خواص و فواید آب برای بدن انسان

خواص و فواید آب برای بدن انسان

This post is also available in: فارسی

ممکن است به دور از ذهن باشد. که آب، این ترکیب معدنی بی رنگ و بی بو، بی مزه بتواند برای بدن انسان بی شمار خواص و فواید خارق العاده داشته باشد. شاید به همین دلیل است که بیش از 65 درصد وزن بدن انسان بالغ را آب تشکیل می‌دهد. در ادامه بهترین رستوران در رشت به خواص و فواید آب برای بدن انسان میپردازد. با ما همراه باشید.

فواید آب برای بدن انسان

خوردن آب زیاد برای بدن انسان خواص و فواید بسیار زیادی دارد. از جمله این خواص روان شدن مفاصل، تشکیل دهنده ی بزاق و مخاط بدن، اکسیژن رسانی به بدن، افزایش سلامت پوست و زیبایی، کمک به عملکرد مغز، نخاع و بافت، تنظیم درجه حرارت بدن، عملکرد دستگاه گوارش، تخلیه ی سموم بدن، حفظ تعادل فشار خون، بهبود عملکرد دستگاههای تنفسی در بدن، در دسترس قرار دادن مواد معدنی و مغذی، کمک به عملکرد کلیه ها، افزایش کیفیت در ورزش و فعالیت های بدنی، کاهش وزن است. در ادامه بهترین رستوارن در رشت به طور کلی به هر یک از این فواید آب برای بدن انسان میپردازد.

فواید آب برای سلامت بدن و پوست و زیبایی

همانطور که میدانید یکی از فواید بی شمار آب تاثیر گذار بودن روی سلامت پوست است. هر چه آب بدن کمتر باشد مسلما پوست دچار خشکی میشود. که به موجب آن بدن در برابر اختلالات پوستی و چین و چروک زودرس آسیب پذیر تر شود. همچنین آب بر روی تشکیل بزاق و مخاط بدن تاثیر گذار است. آب میتواند باعث تمیز شدن سطح دهان شود. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. خوردن آب عملکرد ما را حتی در طول فعالیت های ورزشی نیز افرایش میدهد. به همین دلیل است که به بدنسازان پیشنهاد میشود که در طول تمرینات آب مصرف کنند. آب میتواند سبب از بین رفتن خستگی نیز شود.

خواص و فواید آب برای بدن انسان

از فواید آب برای بدن میتواند به کاهش وزن اشاره کرد. چرا که نوشیدن آب قبل از غذا موجب حس سیری میشود. همچنین فرض کنید. به جای خوردن آبمیوه و نوشیدنی ها مختلف از آب استفاده کنید. همین موضوع میتواند سبب کاهش وزن شما شود.

عوارض کم آبی برای عملکرد بدن

کم آبی برای بدن عوارض زیان باری دارد. کم آبی میتواند توانایی انعطاف مفاصل را کاهش دهد موجب درد مفاصل شود. چرا که در غضروف 80 در آب وجود دارد. غضروف در مفاصل و دیسک های ستون فقرات وجود دارد. همچنین همانطور که میدانید اکسیژن رسانی یک عملکرد مهم و حیاتی در بدن است. که این وظیفه بر عهده خون است. بهترین رستوران در رشت بیان میکند 90 درصد خون از آب تشکیل میشود. بنابراین میتوان گفت که که کم آبی میتواند در اکسیژن رسانی نیز اختلال ایجاد کند. تولید هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی به کمک آب بدن انجام میشود. در نتیجه در این مورد هم میتواند گفت کم آبی میتواند بر ساختار و عملکرد مغز تاثیرات منفی داشته باشد.

بکم آبی بر روی عملکرد صحیح دستگاه گوارش تاثیر میگذار و موجب یبوست ،اسیدی شدن معده و در نهایت سوزش و درد معده می شود. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. آب این مایع حیاتی اگر به اندازه کافی تامین نشود. موجب غلظت خون و در نتیجه افزایش فشار خون میشود. یکی از فواید آب برای بدن انسان عملکرد صحیح کلیه است. اگر آب کافی برای بدن تامین نشود. می تواند ضمن آسیب زدن به کلیه ها منجر به ایجاد سنگ کلیه و مشکلات و بیماری های ناشی از آن شود.

چند لیوان در روز آب بنوشیم؟

خواص و فواید آب برای بدن انسان

حتما شما هم شنیده اید. که به طور معمول باید در طول روز 8 لیوان آب بنوشید. اما میخواهیم به شما بگوییم چرا باید روز 8 لیوان آب بنوشید. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. که ما باید به اندازه میزان آبی که از دست می دهیم. آب مصرف کنیم. یعنی اگر ما در طول روز  2 تا 3 لیوان آب از طریق تنفس، 1 لیوان دیگر از طریق عرق کردن، 3 تا 4 لیوان از طریق ادرار دفع کنیم. در واقع بدن ما حدوداً 8 لیوان آب در روز آب از دست میدهد. از این رو بهترین رستوران در رشت توصیه میکند. روزی 8 لیوان آب بنوشید تا آب از دست رفته بدن تامین شود.

چند روش برای یادآوری نوشیدن آب

  • برخی افراد مشغله کاری زیادی دارند. و فراموششان میشود. که آب بنوشند. برای ایندسته از افراد بهترین رستوران در رشت بیان میکند. که میتوانند آلارم تلفن همراه خود را فعال کنند. تا در زمان های مشخصی از روز به آنها یادآورشود که آب بنوشند.
  • آب خوردن را یک جایزه برای خود در نظر بگیرید. هر کاری را که در طول روز انجام دادید. و آن را به پایان رساندید. به عنوان جایزه یک لیوان آب بنوشید.
  • سعی کنید همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید. تا همیشه در دسترستان باشد. و آب خوردن به فراموش سپرده نشود.
  • سعی کنید حداقل در هر وعده غذایی یک لیوان آب بنوشید. البته بهترین رستوران در رشت خوردن آب را نیم ساعت بعد از غذا یا قبل از غذا پیشنهاد میکند. قبل از غذا میتواند به کاهش وزن کمک کند. و بعد از غذا میتواند به جذب مواد مغذی کمک کند.

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک سرآشپز حرفه ای
نزدیک گردی چیست و چه فعالیت هایی که در آن صورت می گیرد؟
فوت و فن و روش صحیح فریز کردن مواد غذایی
معرفی غذاهای پرطرفدار ایرانی از دید گردشگران خارجی
گلوتن چیست؟ طرز تهیه نان بدون گلوتن
بهترین نحوه سرویس دهی و سرو غذا در رستوران
برگزاری مراسم تولد در بهترین رستوران رشت
خواص و فواید مصرف سبزیجات همراه با غذا
خواص شگفت انگیز عناب برای سلامت بدن
طرز تهیه کوکوی پیازچه کرمانشاهی و خواص آن
معرفی گوشت مناسب برای هر غذا
چگونه در سفر حرفه ای عکاسی کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید