طرز تهیه آب دوغ خیار و فواید آن برای بدن

طرز تهیه آب دوغ خیار و فواید آن برای بدن

This post is also available in: فارسی

یکی از غذاهای سبک، سالم، مقوی و سنتی ایران آب دوغ خیار است. که از ایام قدیم تا به امروز طرفداران خاص خودش را دارد. این غذای با اصالت معمولا در فصو گرم سال به شدت پیشنهاد میشود. در ادامه بهترین رستوران در رشت به طرز تهیه آب دوغ خیار و فواید آن برای بدن میپردازد. پیشنهاد میکنیم این مقاله را از دست ندهید.

فواید آب دوغ خیار برای بدن

به طور کلی مواد اولیه مورد استفاده در هر غذایی خواص آن را رقم میزند. سبزیجات، لبنیات، خشکباری که در تهیه آب دوغ خیار استفاده میشود هر یک خواصی دارند که در ادامه به هریک از آن ها میپردازیم. سبزیجات موجود در آب دوغ خیار حاوی فیبر، ویتامین، املاح معدنی ویتامین C، ید، گوگرد است. ماست موجود در آب دوغ خیار نیز حاوی پروتیئن، ویتامینD، ویتامین C فسفر و کلسیم است. بهترین رستوران در رشت بیان میکند در تهیه این ترکیب بهشتی پر خاصیت از گردو کشمش نیز استفاده میشود. که هر یک از فوایدی مثل آهن، کلسیم، روی، پتاسیم و سلنیوم، ویتامین B۶ برخوردارند. در ادامه بهترین رستوران در رشت به طرز تهیه آب دوغ خیار میپردازد.

طرز تهیه آب دوغ خیار به روش بهترین رستوران در رشت

مواد لازم

آب دوغ خیار جزو دسته غذاهایی است. که به سادگی تهیه میشود. و اگر مواد اولیه آن را آماده داشته باشید. نهایت در مدت زمان 20 دقیقه میتوانید آنها را آماده و نوش جان کنید. بهترین رستوران در رشت بیان میکند برای تهیه آب دوغ خیار خوشمزه و سالم به ماست 250 گرم، دوغ یک لیتر، خیار 3 عدد، گردو 100 گرم، کشمش 100 گرم، پیاز 1 عدد، خامه 50 عدد، سبزیجات 200 گرم، به مقدار لازم گل محمدی نیاز دارید.

طرز تهیه آب دوغ خیار

طرز تهیه آب دوغ خیار و فواید آن برای بدن

در اولین مرحله از تهیه آّب دوغ خیار باید ماست را درون ظرفی بریزید. و آن را با همزن دستی یا برقی به خوبی هم بزنید. بهترین رستوران در رشت بیان توصیه میکند برای خوشمزه تر شدن تهیه آب دوغ خیار از ماست خامه ای استفاده کنید. بعد از اینکه ماست به خوبی صاف شد باید خامه را اضافه کنید. و مجدد ماست و خامه را با همزن به خوبی هم بزنید. خیار ها را که از قبل خرد کرده اید را به ظرف اضافه کنید. ( بهترین رستوران در رشت بیان میکند برخی خیار را نگینی خرد میکنند و برخی آن را رنده میکنند. این مورد کاملا بستگی به سلایق افراد دارد.)

مرحله دوم

سبز ها را که شامل  ریحان، نعنا، پونه، مرزه و ترخون میشود را به ترکیب اضافه کنید. در صورتی که سبزی تازه در دسترس نبود میتوانید از سبزی خشک شده استفاده کنید. اما بهترین رستوران در رشت توصیه میکند برای اینکه آب دوغ خیار عطر و طعم خوبی داشته باشد از سبزی تازه استفاده کنید. توجه کنید که سبزی ها را در حد تعادل خرد کنید. در صورت تمایل میتواند شوید نیز به آب دوغ خیارتان اضافه کنید. و در نهایت کشمش و گردو را نیز اضافه کنید.

در صورتی که مواد را اضافه کردید و غلظت آن زیاد بود. باید کمی آب یا مقداری دوغ خنک اضافه کنید. و در پایان نیز کمی نمک و فلفل و برای خوش عطر و طعم شدن آن گل محمدی اضافه کنید.

نکات تکمیلی

برای خوشمزه تر شدن آب دوغ خیار حتما از ریحان ونعنا استفاده کنید. بهترین رستوران در بیان میکند متوانید از سیر و موسیر نیز استفاده کنید. برای تهیه آب دوغ بهتر است از ماست و دوغی کمی ترش استفاده کنید. همچنین بهترین رستوران در رشت بیان میکند برای عطر بهتر آب دوغ خیار یک قاشق غذاخوری گلاب به آن اضافه کنید. توجه کنید مقدار مواد بیان شده به اندازه 4 نفر است. همچنین برخی در تهیه آب دوغ خیار از نان‌هایی مانند تافتون، نان لواش و دیگر نان‌های سنتی نیز استفاده کنید. بهترین رستوران در رشت بیان میکند اگر فشار خون بالا دارید، از ماست کم‌چرب یا دوغ به‌جای ماست استفاده کنید. اگر از دوغ استفاده میکنید حتما توجه داشته باشید که دوغ دون گاز باشد. استفاده از سیب قندی، انگور، تربچه کاملا سلیقه ای است. و میتوانید به ترکیبات آب دوغ خیار اضافه کنید. برای خنک کردن آب دوغ خیار در هنگام سرو میتوانید از تکه های یخ استفاده کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

آموزش تهیه رولت اسفناج خوشمزه مجلسی
پلو دنده کباب اصیل کرمانشاهی در بهترین رستوران رشت
روش های طعم دار کردن بال مرغ
طرز تهیه کال کباب غذای خوشمزه و اصیل گیلانی
آداب عجیب غذا خوردن در کشورهای مختلف جهان
دستور تهیه زیتون پرورده شمالی + فوت و فن و نکته هایی در ت...
طرز تهیه چند غذای رژیمی ساده و کم کالری
طرز تهیه کوکوی پیازچه کرمانشاهی و خواص آن
معرفی 8 مورد از مکان های عجیب و دیدنی ایران
طرز تهیه شامی رودباری + چند نکته برای جلوگیری از وا رفتن ...
طرز تهیه یک معجون تابستانی
طرز تهیه چلو گوشت مجلسی با طعمی لذیذ

دیدگاهتان را بنویسید