غذاهایی که می توانیم با گوشت چرخ کرده تهیه کنیم

غذاهایی که می توانیم با گوشت چرخ کرده تهیه کنیم

This post is also available in: English فارسی العربية

غذاهایی که می توانیم با گوشت چرخ کرده تهیه کنیم

گوشت چرخ کرده همواره از مهمترین و پرکاربردترین موادی است که در تهیه انولاع غذاها چه ایرانی و چه جهانی از آن استفاده می شود. و اصولا به دلیل محبوب بودن آن، غذاهایی که در طبخ آن از گوشت چرخ کرده استفاده می شوند خوش طعم و دارای طرفداران زیادی می باشد. به خصوص برای گوشت خواران. با توجه به اهمیت این ماده غذایی در بخش آشپزی خصوصا برای ما ایرانی ها در این بخش به معرفی انواع طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده می پردازیم.

گوشت چرخ کرده

به صورت کلی گوشت چرخ کرده از آسیاب کردن گوشت گاو، گوساله یا گوسفن با دستگاه چرخ گوشت به دست می آید. به دلیل اینکه گوشت چرخ کرده به نسبت گوشت سالم در مدت زمان کمتری پخته و آماده می شود عموما از آن در تهیه و طبخ غذاهای سریع استفاده می شود. بنابراین دانستن طرز تهیه انواع غذا با گوشت چرخ کرده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

طرز تهیه غذا با گوشت چرخ کرده

تنوع غذایی بالایی در انواع غذاهایی که در طبخ آنها از گوشت چرخ کرده استفاده می شود وجود دارد. عموما غذاهایی که با گوشت چرخ کرده درست می شوند ساده و سریع هستند و در مورادی که زمان زیادی برای طبخ غذا نداریم کاربرد دارند. با ما همراه باشید تا تعدادی از این غذاها را به شما معرفی کنیم.

کتلت گوشت: 

از معروف ترین و آشناترین غذاهایی که با گوشت چرخ کرده تهیه می شود می توان کتلت را نام برد. کتلت از غذاهای محبوب و خاطره انگیزی است که همه ما از کودکی آن را به خاطر داریم. این غذا از جمله غذاهایی است که عموما با نان خورده می شود اما در برخی مناطق با برنج نیز سرو می شود. در تهیه این غذا از موادی چون گوشت چرخ کرده، سیب زمینی، تخم مرغ، پیاز و ادویه استفاده می شود.

کوفته تبریزی:

این غذا از پرطرفدارترین و محبوب ترین غذاهای محلی استان آذربایجان و شهر تبریز می باشد. اما به دلیل طعم دلچسب آن در سایر شهرها و استان های کشور نیز از آن به عنوان وعده های غذایی استفاده می شود. کوفته تبریزی را با موادی چون گوشت چرخ کرده، لپه، برنج، تخم مرغ، رب گوجه و ادویه تهیه می کنند. خود یک وعده غذایی کامل به حساب آمده و با نان قابل سرو می باشد.

لوبیا پلو:

لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده از جمله غذاهایی است که در صورت درست تهیه شدن از خوشمزه ترین غذاهای مخوط ما محسوب می شود. در پلوهای مخلوطی چون لوبیا پلو علاوه بر طعم غذا، رنگ و لعاب آن نیز اهمیت ویژه ای دارد.

لازانیا:

لازانیا از جمله غذاهای بین المللی پرطرفدار و محبوبی است که در تهیه آن از گوشت چرخ کرده استفاده می شود. لازانیا همچنین یکی از غذاهایی است که کودکان علاقه خاصی به آن دارند. این غذا از موادی شامل پاستای ورقه ای، سس، قارچ، گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا تهیه می شود.

کباب تابه ای:

انواع کباب همواره از لذیذترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی است. کباب تابه ای نوعی غذای خوشمزه است که  می توان از آن به عنوان غذایی مناسب برای شام استفاده کرد. ازطرفی اگر این کباب به درستی و خوب طبخ شود میتوان آن را در مجالس مختلف نیز سرو نمود.

 

 

 

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

مزیت بازاریابی آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی رستوران ها
معرفی زیباترین آبشارهای ایران (1)
چند ترفند در آشپزی که به شما کمک می کند
معرفی استانهای ایران با غذاهای محلی آنها
طرز تهیه کتلت سویا و خواص سویا گوشتی
راهکارهایی برای داشتن سفر کم هزینه
معرفی چند مورد از بهترین هتل های رشت
چگونه سفر با اتوبوس لذت بخش و ایمن خواهد بود؟
مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک سرآشپز حرفه ای
انواع پیش غذا و چند نکته راجع به آن که لازم است بدانید
معرفی غذاهای پرطرفدار ایرانی از دید گردشگران خارجی
خواص شگفت انگیز عناب برای سلامت بدن

دیدگاهتان را بنویسید