روش های مناسب برای افزایش وزن سالم و اصولی

روش های مناسب برای افزایش وزن سالم و اصولی

This post is also available in: English فارسی العربية

روش های مناسب برای افزایش وزن سالم و اصولی

اگر مدام در جستجو برای افزایش وزن به سالم ترین روش هستید، باید این را بدانید که تنها نیستید. از بزرگترین دغدغه های افراد لاغر این است که راهی برای افزایش وزنشان پیدا کنند. حتی برخی از آن ها به مقداری وزن اضافه تر هم قانع اند. شاید در اولین نگاه، افزایش وزن آسان تر از کاهش وزن به نظر برسد و تصور کنید که افراد لاغر با غذا خوردن به آسانی قادر به رسیدن به اندام ایده آلشان هستند. اما سخت در اشتباهید. برعکس افزایش وزن برای لاغرها به مراتب سخت تر از کاهش وزن برای چاق هاست. در ادامه رستوران گردشگری ریژان، بهترین رستوران در رشت برای شما به چند روش برای افزایش وزن خود به سالم ترین روش پرداخته است.

غذاهای مناسب برای افزایش وزن

سعی کنید از مواد غذایی سالم استفاده کنید. در واقع هر چقدر هم کالری یک غذا بالا باشد باز هم باید ملاک اصلی مواد مغذی باشد. برای اضافه کردن وزن باید غذایی پر کالری و البته سرشار از مواد مغذی مصرف شود نه تنها غذاهای پرکالری و سرشار از چربی و شکر، هدف این است که غذایی سرشار از ویتامین ها، مینرالها، مواد مغذی و کالری مصرف شود. مواد غذایی زیر موردهای مناسبی برای افزایش وزن :

  • میوه و سبزیجات
  • برنج
  • کراکر و شیرینی جات
  • دانه های سویا
  • پنیر
  • آجیل ها
  • تخم مرغ
  • تن ماهی
  • موز
  • کره بادام زمینی
  • شکلات تلخ

راهکارهای مناسب برای افزایش وزن

از بهترین و آسان‌ترین روش برای افزایش وزن سالم، بیشتر غذا خوردن است. مصرف داروهای خاص، کمبود مواد مغذی، بی میلی به غذا و بیماری می‌تواند سبب کاهش اشتهای شما شود. اگر دلیل بی‌اشتهایی‌تان را نمی‌دانید، حتما این مسئله را با پزشک درمیان بگذارید تا مطمئن شوید مشکل از سلامتی شما نیست.

مصرف چندین غذا با یکدیگر

همیشه روی حداقل سه گروه غذایی تمرکز کنید. به جای اینکه تنها به یک عدد موز یا یک مشت آجیل اکتفا کنید چند قطعه نان سبوس دار را آغشته به کره بادام زمینی کنید روی آن قطعات موز بچینید و با یک لیوان شیر کم چرب یا شیر های جایگزین ( سویا، نارگیل و غیره ) میل کنید. تنوع گسترده کمک می کند طیف وسیع تری از مواد مغذی به بدن برسد. همچنین در طول روز برای انجام کارها انرژی داشته باشید.

غذاهای سالم اما پر حجم مصرف کنید

از بهترین راه ها برای دریافت مواد مغذی اضافی بدون اینکه خود را مجبور به خوردن بیش از حد کنید یا به سمت غذا های بی ارزش بروید این است که غذاهای مغذی انتخاب کنید. منظور از این مواد مغذی، خوراکی هایی است که در یک وعده کوچک سرشار از کربوهیدرات، پروتئین و چربی باشند. مثلا میوه های خشک، یک مثال عالی هستند. میوه ها وقتی خشک می شوند حدود 75 درصد کوچکتر می شوند. بنابراین یک فنجان انگور تبدیل به یک چهارم فنجان کشمش می شود. تنها کافیست به دنبال میوه های خشکی باشید که بدون قند اضافه و مواد نگهدارنده باشند.

بین وعده های غذایی خود بیشتر از چهار ساعت فاصله نیفتد

بدن نیاز به انرژی دارد، درست مانند موتوری که همیشه روشن است. قلب دائما در حال تپیدن است، خون در حال گردش است و ذهن و عضلات تان هم کار می کنند. وقتی وعده ها را جا می اندازید، بدن را از سوختی که برای ادامه دادن نیاز دارد محروم می کنید. در نتیجه ذخایر انرژی تان کم می شود که متاسفانه این مورد شامل حجم عضلانی نیز می شود. بهترین راه برای پیشگیری از کم حجم شدن بافت های مهم این است که مرتب وعده ها را استفاده کنید، همانند رژیم غذایی دکترکرمانی که سه وعده اصلی و سه میان وعده دارد.

تمام تناسب ها را رعایت کنید

پروتئين از اصلی ترين مواد سازنده بافت عضله و بی شک در بالا بردن وزن از مهمترين موارد می باشد. شما می بايست هميشه مقدار مشخصی چربی و كربوهيدرات ها دريافت كنيد. مقدار پيشنهادی برای چربی، پروتئين و کربوهيدرات در رژيم غذايی به ترتیب 15 درصد، 35 درصد و 50 درصد هستند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

قارچ و خواص خارق العاده آن برای بدن
مزیت بازاریابی آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی رستوران ها
برگزاری مراسم تولد در بهترین رستوران رشت
نکات طلایی در مزه دار کردن جوجه کباب
بهترین رستوران در رشت
اهمیت استفاده از مواد غذایی سالم در بهترین رستوران ها
غذاهایی که می توانیم با گوشت چرخ کرده تهیه کنیم
معرفی زیباترین آبشارهای ایران (1)
چگونه سفر با اتوبوس لذت بخش و ایمن خواهد بود؟
نکات لازم به توجه در طبخ برنج
تزئین انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و تاثیر آنها
بهترین محل های تفریحی و تاریخی رشت

دیدگاهتان را بنویسید