طبیعت زیبای چابکسر گیلان

طبیعت زیبای چابکسر گیلان

This post is also available in: فارسی

شهر چابکسر مرکز شهرستان چابکسر یکی از شهرهای سرسبز و بکر استان گیلان است. چابکسر در فاصله کوتاه بین استان گیلان و مازندران قرار دارد که حدود ۱۳۰۰ متر در میان کوه و دریا قرار گرفته است. محصولات کشاورزی این شهر برنج، چای، مرکبات است که با توجه به شرایط جغرافیایی از جاذبه های فراوانی برخوردار می باشد.

اگر دوست دارید از آب و هوای خوب این خطه از گیلان لذت ببرید، بهترین رستوران در رشت به شما پیشنهاد می کند فصل بهار و پاییز بهترین زمان سفر به چابکسر است تا از سرما و گرما منطقه در امان باشید و علاوه بر هوای خوش از زیبایی های چشم نواز منطقه بهترین بهره را ببرید.با ما همراه باشید تا به طبیعت زیبای چابکسر گیلان سفر کنیم. و از دیدنی های آن نهایت لذت را ببرید.

آداب و رسوم مردمان چابکسر

بومیان دیار چابکسر همچون سایر شهرهای استان آداب و سنت هایی دارند که میراث به جا مانده از گذشتگان است و برای حفظ و ماندگار شدن آن می کوشند. در ادامه به معرفی و شرح مختصر برخی از این سنت ها می پردازیم:

نوروز: بومیان چابکسری برای استقبال از فصل بهار همچون سایر شهرهای ایران خانه تکانی، کاشت سبزه، پخت انواع شیرینی محلی و نوروز خوانی را دارند.

شب یلدا: خانواده های چابکسری در شب یلدا در خانه بزرگ ترها دور هم جمع می شوند و در کنار شاهنامه خوانی، حافظ خوانی از میوه ها و شیرینی های رنگارنگ این شب میل می کنند. علاوه بر این ها در بعضی از خانواده ها فال هنداوانه هم گرفته می شود. به این صورت که پوست هندوانه را به چهار قسمت تقسیم می کنند و آن را به پشت سر می اندازند و با توجه رنگ سبز و سفید آن را تعبیر می کنند.

ماه محرم: مردمان مذهبی چابکسر در آستانه ماه محرم در گوشه گوشه شهر پرچم ها و تکیه های عزاداری را برپا می کنند. علاوه بر اینها مراسم تعزیه خوانی، سینه زنی، زنجیر زنی، مصیبت خوانی و نوحه خوانی را در منازل و مکان های مذهبی خود دارند.

دیدنی های طبیعت زیبای چابکسر گیلان

برای دسترسی به شهر زیبای چابکسر اگر می خواهید از جاده چالوس اقدام کنید، باید شهرهای تنکابن و رامسر را پشت سر بگذارید. اگر هم می خواهید از سمت رشت به چابکسر برسید ابتدا باید از تهران وارد اتوبان تهران – کرج شوید و از شهرهای قزوین، منجیل و رودبار عبور کنید. هنگامی که این شهرها را پشت سر گذاشتید به لاهیجان و سپس لنگرود می رسید. از اینجا به بعد باید رودسر و کلاچای را پشت سر بگذارید تا در نهایت به چابکسر برسید.

طبیعت زیبای چابکسر گیلان

چشمه آب شور لاکان

یکی دیگر از جاهای دیدنی طبیعت زیبای چابکسر چشمه آب شور لاکان در جنوب رشت و در دل جنگلی سرسبز و دل انگیز واقع شده است. از آنجایی که آب این چشمه نمک بسیار زیادی دارد، طعم آن شور است و از همین رو آن را با نام چشمه آب شور می شناسند. اهالی بومی منطقه به عنوان چشمه ای مقدس از آن یاد می کنند. چرا که برای درمان بیماری های پوستی از آب این چشمه استفاده می کنند. و اگر در فصل تابستان به این منطقه سفر کنید، افرادی را خواهید دید که با آب چشمه آب شور مشغول استحمام هستند.

به دلیل آن که این چشمه در جنگلی زیبا قرار گرفته، دارای منظره ای بسیار زیبا و چشم نواز می باشد. برای دسترسی به چشمه آب شور لاکان باید خود را به جنوب رشت و روستای آقا دانا پیر برسانید. این چشمه مقابل این روستا و در سمت دیگر جاده واقع شده است.

روستای سرولات دیدنی های طبیعت زیبای چابکسر گیلان

اگر به روستای سرولات سفر کردید و قصد کمپینگ داشتید، رودخانه آچیرود را اولویت قرار دهید. زیرا می توانید با برپایی کمپ در کنار این طبیعت بی نظیر، از زیبایی های اطراف آن لذت ببرید وغرق در آرامش شوید. آب و هوای این روستا به قدری تمیز است که می توانید از قدم زدن و پیاده روی در این طبیعت نهایت لذت را ببرید. همچنین می توانید از رستوران های سنتی روستا که غذاهای دلچسب شمالی را طبخ می کنند، غذاهای مورد علاقه خود را تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن ها لذت ببرید. در آخر سفرتان در این روستا که از دیدنی های چابکسر به شمار می رود، خرید لواشک و آلوچه و انواع ترشی های خوشمزه را فراموش نکنید.

هنگامی که به چابکسر سفر می کنید و قصد گردش در جاهای دیدنی چابکسر را دارید، اولین جایی که شما را به سمت خود می خواند، روستای سرولات می باشد. روستای سرولات در فاصله 3 کیلومتری از چابکسر و 22 کیلومتری از رامسر قرار دارد. این روستا درست در دامنه رشته کوه های البرز و در کنار دره های تنگ و رودخانه ای خروشان زیبا جای خوش کرده است. نخستین چیزی که باعث شده روستای سرولات در میان گردشگران به شهرت برسد، وجود فاصله کم میان کوه و دریا در نوار شمالی کشور می باشد. باغ های بسیار زیبا و سرسبز پرتقال در این روستا وجود دارند که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کنند. قدمت سکونت در این روستا به 4000 سال گذشته بازمی گردد.

اقامتگاه بوم گردی گیله بوم

این اقامتگاه در باغی به وسعت ۱۵۰۰ متر مربع که دارای ۵ واحد رفاهی سنتی و گردشگری سرسبز است. این منطقه به یاد ماندنی در سال ۱۳۵۷ ساخته شده که در سال ۱۳۹۲ با تجهیزات رفاهی کامل گردیده است. در سرتاسر این مکان درختان پرتقال و منزل هایی با معماری سنتی نظر هر بیننده را به خود جلب خواهد کرد. در فصل بهار و تابستان چنین مکانی واقعا تماشایی است.

چشمه دمکش

این چشمه بی همتا در پنج کیلومتری غرب چابکسر در زیر درختان بزرگ جثه قرار دارد. چشمه دمکش بر خلاف دیگر چشمه ها آبش قطع و وصل می شود و به گردش در می آید که آب این چشمه دارای یون آهن برای دفع سنک کلیه بسیار مفید می باشد که جزء جاذبه ها و مکان های دیدنی چابکسر به شمار می رود.

برای دسترسی به این چشمه زیبا و دیدنی باید ابتدا خود را به شهرستان رامسر و یا شهرستان رود سر برسانید. سپس از آنجا مسیر چابکسر را پیش بگیرید. به 5 کیلومتری شهر چابکسر و کنار روستای فکجور رسیدید، تابلوهای راهنما وجود دارند که شما را به سمت چشمه دمکش راهنمایی می کنند.

طبیعت زیبای چابکسر گیلان

ساحل قاسم آباد

روستای قاسم آباد که از جاذبه های گردشگری چابکسر محسوب می شود. درست همانجایی است که می توانید با فرهنگ و سنت های اقوام ایرانی به خوبی آشنا شوید. روستای قاسم آباد یکی از مهمترین مهدهای فرهنگ اصیل استان گیلان می باشد. یکی از جالب توجه ترین مواردی که در روستای قاسم آباد مشاهده می کنید، پوشش سنتی اهالی روستا می باشد. همین باعث شده نسبت به دیگر روستاهای شمالی کشور متفاوت باشد. این مکان برای افرادی که به دنبال تفریح و ورزش هستند مناسب می باشد. در ساحل قاسم آباد تفریحات آبی و اسکی روی آب، پاراسل، شاتل، قایق سواری و موتور چهار چرخ از تجربه های بی نظیر این منطقه به حساب می آید. که می توانید تمام هیجانات را در این ساحل تخلیه نمایید. روستای قاسم آباد در کیلومتر 25 جاده رودسر – چابکسر و در دهستانی به نام اوشیان واقع شده است.

قلعه بندبن

قلعه بندبن در منطقه قاسم آباد که خود از جاهای دیدنی چابکسر به شما می رود واقع شده و برای دسترسی به آن باید از رودسر خود را چابکسر برسانید. هنگامی که به منطقه قاسم آباد برسید می توانید برج زیبای قلعه بندبن را مشاهده کنید و از آن بازدید کنید و همچنین عکس های یادگاری در کنار آن بیاندازید.

چشمه سجیران

چشمه سجیران در قسمت شمال شرقی چابکسر در منطقه اشکور بالا واقع شده است. این چشمه بی نظیر خاصیت درمانی بیماری زیادی دارد که برای بهبودی بیماران کلیوی مناسب است. از جمله دیگر خواص این آب برای درمان بیماری پوستی قارچ ها موثر واقع شده است.

اگر می خواهید به چشمه آب معدنی سجیران بروید، لازم است بدانید که بهترین زمان سفر به این منطقه فصل های بهار و تابستان می باشد. زیرا که آب چشمه در فصل های پاییز و زمستان بسیار سرد می شود و گردشگران می توانند از آن استفاده کنند.

طبیعت زیبای چابکسر گیلان

روستای لیمه سرا

یکی از زیباترین دیدنی های چابکسر روستایی با 39 خانوار می باشد که روستای لیمه سرا نام دارد. این روستا از طبیعتی فوق العاده زیبا و هوایی پاک و دل انگیز بهره می برد و گردشگران بسیاری هستند که روستای لیمه سرا را مقصد گردشگری خود قرار می دهند. روستای لیمه سرا جزء روستاهایی است که دارای وسعت کمی بوده و باغ های پرتغال متعددی را در دل خود قرار داده است.

لیمه سرا از آن دسته روستاهایی است که در سفر به چابکسر حتما باید سری به آن بزنید و به رستوران خاور خانم حتما برای صرف یک وعده غذایی مفصل و دلچسب بروید. این رستوران در شهر چابکسر بسیار مشهور می باشد و غذاهای محلی و لذیذی را طبخ می کند. روستای لیمه سرا نزدیک به روستای سرولات به عنوان بهشتی در شمال ایران شناخته می شود. روستای لیمه سرا بهشتی است بینظیرکه در رویاهایتان تصور می کنید.

برای دسترسی به روستای لیمه سرا که یکی از مهمترین و زیباترین جاهای دیدنی چابکسر به شمار می رود می بایست مسیر روستای سرولات را پیش بگیرید. روستای سرولات را پشت سر بگذارید و حدود 2 کیلومتر پیش بروید تا به روستای لیمه سرا برسید.

سخنی با خواننده عزیز

امیدواریم مطالب نوشته شده درباره طبیعت زیبای چابکسر برای شما مفید واقع‌شده باشد. هرچند که در دنیای مجازی نمی‌توان حس و حال بازدید واقعی را ایجاد کرد. امیدواریم به گیلان سفر کنید و در رستوران ریژان رشت پذیرای شما میهمانان گرامی باشیم.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

تزئین و دورچین مناسب برای انواع کباب های ایرانی
چند توصیه برای اقامت در هتل ها در دوران کرونا
مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک سرآشپز حرفه ای
خواص شگفت انگیز مویز برای بدن
معرفی استانهای ایران با غذاهای محلی آنها
مروری بر آلوده ترین سطوحی که در سفر به آن بر میخوریم
راهکارهایی برای داشتن سفر کم هزینه
انواع پیش غذا و چند نکته راجع به آن که لازم است بدانید
تاریخچه شکل گیری رستوران ها در کشور ایران
خوشمزه ترین غذاهای دنیا متعلق به کدام کشورها هستند؟
نکات طلایی در مزه دار کردن جوجه کباب
نکات لازم به توجه در طبخ برنج

دیدگاهتان را بنویسید