معرفی غذاهای پرطرفدار ایرانی از دید گردشگران خارجی

معرفی غذاهای پرطرفدار ایرانی از دید گردشگران خارجی

This post is also available in: فارسی

هدف سفر کردن آشنایی با فرهنگ و تمدن و دیدن جاذبه های گردشگری آن کشور است. غذا جزو یکی از انگیزه های گردشگری است. به طوری امروز نوعی از سفر کردن را با نام گردشگری غذا می شناسند. جذابیت طعم های تازه و خوشمزه تا حدی است که برای برخی از گردشگران تنها دلیل بازگشت دوباره به یک مقصد تبدیل می شود. در این مطلب به معرفی غذاهای پرطرفدار ایرانی از دید گردشگران خارجی می پردازیم.

معرفی غذاهای پرطرفدار ایرانی

طعم و مزه غذاهای ایرانی به حدی از دید برخی از گردشگران جذاب است. که بدنبال دستور پخت آن میروند تا به منوی غذایی خود اضافه کنند. پخت غذاهای ایرانی به شکلی است که سر سخت ترین افراد با ذائقه های مختلف هم طعم غذاهای لذیذ ایرانی را میپسندند. هم چند مورد از غذاهای پرطرفدار ایرانی از دید گردشگران خارجی به شرح زیر است:

  • آش رشته
  • خورشت قورمه سبزی
  • دیزی
  • باقالی پلو
  • کوفته تبریزی
  • خورشت فسنجان
  • زرشک پلو
  • کباب
  • ته چین
معرفی غذاهای پرطرفدار ایرانی از دید گردشگران خارجی

آش رشته


آش رشته از غذاهای ایرانی است که اکثر گردشگران خارجی طعم بی نظیر آن را میپسندد. خوردن این آش را در روزهای سرد سال به شما پیشنهاد میکنیم. آش رشته در هر کدام از نقاط ایران با یک دستور خاصی تهیه می شود. آش از جمله غذاهایی است که در هر شهر و استانی نوع مخصوص به خود را دارد. مثلا آش ترش از جمله آش های معروف گیلان است. از از آش رشته به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی استفاده می‌شود.

خورشت قورمه سبزی

قرمه سبزی یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی که بسیار پرطرفدار است. گردشگران خارجی هم این غذای محبوب ایرانی را بسیار میپسندد. خوشمزگی این غذا به مدت زمان پخت ان بستگی دارند. که به اصطلاح به آن جا افتادن غذا می گویند. این غذا به قدری محبوب است که روز جهانی به نام این خورشت محبوب نام گذاری شده است. سبزی معطر و لوبیا قرمز، لیموعمانی و گوشت تکه ای خورشتی مواد تشکیل دهنده این خورشت است.

دیزی

معرفی غذاهای پرطرفدار ایرانی از دید گردشگران خارجی

اگر دوست دارید غذایی سنتی را در فضایی سنتی میل کنید. به شما آبگوشت یا دیزی را پیشنهاد میکنیم. اغلب رستوران هایی که دیزی یا آبگوشت سرو میکنند. دارای فضایی کاملا سنتی هستند. این غذا در ظرف های سفالی سرو میشود. که خود از لذت بخش ترین قسمت های سرو این غذاست. اگر میخواهید میمهمانان خارجیتان تجربه به یادماندنی از غذاهای اصیل ایرانی داشته باشند دیزی بهترین گزینه است.

باقالی پلو

طبق اعلام نشریه food republic برای گردشگران خارجی گذشتن از امتحان کردن باقالی پلو بسیار سخت است و یکی از غذاهایی است که اکثر گردشگران خارجی آن را میپسندند. این غذای فوق‌العاده توانسته گردشگران خارجی را عاشق و شیفته خود کند. در بهترین رستوران رشت میتوانید طعم اصیل این غذا را بچشید.

کوفته تبریزی یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی

کوفته تبریزی یکی از غذاهای سنتی و اصیل تبریز است که طرفداران زیادی دارد. طعم کوفته تبریزی و نوع طبخ آن، دقیقا چیزی است که طعم آن را از سایر کوفته‌ها متمایز می‌کند. کوفته تبریزی یکی از آثار ناملموس ایران، ثبت ملی شده است. و در میان سفره خانواده‌های ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد.  عطر و طعم بینظیر کوفته تبریزی موجب مجبوبیت آن در میان گردشگران و خصوصا گردشگران خارجی شده است.

خورشت فسنجان

یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی فسنجان است که در سایت food republic خود نمایی کند. این نشان میدهد. که فسنجان فقط در میان ایرانیان محبوبیت ندارد بلکه گردشگران خارجی را نیز به خود جذب میکند. طعم ترش و شیرین این غذا بسیار محبوب است. برخی افراد طعم ترش تر و برخی شیرین تر و ملس آن را میپسندند.

زرشک پلو

گردشگران خارجی به حدی این غذای ایرانی را میپسندند که ممکن است تصور کنید غذای بومی خودشان است. زرشک پلو در کنار مرغ سرخ‌شده یا گریل‌شده سرو می‌شود و ظاهری جذاب و اشتهاآور دارد. یکی از انواع غذاهای مجلسی است که در مراسم‌های مختلف ایرانی، عروسی یا عزا، طبخ می‌شود. این غذا نیز در رده غذاهای پرطرفدار ایرانی از دید گردشگران خارجی است. ما به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم حتما این غذای ایرانی لذیذ را در بهترین رستوران در رشت امتحان کنید.

معرفی غذاهای پرطرفدار ایرانی از دید گردشگران خارجی

کباب

محبوب ترین غذای ایرانیان که طرفدارن ایرانی و خارجی بسیار زیادی دارد کباب است. کمتر گردشگر خارجی است که بدون امتحان کردن طعم کباب ایرانی کشور را ترک کرده باشد. این غذا بین ایرانیان آنقدر محبوب است که تهیه آن هم برایشان بسیار لذت بخش و یک تفریح محسوب میشود. اگر می خواهید طعم واقعی و لذیذ کباب را بچشید به شما پیشنهاد میکنیم حتما به بهترین رستوران گردشگری در رشت سری بزنید.

ته چین

و در آخر گردشگران ته چین را جزو بهترین غذاهای ایرانی میدانند. و حتی به دلیل شکل و ظاهری که دارد آن را کیک ایرانی می نامند. جالب است بدانید ته دیگ هم جزو محبوب ترین غذاهای ایرانی از دید گردشگران خارجی است. در تهیه پلو ته چین از قسمت کم چرب مرغ استفاده می‌شود. این غذا بسیار خوشمزه و لذیذ می‌باشد.



این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

مراحل تهیه کدو سبز چیپسی
آداب عجیب غذا خوردن در کشورهای مختلف جهان
خورشت ناردون اصیل گیلانی
نقش و تاثیر رستوران های رشت در صنعت گردشگری آن
انواع پیش غذا و چند نکته راجع به آن که لازم است بدانید
طبیعت زیبای چابکسر گیلان
مواد غذایی مصرفی قبل از خواب + تاثیر آن ها بر کیفیت خواب
انواع چاشنی های گیلانی که پیشنهاد می‌شود امتحان کنید
روش تهیه غذای ساده و بدون روغن با استفاده از هویج
جاذبه های گردشگری سیاهکل بهشت روی زمین
قارچ و خواص خارق العاده آن برای بدن
طرز تهیه 4 غذای گیلانی خوشمزه با بادمجان

دیدگاهتان را بنویسید