چند ترفند در آشپزی که به شما کمک می کند

چند ترفند در آشپزی که به شما کمک می کند

This post is also available in: English فارسی العربية

چند ترفند در آشپزی که به شما کمک می کند

در آشپزی روش ها و ترفندهای متفاوتی وجود دارد. که بکارگیری چند مورد از این ترفند ها در آشپزی سبب کسب مهارت بیشتر می شود. و کمک می کند تا در طی زمان تجربیاتی به دست بیاورید که غذاهایتان با مزه عالی تر طبخ شوند. ما از خوردن غذاهای با طعم عالی لذت می بریم اگر به رستوران های گیلان رفته باشید متوجه تنوع غذاها و مزه عالی آن ها می شوید که چگونه افراد را جذب می کند، کافی است کمی از ترفند های آشپزی را یاد بگیرید تا متوجه تغییر طعم در وعده های خود نیز شوید.

در واقع تنها استفاده از بهترین مواد اولیه از ارکان مهم آشپزی نیست. بلکه نحوه درست استفاده از آن ها و بکار بردن ترفند های متنوع یکی از موضوعاتی است که به ما کمک می کند تا غذایی با مزه دلچسب تر داشته باشیم. در متن زیر چند ترفند در آشپزی که به شما برای طبخ غذا با طعم لذیذتر کمک می کند گفته شده است:

 

طبقه بندی طعم ها

  • در غذای خود از چاشنی های متنوع استفاده کنید. موادی همچون کشمش، زیره سبز، گوجه، دارچین و …
  • تمام قطعات و تکه های غذا همانند یک تکه گوشت در نظر بگیرید و مزه دار کنید، هنگامی که شما قطعات ادویه زده را باهم ترکیب کنید مزه‌ها باهم قاطی می‌شوند.
  • شما می توانید به‌عنوان جایگزین برای خامه، مایونز را با آوکادو که سالم‌تر است جایگزین کنید.
  •  از سبزیجات استفاده کنید اغلب گیاهانی مثل گشنیز، شوید و ریحان می‌توانند برای تجربه یک سالاد خوشمزه به‌جای کاهو باهم ترکیب دلچسبی به وجود بیاورند.
  • نمک و سرکه از پایه های آشپزی هستند. بسیاری از آشپزها معتقدند که نمک به‌تنهایی می‌تواند ظروف را تمیز کند و اگر می‌خواهید بیشتر تمیز شوند به آن ها سرکه اضافه کنید.

چند مورد از فوت و فن های آشپزی

  • گوشت را قبل از پخت خشک کنید، می توانید گوشت را ساعت ها و یا حتی روزها در نمک بخوابانید این کار کمک می‌کند تا نمک و رطوبت جذب گوشت شود. این روش سبب می شود گوشت بعد از سرخ شدن خوش طعم شود نسبت به اینکه گوشت پس از پخت نمک زده شود.
  • ماهیتابه را قبل از اضافه کردن روغن گرم کنید، این کار از سوختن روغن جلوگیری می‌کند. همچنین به‌جای کم کردن شعله، ماهیتابه را از روی گاز بردارید تا حرارت شعله کم شود. با این کار شما می‌توانید حرارت را بدون مشکل کمتر کنید.
  • تخم مرغ را فراموش نکنید، تخم مرغ یک منبع پروتئین ارزان قیمت هستند. می توانید با روش های متنوع از آن غذای لذیذ طبخ کنید.

 

چند ترفند کاربردی در آشپزی

  • هنگام طبخ حبوبات داخل قابلمه چند قطره سرکه یا آبلیمو به آن اضافه کنید، با این کار هم ظرف شما سفید می ماند و هم طعم حبوبات بهتر می شود.
  •  اگر عجله دارید و می خواهید آب قابلمه شما سریع تر جوش بیاید، کمی نمک به آن اضافه کنید.
  • اگر می خواهید فلفل تند را از شیرین تشخیص دهید معمولا می توان از ظاهر آن به تندی آن پی برد، اگر فلفل ریز باشد معمولا تندتر است . و یا اینکه اگر فلفل تازه نباشد و چین وچروک داشته باشد و رنگش تیره باشد تندی بیشتری دارد. همچنین اگر فلفل براق باشد معمولا تند تر است از بوی فلفل هم می توان به تندی آن پی برد. شما می توانید با خارج کردن دانه های درون فلفل نیز از تندی آن بکاهید.
  • اگر می خواهید یک ته دیگ عالی داشته باشید، نان را کمی خیس کنید تا به قابلمه نچسبد. برای خوشمزه تر شدن ته دیگ، می توانید به روغن داغ کمی نمک و زعفران اضافه کنید.
  • بهتر است هنگام استفاده از لیمو عمانی در غذا به جای ایجاد سوراخ در آن، آن را از وسط دو نیم کنیم و هسته های آنها را خارج کنیم که تلخی آن با خارج کردن هسته ها از بین برود. یکی دیگر از کارهایی که باید انجام شود این است که حتما از شب قبل لیمو ها را در آب خیس کنید. همچنین سعی کنید از پودر لیمو استفاده نکنید زیرا خورشت شما را کدر می کند.

نکات مهم دیگر

  • هیچوقت ماهیتابه را بیش از حد پر نکنید. اگر ماهیتابه بیش از حد پر باشد هنگام سرخ کردن، مواد به خوبی سرخ نمی شوند و آب می اندازند. اگر مقدار مواد خیلی زیاد است، سعی کنید آنها را در دو ماهیتابه ی جداگانه یا در دو نوبت سرخ کنید.
  • سیر رنده شده را در مراحل پایانی سرخ کردن به پیازها اضافه کنید چون می سوزد. برای کاهش احتمال سوختگی بهتر است سیر را به صورت ریز خرد کنید.
  • استفاده از سبزیجات تازه طعم و عطر بی نظیری به غذا اضافه میدهند. به جای سبزیجات خشک همیشه از انواع تازه آن ها استفاده کنید. روغن زیتون نیز بهترین نوع روغن برای پخت غذا می باشد.
  • می توانید برای خوشمزه شدن سس سالاد، کمی آب پرتقال یا آب نارنج به آن اضافه کنید. تا طعم و عطر بی نظیری داشته باشد.

رستوران گردشگری ریژان به عنوان بهترین رستوران در رشت به شما پیشنهاد می کند همیشه غذاهای جدید را طبخ کنید و از خراب شدن آن نترسید! اینکار سبب می شود چیزهای زیادی یاد بگیرید. برای لذت بردن از آشپزی، هنگام آشپزی کردن یک لباس راحت بپوشید. به موسیقی آرام بخش گوش کنید و در نهایت میز را کاملا تمیز کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

زیباترین جاذبه‌های توریستی ایران (1)
معرفی عجیب ترین رستوران های دنیا
برگزاری مراسم تولد در بهترین رستوران رشت
نکات لازم به توجه در طبخ برنج
خواص شگفت انگیز عناب برای سلامت بدن
خواص و فواید آب برای بدن انسان
چند نکته ایمنی برای سفر با دوچرخه
کینوا چیست؟ بررسی فواید و مضرات کینوا
روز جهانی گردشگری
راهکارهایی برای داشتن سفر کم هزینه
معرفی زیباترین آبشارهای ایران (2)
انواع چاشنی های گیلانی که پیشنهاد می‌شود امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید