آداب عجیب غذا خوردن در کشورهای مختلف جهان

آداب عجیب غذا خوردن در کشورهای مختلف جهان

This post is also available in: English فارسی العربية

آداب عجیب غذا در کشورهای مختلف جهان

هر کشور و فرهنگ آداب مخصوص به خود را دارد. فرهنگ تنها در پوشش و روش زندگی افراد جامعه خلاصه نمی شود. یکی از چیزهایی که شهرها و کشورها را از یکدیگر متمایز می سازد غذاهای محلی و روش خوردن آن غذاها می باشد. که برخی از مکان ها از آداب عجیب غذا خوردن برخوردارند.

برای مثال در گیلان از گذشته مرسوم بوده که افراد غذا را با دست می خوردند. البته این شیوه غذا خوردن در برخی از مناطق گیلان و همچنین در بسیاری از کشورهای آسیای شرقی و عربی نیز مرسوم بوده است. هنوز هم برخی افراد به این شیوه غذا می خورند، در گیلان برخی از رستوران های سنتی رشت و شهرستان های اطراف آن غذاهایی مثل چلو کباب را به این شیوه سنتی سرو می کنند.

آداب غذا خوردن در کشور های مختلف

زمانی ک برای سفر به شهر یا کشوری دیگر بروید، گاهی تفاوت در فرهنگ غذا خوردن بسیار زیادی است. که ممکن است ناخواسته رفتار نا شایستی از خود نشان دهید یا اینکه محل را ترک کنید. در صورتی که برای افراد همان محل چیز عادی ای است. در این مطلب رستوران ریژان، بهترین رستوران در رشت برای شما چند مورد از این آداب عجیب غذا خوردن در دیگر کشور ها را برایتان گفته است.

آداب عجیب غذاخوردن در ژاپن

از کودکی به ما گفته شده است که در هنگام غذا خوردن حواسمان باشد که بدون ایجاد صدا غذا بخوریم. اما اگر به ژاپن بروید همه این تفکرات را باید کنار بگذارید، زیرا غذا خوردن با صدای بلند در ژاپن مرسوم است. ایجاد صدا در هنگام غذا خوردن برای آن ها نشان دهنده این است که هر چقدر صدای بیشتری ایجاد شود، میزان رضایت فرد بیشتر می باشد.

از دیگر آداب عجیب غذا خوردن در ژاپن می توان به این مورد اشاره کرد که علاوه بر خوردن سوشی، برنج و نودل را هم همراه با نوعی چوب بنام Chopsticks می خورند. علاوه بر این قوانین نیز در رابطه با خوردن غذا با این چوب وجود دارد. استفاده کردن از این چوب‌ها برای کاری غیر از غذا خوردن یا لمس کردن انتهای آن با انگشت توهین بزرگی به حساب می آید.همچنین انتقال برنج یا نودل ظرف خود را به کمک این چوب‌ها به ظرف شخص دیگری کار بسیار بی‌ادبانه ای است.

فرهنگ و آداب عجیب غذا خوردن در کره جنوبی

در کره جنوبی احترام به بزرگان از عناصر اساسی است. قبلا از شروع وعده غذایی باید مطمئن شوند که بزرگان بر روی میز غذا نشسته و شروع به خوردن غذا کرده اند. سپس خودشان شروع کنند. از دیگر آداب عجیب غذا خوردن توهین آمیز بودن گرفتن کاسه غذا در دست در هنگام خوردن می باشد. مگر اینکه بخواهید غذا سرو شده را از فردی دیگر بگیرید.

آداب عجیب غذا خوردن و آشامیدن در روسیه

نهار از وعده های سنگین غذایی در روسیه می باشد. که معمولا از 1 الی 3 ظهر صرف می شود. وعده غذایی شام سبک تر در نظر گرفته می شود ک معمولا از نان، سبزیجات و گوشت تشکیل می شود. افراد ساکن روسیه چای را بعد از صرف شام مصرف می کنند. همچنین آن ها لیسیدن کارد و چنگال را امری نا خوشایند می دانند.

در مصر از نمک هنگام غذا خوردن استفاده نکنید

در مصر هنگام غذا خوردن ، استفاده از نمک توهین بزرگی به حساب می آید. به این صورت که نشان می دهد که شما غذای سرآشپز را دوست نداشته اید.

آداب عجیب غذا خوردن در تانزانیا

از آداب عجیب غذا خوردن در تانزانیا ممنوعیت بو کشیدن غذا است. در آن جا بو کشیدن به معنای این است که شما از غذا راضی نیستید و این کار اهانت به صاحب خانه یا سرآشپز می باشد. غذایی که برای فرد سرو می شود باید فورا روع به خوردن کند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

آموزش تهیه رولت اسفناج خوشمزه مجلسی
دانستنی های عجیب غذایی و خوراکی ها
معرفی خوشمزه ترین غذاهای جنوبی
فوت و فن مزه دار کردن انواع کباب
خواص و طرز تهیه آش ماست سنتی ایران
روش تهیه فوتوچینی ایتالیایی با سس آلفردو
طرز تهیه چند کوکوی ساده و خوشمزه
چطور دسر تیرامیسو خانگی تهیه کنیم؟
محبوب ترین غذاهای عربی
طرز تهیه مرحله به مرحله قیمه نثار مجلسی + چند نکته در تهی...
طرز تهیه چند سالاد خوشمزه برای پیش غذا
خورشت ناردون اصیل گیلانی

دیدگاهتان را بنویسید