خواص و طرز تهیه آش ماست سنتی ایران

خواص و طرز تهیه آش ماست سنتی ایران

This post is also available in: فارسی

یکی از پیش غذاهایی که ایرانیان به آن خیلی علاقه مند هستند. و تقریبا میتوان گفت که انواع مختلفی از آن را تهیه میکنند. آش است. آش ماست یکی از انواع آش هاس نتی ایران است. که در شهرها و قوم های مختلف ایران تهیه میشود. بهترین رستوران در رشت بیان میکند خوب است بدانید که آش ماست فقط مختص به کشور ما نمیشود و در کشور های همسایه مثل ترکیه و افغانستان مردم به این آش علاقه مند هستند. بهترین رستوران در رشت امروز به خواص و طرز تهیه آش ماست سنتی ایران میپردازد. حتما در ادامه با ما همراه شوید.

خواص آش ماست

بهترین رستوران در رشت در خصوص خواص آش ماست بیان میکند. این آش سرشار از ویتامین های A ، C، B و غنی از کلسیم، فسفر، پروتئین، پتاسیم، آهن، فیبر، منیزیم، گوگرد، اسید فولیک و لاکتیک است. همانطور که میدانید کلسیم و فسفر برای جلوگیری از پوکی استخوان بسیار موثرند از این بسیاری از محققان طب سنتی این آش را برای بدن بسیار مفید و مقوی میداند. همچنین بهترین رستوران در رشت خوردن این آش را به کسانی که مبتلا به بیماری کم خونی و یا باردار هستند نیز پیشنهاد میکند. چرا که اسید فولیک و آهن موجود در این آش برای آن ها بسیار مفید است.

بهترین رستوران در رشت بیان میکند در برخی از دستور های پخت از گوشت هم استفاده میشود. که خود گوشت میتواند بسیار مفید باشد. این آش سرشار از فیبر است. به همین دلیل برای افراد مبتلا به یبوست و تنبلی روده نیز پیشنهاد میشود. در ادامه طرز تهیه آش ماست ساده و خوشمزه را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

طرز تهیه آش ماست

مواد لازم

برای تهیه آش ماست سنتی ایران شما به یک کیلوگرم ماست، 700 گرم سبزی آش، 3/4 پیمانه برنج نیم دانه، یک پیمانه نخود، 2 حبه سیر، 3 عدد پیاز، روغن مایع و ادویه جات به میزان لازم، استاک مرغ، 2 عدد عصاره مرغ نیاز دارید. با بهترین رستوران در رشت همراه باشید تا طرز تهیه آش ماست سنتی ایران را به روش رستورانی در اختیارتان قرار دهد.

خواص و طرز تهیه آش ماست سنتی ایران

طرز تهیه آش ماست

در اولین مرحله باید به خوبی نخود را بشویید. بعد از شستن نخود آن را درون یک قابلمه بریزید و قابلمه را از آب پر کنید. یک شب باید به نخود استراحت بدید. تا درون آب به خوبی خیس بخورد. بهترین رستوران در رشت بیان میکند برای اینکه بتوانید نفخ نخود را بگیرید باید در این مدتی که نخود درون آب خیس میخورد چند بار آب آن را تعویض کنید. بعد از اینکه نخود به خوبی خیس خورد و نفخ آن را گرفتید. باید آن را آبکش کنید و آن را درون یک قابلمه مناسب بریزید و قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید.

مرحله دوم

در مرحله دوم قابلمه را روی حرارت قرار دهیدو بهترین رستوران در رشت بیان میکند برای پخت نخود حداقل باید دو ساعت زمان بدهید. بعد از پختن نخود آن را آبکش کنید. حالا باید پیاز را نگینی خرد کنید. و آن را داخل ماهیتابه ریخته و با مقداری روغن تفت دهید. وقتی کمی پیاز سبک شد. سیر را به آن اضافه کنید. همین طور که سیر و پیاز را تفت میدهید باید به آن نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید.

مرحله سوم

وقتی سیرو پیاز آماده شدند. و بوی خامی ادویه گرفته شد. در ابتدا باید خوب برنج را بشوییم و در نهایت درون یک قابلمه سیر و پیاز تفت داده شده، برنج و سبزی آش که شامل تره، جعفری، گشنیز، شوید و اسفناج میشود را اضافه میکنیم. کمی تفت میدهیم تا کمی آب سبزی گرفته شود. و در نهایت باید استاک مرغ را به قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید. بهترین رستوران در رشت بیان میکند که باید به آش زمان دهید تا خوب جا بیفتد.

مرحله آخر

برای اضافه کردن ماست بهتر است در ابتدا ماست را به خوبی با همزمان برقی خوب هم بزنید تا ماست کاملا یکدست شود. بعد از اینکه آش کاملا جا افتاد باید به آن عصاره مرغ را اضافه کنید. عصاره مرغ طعم فوق العاده ای به آش شما میدهد. آن را از ترکیبات آش حذف نکنید. برای اضافه کردن ماست به آش باید آش را از روی حرارت بردارید. سپس باید اجازه دهید تا آش ولرم شود. بعد از اینکه آش ولرم شد. بهترین زمان برای اضافه کردن ماست به آش است. بعد از اضافه کردن ماست به آش باید آش را خوب هم بزنید تا خوب مخلوط شود. سپس میتوانید آن را سرو و نوش جان کنید!

نکات طلایی تهیه آش ماست

بهترین رستوران در رشت برای روز های سرد سال و و روز های ماه رمضان خوردن این آش را توصیه میکند .برای تهیه این آش میتوانید از آش محلی یا خانگی نیز استفاده کنید. بهترین رستوران در رشت بیان میکند در صورت تمایل میتوانید قبل از اضافه کردن ماست به آش دو قاشق غذاخوری کشک نیز به ماست اضافه کنید تا طعم بهتری به خود بگیرد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

دستور تهیه زیتون پرورده شمالی + فوت و فن و نکته هایی در ت...
طرز تهیه سس رژیمی
خواص میوه انجیر + طرز تهیه چند مورد که با انجیر تهیه می شود
رشت شهر خلاق خوراک شناسی
دستور تهیه مرغ بالزامیک به همراه نکات تکمیلی در تهیه آن
دستور تهیه دو غذای گوشتی خوشمزه و اصیل گیلانی
طرز تهیه کوکوی پیازچه کرمانشاهی و خواص آن
آموزش سوپ رشته با مرغ
طرز تهیه نان سیر و خواص شگفت انگیز سیر
دستور پخت آش ترخینه و چند نکته در تهیه آن
روش تهیه دو غذای رژیمی ساده و لذیذ برای شام
طرز تهیه کتلت سویا و خواص سویا گوشتی

دیدگاهتان را بنویسید