قهوه محبوب ترین نوشیدنی از تاریخچه تا طرز تهیه

قهوه محبوب ترین نوشیدنی از تاریخچه تا طرز تهیه

This post is also available in: فارسی

قهوه از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌های روی زمین است. امروزه قهوه با نوشیدن 2 میلیارد فنجان در طول روز، محبوب ترین نوشیدنی در سراسر جهان است. قهوه تاریخچه بسیار جالبی دارد. به عبارتی فرآیند کشف این دانه بسیار خواندنی است. قهوه نام درخت گلداری است که میوه‌ای شبیه به گیلاس دارد. گل‌های این درخت خوش عطر به رنگ سفید هستند. درخت قهوه از جمله گیاهانی است که در نواحی گرمسیری رشد می‌کند.

 براساس محل کشت به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. درختان قهوه دارای ارتفاع‌های متفاوت، معمولا بین ۳ تا ۱۰ متر متغییر است. درختان قهوه بعد از گذشت حداقل ۳ سال شروع به بار دهی و میوه دادن می‌کنند اما این زمان ممکن است. تا ۵ سال نیز طول بکشد. پیشنهاد میکنم با بهترین رستوران در رشت همراه باشید. تا در مورد تاریخچه قهوه محبوب ترین نوشیدنی و طرز تهیه انواع آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تاریخچه پیدایش قهوه محبوب ترین نوشیدنی

داستان‌های کاملا متفاوتی در مورد تاریخچه قهوه وجود دارد. کشف دانه‌های قهوه ریشه در فلات اتیوپی دارد. براساس افسانه‌ها یک دامدار به نام کالدی (Kaldi) که یک گله بز داشت نخستین کسی بود که پتانسیل‌های بالقوه این دانه‌های محبوب را کشف کرده است. روزی کالدی گله بزهای خود را به مرتع برد. و پس از چرای گله متوجه شد که بزها با خوردن دانه‌های گیاهانی خاص در تمام شب نمی‌توانند بخوابند. و سر و صدا می‌کنند. کالدی با دیدن این ماجرا نزد بزرگ صومعه‌ می‌رود و داستان را برای او تعریف می‌کند. بزرگ صومعه نیز از این دانه‌ها یک نوشیدنی درست می‌کند و متوجه می‌شود که مدت زمان زیادی در طول شب بیدار می‌ماند و انرژی زیادی هم دارد. با گسترش استفاده از این گیاه و رسیدن خبر آن به شبه‌ جزیره عرب، سفر قهوه در سرتاسر دنیا آغاز شد و تاریخچه قهوه شکل گرفت.

انواع دانه های قهوه

قهوه محبوب ترین نوشیدنی از تاریخچه تا طرز تهیه

راز تهیه یک فنجان قهوه عالی در دانه های استفاده شده نهفته است. زیرا کیفیت دانه های قهوه به طور طبیعی در طعم قهوه تأثیر می گذارد و طبیعتاً ما برای بهترین ها نتلاش میکنیم. بهترین رستوران در رشت تلاش کرده تا در این مقاله به شما همراهان عزیز با معرفی قهوه های متفاوت و مورد پسند ذائقه های متفاوت مشتریان قهوه محبوب ترین نوشیدنی را اطلاعات مفیدی را عرضه کند. گوناگونی دانه قهوه بسته به نوع منطقه، به دو دسته اصلی روبوستا (Robusta) و عربیکا (Arabica) تقسیم می شوند.

عربیکا: قهوه عربیکا به دلیل عطر و طعم لطیف و اسیدیته کمی که دارد، برتر از قهوه روبوستا می باشد. این نوع قهوه در ارتفاعات بالاتر کاشته می شود و کشت آن دشوار تر و پر هزینه است. گیاه قهوه عربیکا، با وجود اینکه کشت آن زحمت زیادی میبرد، دانه هایی تولید میکند که در بازار بسیار متقاضی دارد و با قیمت بالاتری به فروش می رسد.

روبوستا: قهوه ربوستا دارای طعم اسیدی و خشن تری نسبت به قهوه عربیکا می باشد. و به تبع کافئین بیشتری نیز دارد. روبوستا را میتوان در ارتفاعات پایینتر، آب و هوای گرم تر و با رطوبت کم تری پرورش داد. از آنجا که محدودیت رشد در روبوستا کم است و به طور کلی طعم آن کمتر مطلوب است، معمولا دانه روبوستا با قیمت کم تری نسبت به دانه عربیکا به فروش می رسد.

به طور کلی چهار نوع اصلی دانه قهوه وجود دارد: عربیکا روبوستا لیبریکا اِکسِلسا.

چه چیزی بر طعم دانه قهوه تأثیر می گذارد؟

اگرچه چهار نوع دانه قهوه وجود دارد. اما طعم آنها به گونه های آنها محدود نمی شود.عوامل متعددی از قبیل منطقه و ارتفاع مزرعه قهوه، آسیاب کردن، طرز تهیه انواع قهوه، خاک مزرعه قهوه و روش برشته کردن می تواند بر طعم آنها تأثیر بگذارد.

نگهداری قهوه

نگهداری صحیح قهوه، تاثیر زیادی در عطر و طعم قهوه شما دارد. گرما، اکسیژن، نور و رطوبت دشمنان عطر عطم قهوه هستند.برای ماندگاری بهتر در خانه، دانه های قهوه باید در یک ظرف در یک مکان تاریک، خشک و خنک نگهداری شود.

طرز تهیه انواع قهوه محبوب ترین نوشیدنی

قهوه محبوب ترین نوشیدنی از تاریخچه تا طرز تهیه

همه نوشیدنی های قهوه مانند اسپرسو ، کاپوچینو ، قهوه ترک ، قهوه فرانسه ، کافه میکس و … با ماده اصلی قهوه تهیه می شود. البته می توان مواد لازم مانند شیر بخارپز و کف شیر را اضافه کرد. اما همه نوشیدنی ها حاوی این مواد اضافی نیستند. تفاوت اصلی بین نوشیدنی های قهوه نسبت است. نسبت قهوه به مواد دیگر را نسبت قهوه می گویند. در واقع همین نسبت های ساده اما کاملاً متفاوت چیزی است. که دنیای قهوه را بسیار متنوع و خوشمزه می کند. که به راحتی میتوانید. آنرا در خانه تهیه و میل کنید. و از طعم بینظیر و خواص انرژی دهنده آن استفاده ببرید.

قهوه لاته از محبوب ترین نوشیدنی ها

لاته از زبان ایتالیایی “caffe latte” به معنی شیر قهوه است. این نوشیدنی پرطرفدار از یک قسمت قهوه، سه قسمت شیر تشکیل شده است. در آخر با فوم پوشانده می شود. لاته در یک لیوان بلند سرو کنید.

کاپوچینو Cappuccino

یک کاپوچینو شیر کمتری نسبت به لاته دارد. به طور دقیق نصف آن شیری که برای لاته استفاده می شود، برای کاپوچینو کافی است. از آنجا که لاته و کاپوچینو به همان اندازه اسپرسو دارند، کاپوچینو طعم بسیار غلیظ تر و طبیعی تری دارد. کاپوچینو از سه قسمت مساوی قهوه، اسپرسو، شیر فوم ( کف شیر) تهیه می شود. سبب خرسندی ماست.درصورت تهیه این قهوه محبوب ترین نوشیدنی دنیا نظرتان را در مورد عطر و طعم آن در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

موکا Caffè mocha

منشاء نوشیدنی قهوه موکا یمن است. در ابتدا، موکا تنها مکانی بود. که گیاه قهوه عربیکا در آن کشت می شد. موکا ترکیبی از شدت غنی کاپوچینو و شکلات داغ است. موکا مثل کاپوچینو ، دارای اسپرسو ، شیر گرم و رویه ای کف دار است. فقط به آن شکلات شیرین اضافه می کنند. برای تهیه موکا یک قاشق چای خوری شکلات را با یک شات اسپرسو و شیر گرم مخلوط کنید و در آخر با کف شیر از طعم بینظیر آن لذت ببرید. همچنین شکلات مورد نیاز در موکا میتواند باشد.

آمریکانو Americano

آمریکانو ترکیبی از یک اسپرسو است. که با آب رقیق می شود. همچنین این نوشیدنی را می توان با شیر گرم یا سرد تهیه کرد. بلانگ بلک و آمریکانو بسیار شبیه هم هستند. تفاوت اصلی بین این دو در ترتیب اضافه شدن آب و اسپرسو است. آمریکانو با افزودن آب به اسپرسو تهیه می شود. در صورتی که بلانگ بلک برعکس آن است.

ماکیاتو Caffè macchiato

ماکیاتو نوعی قهوه اسپرسو است که روی آن مقدار کمی شیر و یک فوم کف دار قرار داده شده و در لیوان سرو می شود. این نوشیدنی قهوه گاهی اوقات به عنوان کاپوچینوی خشک شناخته می شود. زیرا این دو نوع نوشیدنی شباهت های زیادی بهم دارند. برای درست کردن این نوشیدنی به اسپرسو، شیر گرم و فوم نیاز دارید. ماکیاتو بصورت کلی همزده نمیشود. البته به ترجیح شخصی شما بستگی دارد.

قهوه سرد cold brew coffee

قهوه محبوب ترین نوشیدنی از تاریخچه تا طرز تهیه

قهوه سرد مناسب افرادی است که معده ای حساس دارند .بسیاری از مردم از قهوه پرس شده بیشتر از روش های داغ لذت می برند. زیرا طعم اصلی قهوه در دماهای بالاتر از بین می رود. پس این روش معتبرتر از روش های دیگر است. طعم کامل و غنی آن قبل از خنک شدن فوری با تکه های یخ، حاصل می شود. این نوشیدنی برای رفع تشنگی نیز مفید است. آنچه نیاز دارید قهوه، یخ و شیر است. می توانید شیر ​​را با یک جایگزین، شیرین کننده یا حتی خامه تغییر دهید. نوش جان!

سخن پایانی

امید است مطالب نوشته شده مورد پسند شما مخاطبان عزیز بهترین رستوران در رشت واقع شده باشد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

روز جهانی گردشگری
معرفی استانهای ایران با غذاهای محلی آنها
معرفی زیباترین آبشارهای ایران (1)
چند گام مهم برای سفر در دوران کرونا
راهکارهایی برای داشتن سفر کم هزینه
انواع چاشنی های گیلانی که پیشنهاد می‌شود امتحان کنید
بهترین محل های تفریحی و تاریخی رشت
چند نکته ایمنی برای سفر با دوچرخه
روستای داماش طبیعت بکر گیلان
طبیعت زیبای چابکسر گیلان
نکات طلایی در مزه دار کردن جوجه کباب
تزئین و دورچین مناسب برای انواع کباب های ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید