دستور تهیه دو غذای گوشتی خوشمزه و اصیل گیلانی

دستور تهیه دو غذای گوشتی خوشمزه و اصیل گیلانی

This post is also available in: English فارسی العربية

دستور تهیه دو غذای گوشتی خوشمزه و اصیل گیلانی

هر شهر و استان غذاهای محلی خلاص خود را داردکه به شیوه و ذائقه محل زندگیشان طبخ میشود . این غذاها ممکن است در شهرهای دیگر با شیوه های مختلف طبخ شوند اما باید به خاطر سپرد که هر غذا اصالت خاص خودش را دارد. رستوران گردشگری ریژان، به عنوان بهترین رستوران در رشت برایتان در این مطلب طرز تهیه دو مدل غذای گوشتی گیلانی در نظر گرفته است تا بصورت اصیل تهیه و میل بفرمایید.

دستور تهیه دو غذای گیلانی

اگر در طول زندگیتان به رشت سفر کرده باشید و به رستوران های محلی رشت رفته باشید. حتما با طعم بی نظیر غذاهای گیلانی آشنا هستید. مردم گیلان از جمله افرادی هستند که علاوه بر داشتن تنوع غذایی به طبع گرم و گرم و سرد غذاها نیز توجه می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه دو غذای گوشتی گیلانی را برایتان به اشتراک بگذاریم.

طرز تهیه فسنجان به سبک رشتی

گیلانی ها معمولا فسنجان را به جای مرغ همراه با مرغابی تهیه می کنند. مرغابی در این خورش بصورت درسته پخته و سرو می شود و بسته به سلیقه افراد می باشد.

مواد لازم برای تهیه فسنجان

مواد لازممقدار
مغز گردو ساییده750 گرم
رب اناریک پیمانه
نمک و فلفلبه مقدار لازم
مرغابی پاک کردهیک عدد
سس اناردر صورت تمایل
آب5 پیمانه

دستور پخت

در ابتدا مغز گردو را با پنج پیمانه آب در ظرفی بزرگ بریزید و همراه با مرغابی روی حرارت ملایم بگذارید تا آرام آرام بپزد. پس از حدود دو ساعت، مرغابی شما خواهد پخت. سپس رب انار را با کمی نمک و فلفل به ظرفتان اضافه کنید و اجازه دهید 30 دقیقه خورش بر روی آتش ملایم بپزید. می توانید در هنگام پخت خورش در قابلمه را کمی باز بگذارید. بعد از پخت می توانید به روش دلخواه در کنار برنج سرو کنید.

طرز تهیه خورش آلو مسمای گیلانی

خورش آلو مسما از غذاهای لذیذی می باشد که اصالت آن به استان گیلان باز می گردد. طعم آن ترش و شیرین است و همانطور که از اسم آن پیداست در تهیه آن از آلو استفاده می شود و اکثرا این خورش را بیشتر با گوشت مرغ تهیه می کنند،

مواد لازم برای تهیه آلو مسما

مواد لازممقدار
آلو سیاه 8 عدد
سینه یا ران مرغ4 تکه
پیاز2 عدد متوسط
قیسی8 عدد
روغنبه مقدار لازم
ادویه جات به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده1 قاشق چای خوری

دستور پخت

در ابتدا قطعات مرغ را بشویید و سپس بر روی آن ها نمک و فلفل بپاشید. تابه ای مناسب انتخاب کنید و در آن مقداری روغن بریزید و بر روی شعله ملایم قرار دهید و صبر کنید تا روغن داغ شود. سپس مرغ ها را در تابه بچینید و صبر کنید تا سرخ شوند. بعد از سرخ شدن دو طرف مرغ آن ها را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

در ادامه پیازها را بصورت نگینی خرد کنید. و در ظرفی که می خواهید خورش را در آن درست کنید بریزید و تفت دهید. البته مقداری روغن نیز به قابلمه اضافه کنید. پس از طلایی شدن پیازها به قابلمه زردچوبه اضافه کنید.

آلوها را به همراه قیسی ها به قابلمه اضافه کنید و آن ها را نیز مقداری تفت دهید و در ادامه یک قاشق رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید. خوب مواد را هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. سپس مواد را تا زمانی تفت دهید که رب گوجه فرنگی سرخ شود و رنگ آن تغییر کند. بعد از تغییر رنگ رب گوجه فرنگی به مواد داخل قابلمه به مقدار لازم نمک و فلفل اضافه کنید.

سپس مرغ های سرخ شده را به ظرف اضافه کنید و چند پیمانه آب جوش به قابلمه اضافه کنید. و صبر کنید تا خورش آلو مسما در حرارت ملایم پخته شود و آب آن کمی تبخیر شود. این خورش معمولا به صورت کم آب سرو می شود.در آخر نیز زعفران دم کرده را اضافه کنید و پس از آماده شدن در کنار برنج سرو کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

طرز تهیه پیتزا کتو در رژیم کتوژنیک
معرفی چند غذای گیلانی برای گیاهخواران
طرز تهیه شرینی رژیمی خوشمزه و سالم
لذیذترین غذاهای محلی کرمانشاه
دستور تهیه چند ترشی خانگی و خوشمزه گیلانی
طرز تهیه چند سالاد ساده برای دورهمی های دوستانه
رشت شهر خلاق خوراک شناسی
معرفی 8 مورد از مکان های عجیب و دیدنی ایران
طرز تهیه املت قارچ و اسفناج رژیمی و خوشمزه
آداب عجیب غذا خوردن در کشورهای مختلف جهان
روش تهیه چند غذای سبک برای شام
طرز تهیه چلو گوشت مجلسی با طعمی لذیذ

دیدگاهتان را بنویسید