. سپس زمانی که سرد شد. ماست را داخل اسفناج می ریزیم. و خوب به هم می زنیم. بورانی اسفناج شما آماده است. نوش جان.

طرز تهیه انواع بورانی معروف و خوشمزه

بورانی قارچ

موادی که برای تهیه این بورانی خوشمزه نیاز دارید. شامل قارچ خرد شده، ماست، نمک و فلفل، نعناع خشک، هویج رنده شده، زعفران میشود. در اولین مرحله باید قارج های خورد شده را در آب بریزید. و آن ها را بپزید. در نهایت تمام مواد را با هم مخلوط کنید. و هم بزنید تا جا بیفتد. بورانی قارچ شما آماده است. نوش جان.

بورانی لبو

بورانی لبو یکی از انواع بورانی معروف خوشمزه است. که طرفداران زیادی دارد. برای تهیه این بورانی به لبو و ماست نیاز دارید. طرز تهیه این بورانی بسیار ساده و آسان است. چرا که فقط باید لبو های پخته را به صورت نگینی خرد کنید. و با ماست مخلوط کنید. برای پختن لبو نیازی به شکر نیست. طعم و شیرینی خود لبو این بورانی را بی نظیر میکند. روش ساده تر و سریع تر برای تهیه این بورانی این است. که شما میتوانید لبوها را میکس کرده و با ماست ترکیب کنید.

طرز تهیه انواع بورانی معروف و خوشمزه

نکاتی که باید به آن توجه کنید

بهترین رستوران در رشت طرز تهیه انواع بورانی را در اختیارتان قرار داد. حال پیشنهاد میکند. که برای خوشمزه تر شدن بورانی بادمجان، سیر تازه و برای خوشمزه تر شدن بورانی اسفناج نعناع و گل سرخ اضافه کنید. همچینین باید توجه کنید. که از هر ماستی را برای هر بورانی‌ای نباید استفاده کرد. زیرا طعم ماست در حاصل کار انواع بورانی تأثیر بسیاری خواهد داشت. مثلا بهتر است. برای تهیه بورانی اسفناج از ماست موسیر و برای بورانی بادمجان از ماست خامه‌ای و برای بورانی لبو از ماست استفاده کنید. و نیز اسفناج را برای بورانی اسفناج فقط بخارپز کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

طرز تهیه میوه خشک در خانه و فواید آن
تهیه املت ایتالیایی یا فریتاتا به روش رستورانی
نرگسی رژیمی و فواید آن برای بدن
برای رژیم لاغری نان بهتر است یا برنج؟
معرفی اوتمیل و فواید غذایی آن
طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه و رستورانی
طرز تهیه سوپ شیر و قارچ و فواید آن
فینگرفود چیست؟ معرفی انواع فینگرفود
فواید و طرز تهیه سالاد اندونزی
خواص شلغم و طرز تهیه آش شلغم به روش رستورانی
معرفی فینگرفودهای ساده و خوشمزه
آموزش سبزی پلو با تن ماهی یا پلوتن

دیدگاهتان را بنویسید