چگونه در سفر حرفه ای عکاسی کنیم؟

چگونه در سفر حرفه ای عکاسی کنیم؟

This post is also available in: فارسی

عکاسی در سفر و ثبت خاطرات آن، یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که با بهبود کیفیت دوربین گوشی های همراه، روز به روز طرفداران و محبوبیت بیشتری پیدا می کند. سایت ها و اپلیکشن های انتشار عکس مانند اینستاگرام و پینترست هم بستری هستند تا تصاویر بیشتری امکان دیده شدن پیدا کنند. در این مقاله از سایت رستوران گردشگری رشت ما به شما چند نکته کلیدی را می آموزیم.

عکاسی هم مانند هر فعالیت دیگری، اصول و ترفند های مخصوص خودش را دارد. برای این که عکاس خوبی باشید، پیش از هر چیز نیاز به تمرکز و حوصله دارید. پست کردن عکس ها در شبکه های اجتماعی می تواند شانس دیده شدن عکس هایتان را بیشتر کند. هر منطقه و شرایطی می تواند سوژه های جالبی برای عکاسی داشته باشد، فقط مهم است که خوب ببینید و حوصله کنید.

آموزش عکاسی در سفر

اما ببینیم عکاسی چه تکنیک ها و ترفندهایی دارد:

۱- افزودن یک المان انسانی می تواند به شما در رساندن مفهوم کمک کند. در واقع همان المان انسانی در روح دادن به تصویر نقش موثری دارد. لبخند، اشک، زاویه صورت یا بدن، نحوه نشستن یا راه رفتن و خیلی موارد دیگر، از جمله مواردی هستند که می توانند به عکس شما رنگ و بوی مورد نظرتان را بدهد.

از سوی دیگر نوع پوشش، رنگ و طرح لباس و سبک آن هم از دیگر مواردی هستند که می توانند نقشی اساسی در صحنه ای که خلق می کنید، ایفا کنند.

۲- گاهی هم می توانید برای برخی تصاویر و بر اساس نوع کاربرد و حسی که از ثبت تصویر قصد انتقال آن را دارید، المان های انسانی را حذف کنید. این بستگی به سوژه و هدف شما از عکاسی دارد.

۳- افزایش عمق عکس و استفاده از لنز واید هم می تواند عکسی جذاب تر برایتان خلق کند. درک این که چطور باید دیافراگم، فاصله کانونی و فوکوس، وضوح عکس را کنترل کنید هم اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و هم از شما یک عکاس حرفه ای می سازد.

۴- اگر می خواهید نیازی به فلاش و سه پایه نداشته باشید، مقدار ISO را بالا انتخاب کنید.

۵- قانون سوم، یکی دیگر از اصولی است که برخی رعایت می کنند. قانون سوم عکاسی بر این باور است که علی رقم این که همه فکر می کنند سوژه باید در وسط عکس باشد، اما می تواند در یک سوم سمت راست یا چپ هم باشد. انتخاب این که سوژه در وسط یا کنار عکس باشد، به عهده عکاس است.

۶- ویدئو های آموزشی ببینید. ویدئو های آموزش عکاسی بسیاری می توانید در یوتوب و آپارات پیدا کنید. مشاهده این ویدئو ها می تواند ایده ها و نکات جدیدی را به شما انتقال دهد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

بهترین محل های تفریحی و تاریخی رشت
روز جهانی گردشگری
چگونه سفر با اتوبوس لذت بخش و ایمن خواهد بود؟
چند مورد از نکات مهم در انتخاب رستوران بین راهی
رشت شهر خلاق خوراک شناسی
چند نکته و عنصر کلیدی برای یک رستوران موفق و مناسب
تزئین و دورچین مناسب برای انواع کباب های ایرانی
بهترین رستوران در رشت
چند ترفند برای جلوگیری از چسبیدن غذا به ظرف
نکات لازم به توجه در طبخ برنج
خواص شگفت انگیز مویز برای بدن
روستای داماش طبیعت بکر گیلان

دیدگاهتان را بنویسید