طرز تهیه چند سالاد ساده برای دورهمی های دوستانه

طرز تهیه چند سالاد ساده برای دورهمی های دوستانه

This post is also available in: English فارسی العربية

طرز تهیه چند سالاد ساده برای دورهمی های دوستانه

سالادها از جمله انتخاب های عالی و لذت بخش برای دورهمی های دوستانه، خانوادگی و پیک نیک ها هستند. زمانی که با دوستان یا خانواده به سفر می روید سعی در انتخاب بهترین ها دارید. برای مثال در سفر به گیلان به دنبال بهترین رستوران در گیلان یا بهترین رستوران در رشت می گردید اما در همین بین که در سفر خود از رستوران ها بهره می گیرید برای گشت و گذارهای خود در شهرهای مختلف و مکان هایی که فاقد رستوران است می توانید از هنر خود بهره بگیرید و از انواع سالاد ها استفاده کنید. شما می توانید طرز تهیه چند سالاد را در صفحات وب آموزش ببینید. تا وقت زیادی از شما تلف نشود. امروزه با بیشتر شدن تبلیغات رستوران ها در وب، آن ها سعی کرده اند تا مطالب آموزشی بیشتری برای شما در نظر بگیرند.

چند سالاد متفاوت برای دورهمی ها و پیک نیک ها

سالادها با انواع سبزیجات، غلات، حبوبات و میوه‌ها تهیه می شوند. سالاد دارای فیبر بالا، اسید فولیک، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی، نقش مهمی در سلامتی بدن، بهبود عملکرد سیستم گوارش، حفظ سلامت قلب و عروق و پیشگیری از افسردگی و اختلالات حافظه دارد.پ متخصصان تغذیه توصیه کرده اند که حداقل یک بار در روز، سالاد بخورید تا از فواید آن بهره‌ بگیرید. با اضافه کردن منابع پروتئینی مانند گوشت، مرغ، حبوبات و همچنین لبنیات می‌توان ارزش غذایی سالاد را افزایش داد و آن را تبدیل به یک غذای کامل و سیرکننده کرد. برای مزه‌دار کردن سالاد از انواع چاشنی‌ها و سس‌های مختلف استفاده می‌شود و می‌توان سالاد را به هر دو صورت گرم و سرد، سرو کرد. در ادامه طرز تهیه چند سالاد محبوب و پرطرفدار برایتان گفته شده است:

سالاد سزار

اصالت این سالاد ایتالیایی آمریکایی است که قدمت آن به حدود صد سال قبل بر میگردد. این سالاد را می توان به عنوان دومین سالاد محبوب، پس از سالاد شیرازی در بین ایرانیان دانست. طرز تهیه آن با مرغ سوخاری یا گریل شده، کاهو، تکه‌های خرد شده نان تست با پنیر پارمزان و سسی متشکل از آب لیمو ترش، روغن زیتون، تخم‌مرغ، سس ووسترشایر، کنسرو ماهی، سیر، خردل و فلفل سیاه درست می‌شود. البته سالاد سزار طرز تهیه‌ مختلفی دارد و با مواد متنوعی از جمله تن ماهی، ماهی کولی یا بیکن در مناطق مختلف تهیه می‌شود.

سالاد سیب زمینی کلاسیک

این سالاد بهترین پیشنهاد برای دوستداران یک سالاد خوشمزه و کلاسیک است. برای آماده سازی این سالاد شما می توانید دو سیب زمینی بزرگ را به چهار قسمت تقسیم کنید. سپس سیب زمینی ها را به تکه های کوچک برش داده و آن ها را در قابلمه‌ بگذراید کمی آب بریزید تا بر روی حرارت بپزند. بعد از پخته شدن سیب‌زمینی ها، آن ها را در یک کاسه بزرگ بریزید. سرکه و  یک سوم لیوان مایع مخصوص پخت و پز را با هم مخلوط کنید، سپس روی سیب زمینی ها بریزید و هم بزنید تا مواد موردنظر یکدست شود. و اجازه دهید به مدت ده دقیقه مرینیت شود.

در آخر نوبت به میکس کردن مواد می رسد. پیاز، بیکن پخته شده، خیار ترشی و سیب زمینی های آب پز را باهم مخلوط کنید. مایونز را اضافه کنید و هم بزنید. یک ساعت سالاد خود را در یخچال قرار دهید و میل کنید.

سالاد روسی

سالاد روسی یا سالاد الویه روسی، جز یکی از پیش غذاهای مشهور و محبوب بین المللی است. طرز تهیه آن شباهت زیادی به سالاد الویه معمولی دارد. اما با این تفاوت که در روسیه افراد به جای استفاده از خیار شور، معمولا از خیار استفاده می‌ شود و به جای استفاده از مرغ نیز کالباس می‌ریزند. در سالاد روسی، مواد رنده نمی‌شوند و همه مواد موجود در سالاد به صورت نگینی خرد می‌شوند. برخی در تهیه‌ آن  از شوید نیز استفاده می‌کنند. سالاد روسی یک انتخاب مناسب و فوق العاده برای داشتن یک شام سبک است.  همچنین گزینه‌ای مناسب برای سرو در مهمانی های مجلل محسوب می‌شود.

سالاد اسفناج و قارچ ایتالیایی

این سالاد، از سالادهای بسیار مقوی، خوش خوراک و لذیذ می باشد که می توان آن را تنها یا همراه با غذاهای گوشتی سرو کرد. در تهیه این سالاد باید سیر، پیاز، قارچ و بیبی اسفناج را با هم در روغن زیتون تفت داده شوند. این سالاد معمولا به‌صورت گرم مصرف می شود.

روغن زیتون را در یک تابه بزرگ ریخته و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار داده تا داغ شود. سیر و پیاز خرد شده را برای چند دقیقه تفت دهید تا نرم شوند. قارچ را به پیاز و سیر اضافه و تفت دادن را برای سه تا چهار دقیقه ادامه دهید. در ادامه بیبی اسفناج های خرد شده را به تابه  و آن‌ها را برای سه دقیقه تفت دهید. سرکه بالزامیک و آب لیمو  را به مواد داخل تابه اضافه کرده ، شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا طعم مواد به خورد هم بروند.

به سالاد خود، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. سپس سالاد را در ظرف بریزید و روی آن را می توانید با استفاده از جعفری خرد شده تزئین کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

روش تهیه و نگهداری سالاد الویه
طرز تهیه سالاد رژیمی با تن ماهی
آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه خورش اناربیج گیلانی
طرز تهیه غذا و پیش غذا برای رژیم کتوژنیک
طرز تهیه سوپ بروکلی با پنیر
معرفی انواع غذاهای ملل مختلف
چند غذا خوشمزه با حبوبات + دستور پخت آن ها
معرفی کباب های خوشمزه گیلان
دستور تهیه چند ترشی خانگی و خوشمزه گیلانی
طرز تهیه کمپوت گیلاس
روش تهیه چای لاته با طعمی بی نظیر
لذیذترین غذاهای محلی کرمانشاه

دیدگاهتان را بنویسید