چند توصیه برای اقامت در هتل ها در دوران کرونا

چند توصیه برای اقامت در هتل ها در دوران کرونا

This post is also available in: فارسی

اقامت در هتل ها

یکی از مهمترین توصیه‌ها برای مصون ماندن در مقابل بیماری عجیب و دردسرساز کرونا اجتناب از سفر است. اما گاهی وقت‌ها در زندگی هر یک از ما ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که مجبور باشیم حتی در خطرناک‌ترین شرایط راهی سفر شویم. این اجبار ممکن است به دلیل مسائل شغلی یا تحصیلی یا حتی درمانی باشد. به هر حال سفر یکی از اجزای زندگی است. مخصوصاً در عصر امروز که شبکۀ ارتباطات بسیار گسترده شده است و اصولاً شهروندان هر شهر با شهرهایی دیگر در ارتباط هستند. در این مقاله سعی شده است راهکارهایی کاربردی و مفید برای افرادی که مجبور به سفر در این دوران خاص هستند ارائه شود.تا انتهای این مقاله با رستوران گردشگری ریژان، رستوران رشتی همراه باشید.

چند توصیه پیشگیرانه اقامت در هتل

دکتر توماس روسو (Thomas Russo) که سِمَتِ ریاست بخش بیماری‌های عفونی را در دانشگاه علوم پزشکی جیکوبز (Jacobs) بر عهده دارد اعتقاد دارد که رعایت موازینی که در ادامۀ همین مقاله به صورت مفصل بیان خواهد شد خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را تا حدّ بسیار چشم‌گیری کاهش خواهد داد.

۱- انتخاب آگاهانۀ مقصد برای سفر

اقامت در هتل در دوران کرونا مخصوصاً اگر پیش از راهی‌شدن، اتاق خودتان را رزرو کرده باشید امنیت سلامتی شما را تا حد بسیاری تأمین خواهد کرد. اما با این وجود مهم است دربارۀ شهر مقصد اطلاعات کافی کسب کنید و آگاه باشید که شیوع بیماری در این شهر تا چه حد است و تا حد امکان از سفر به شهرهای قرمز اجتناب کنید مگر اینکه ضرورتی وجود داشته باشد.

۲- تحقیق در مورد اقدامات پیشگیرانۀ هتل پیش از رزرو اتاق

پیش از اینکه هتل انتخاب کنید و به رزرو اتاق بپردازید لازم است در مورد آن تحقیق کنید و عملکرد هتل و کادر خدمات را در دوران کرونا بررسی کنید. برخی از هتل‌ها چگونگی عملکرد خودشان را در قالب بروشور یا کاتالوگ‌ها ارائه می‌کنند.

۳- بررسی اقدامات و عملکرد هتل در مورد مهمانان مبتلا به ویروس کووید ۱۹

ممکن است فردی پس از اقامت در هتل در دوران کرونا متوجه بروز علائم بیماری شود. در این صورت لازم است مسئولین هتل آمادگی لازم برای ارائۀ خدمات تشخیصی و حتی درمانی را در اختیار مهمانان بیمار قرار دهند تا این مشکل به بهترین شکل ممکن حل شود.

۴- استفاده از ماسک و رعایت فاصلۀ اجتماعی که دست کم باید ۲ متر باشد

رعایت این بند نه تنها برای مسافران بلکه برای تمام افراد حتی افرادی که در شهر خودشان هستند ضروری است. در واقع تنها سلاح یا شاید بتوان گفت بهترین سلاح برای مبارزه با این بیماری استفاده از ماسک و رعایت فاصلۀ اجتماعی است. بنابراین مهم است که این بند را خیلی جدی بگیرید و به هیچ عنوان از آن غافل نشوید.

۵- درخواست اتاقی که در طی چند روز گذشته فردی در آن نبوده باشد

اقامت در هتل در دوران کرونا در روزهای به شما این امکان را می‌دهد که اتاق مورد نظر خودتان را از چند روز قبل رزرو کنید و مطمئن باشید که از چند روز قبل در آن اتاق فردی ساکن نبوده است. در این صورت پس از انجام مراحل ضدعفونی اتاق می‌توانید مطمئن باشید که آلودگی در اتاق وجود ندارد یا دست کم ریسک بسیار کمتری خواهد داشت.   


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

چگونه در سفر حرفه ای عکاسی کنیم؟
روش های مناسب برای افزایش وزن سالم و اصولی
تزئین انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و تاثیر آنها
نحوه تشخیص زعفران اصل
نحوه بخارپز کردن کلم بروکلی برای اضافه کردن به غذاهای مختلف
معرفی زیباترین آبشارهای ایران (2)
معرفی گوشت مناسب برای هر غذا
میان وعده های مناسب کودکان
معرفی غذاهای پرطرفدار ایرانی از دید گردشگران خارجی
جاذبه های گردشگری سیاهکل بهشت روی زمین
چند مورد از نوشیدنی های مناسب بعد از غذا
طرز تهیه نان سیر و خواص شگفت انگیز سیر

دیدگاهتان را بنویسید