چند مورد از آداب صحیح غذا خوردن و رفتار مناسب در رستوران

چند مورد از آداب صحیح غذا خوردن و رفتار مناسب در رستوران

This post is also available in: English فارسی العربية

چند مورد از آداب صحیح غذا خوردن و رفتار مناسب در رستوران

بیرون رفتن برای غذا خوردن و رستوران رفتن از لذت های زندگی است. اما در این میان آداب صحیح غذا خوردن و رفتار مناسب از موارد مهمی است که دانستن آن برای هر فردی لازم است. طریقه رفتار و عملکرد ما در بین افراد نشان دهنده شخصیت ماست. پس زمانی که به رستوران می روید باید آداب خاص رفتار در آن محل را بدانید و عملکردتان به بهترین شکل ممکن باشد.

آشنایی با چند مورد از آداب رستوران رفتن

زمانی که تصمیم می‌گیرید به رستوران بروید تا زمانی که آنجا را ترک می‌کنید عوامل زیادی برای رعایت و توجه شما وجود دارد؛ از نوع پوشش شما تا نحوه برخوردتان با گارسون‌ها، همگی دارای آداب و اصولی است که باید آن را بدانید و به آن ها عمل کنید. در این مطلب رستوران گردشگری ریژان، بهترین رستوران در رشت برای شما چند مورد از اصول رفتار و آداب صحیح غذا خوردن را بازگو کرده است.

انتخاب رستوران

هنگام انتخاب رستوران بر اساس اولویت غذایی و بودجه مورد نظر خود تصمیم گیری کنید. می توانید برای انتخاب رستوران به وب ‌سایت‌ رستوران‌ ها و یا سایت های مقایسه‌ای که توسط مشتریان کامنت‌گذاری می‌شوند مراجعه کنید. از اصول اولیه برای غذا خوردن در رستوران این است که قبل از مراجعه به آن در مورد کیفیت و قیمت غذا پرس‌وجو داشته باشید. تا پس از رفتن به رستوران با دیدن منو غذا و قیمت آن ها نظرتان تغییر نکند.

انتخاب لباس مناسب

در هنگامی که تصمیم دارید در رستوران لوکس رشت غذا بخورید بهتر است لباس‌های رسمی ای که احساس راحتی در آن دارید انتخاب کنید. همچنین اگر برای اولین بار است که به رستورانی می‌روید، می توانید از وب‌سایت و عکس‌های آن دیدن کنید تا از جو داخلی با توجه به نوع دکور مطلع شوید‌‌.

از دیگر نکات اساسی در آداب صحیح غذا خوردن رعایت کردن بهداشت در پوشاک است، بنابراین لباس‌های تمیز و مرتب را انتخاب کنید تا اطرافیانتان هم از دیدنتان لذت ببرند.

رزرو کردن

رزرو کردن نیز یکی از آداب غذا خوردن در رستوران است. حتی اگر فقط 15 دقیقه تا رسیدن به آن مکان زمان ‌دارید بهتر است جهت رزرو میز تماس بگیرید. علاوه بر مؤدبانه بودن این رفتار شما می توانید هرگونه اطلاعات مربوط به زمان مورد نظر را از پرسنل رستوران دریافت کنید.گاهی ممکن است در محل موردنظر مراسمی برگزار شده باشد و پرسنل مربوطه زمان دیگری را برای مراجعه به شما پیشنهاد دهد و یا از خدمات ویژه‌ای که در یک روز خاص ارائه خواهد شد شما را مطلع سازد. همچنین اگر به دنبال نوع خاصی از خدمات هستید می توانید از پرسنل کمک بگیرید.

وقت شناس بودن

از دیگر آداب غذا خوردن در رستوران وقت شناس بودن است. این نکته زمانی که در جمعی میزبان هستید بیشتر اهمیت دارد. انتظار کشیدن از کارهای بسیار سخت است و تأخیر از رفتارهای مؤدبانه‌ محسوب نمی‌شود. همچنین در صورتی‌ که میز رزرو کرده‌اید و ممکن است به دلایلی دیرتر به رستوران برسید حتماً در طی تماس تلفنی این نکته را به کارکنان رستوران اطلاع دهید.

چند مورد از نکات مهم آداب غذا خوردن در رستوران

  • درصورتی‌که در جمعی شما میزبان هستید. اجازه دهید اول مهمان‌هایتان سفارش غذا دهند.
  • از جمله آداب غذا خوردن در رستوران طرز نشستن شماست. سعی کنید کاملا صاف و راست بنشینید و به هیچ وجه قوز نکنید.
  • اگر در رستوران با پیشخدمت و گارسون کار دارید و به هیچ وجه در رستوران داد نزنید. در رستوران ها این وظیفه گارسون ها است که دائما مراقب مشتریان باشند.
  • اگر از روی میز چیزی خواستید که دستتان به آن نمی‌رسید سعی نکنید خودتان آن را بردارید. بلکه از فردی که به آن نزدیک است بخواهید که آن را به شما بدهد.
  • هنگامی که غذا خوردنتان پایان یافت.هیچ گاه بشقاب‌تان را به سمت جلو هل ندهید، این عمل خلاف آداب مودبانه است.
  • لقمه های کوچک برداشته و با دهان بسته غذای خود را بجوید. با دهان باز غذا را نجوید و یا با دهان پر صحبت نکنید.
  • هرگز سر میز غذا سیگار نکشید.

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

طرز تهیه کوکوی پیازچه کرمانشاهی و خواص آن
زیباترین جاذبه‌های توریستی ایران (1)
معرفی زیباترین آبشارهای ایران (2)
بهترین نحوه سرویس دهی و سرو غذا در رستوران
معرفی عجیب ترین غذا های دنیا
خواص و فواید آب برای بدن انسان
مواد غذایی مصرفی قبل از خواب + تاثیر آن ها بر کیفیت خواب
خواص شگفت انگیز عناب برای سلامت بدن
اهمیت و فواید خوردن صبحانه| تاثیرات مثبت صبحانه
قهوه محبوب ترین نوشیدنی از تاریخچه تا طرز تهیه
غذاهایی که می توانیم با گوشت چرخ کرده تهیه کنیم
نقش و تاثیر رستوران های رشت در صنعت گردشگری آن

دیدگاهتان را بنویسید