محبوب ترین غذاهای دریایی

محبوب ترین غذاهای دریایی

This post is also available in: فارسی

غذاهای دریایی از سالم‌ترین غذاها هستند. پزشکان تغذیه همواره توصیه می‌کنند غذاهای دریایی مخصوصا ماهی ها را در برنامه غذایی بگنجانید.

بهترین رستوران در رشت در این مقاله به معرفی محبوب ترین غذاهای دریایی میپردازد. اگر علاقه دارید بدانید غذاهای دریایی چگونه تهیه میشوند چه خواصی دارند و غذای محبوب مردمان کدام کشورها هستند با ما همراه شوید.

محبوب ترین غذاهای دریایی

ساکنان مفید و محبوب اعماق دریا، مناسب برای تهیه غذا عبارتند از: انواع صدف ها،هشت پا، ماهی مرکب، خرچنگ و میگو، خارپوستان، خیار دریایی، جوجه تیغی دریایی و جلبک دریایی.

سوشی

سوشی معروف‌ترین غذای ژاپن که نه تنها در ژاپن بلکه در تمام دنیا شهرت دارد. طرفداران سوشی دو دسته هستند، کسانی که عاشق آن می‌شوند یا بالعکس. چنانچه شما جز دسته اول هستید، به شما پیشنهاد می‌‌کنیم در سفر به ژاپن این غذای محبوب را امتحان کنید.سوشی‌ها انواع مختلف دارند از معروف‌ترین سوشی‌ها می‌توان ماکی سوشی (برنج و جلبک دریایی)، نیگری سوشی (برنج با ماهی و یا حلزون)، چیراشی سوشی (برنج با میگو) و ایناری سوشی (برنج با توفو) و ایناری سوشی را نام برد.ماده اصلی سوشی برنج است. برای آماده‌سازی سوشی مواد آن مانند برنج، ماهی، میگو و یا غذاهای دریایی دیگر را به صورت خام در داخل برگ جلبک ریخته و سپس برگ جلبک را مثل دلمه پیچیده و یا قطعه قطعه کرده و سرو می‌کنیم.

محبوب ترین غذاهای دریایی

ماهی مرکب سرخ شده

یکی از محبوب‌ترین غذهای دریایی که یونانی است و در طول تابستان در همه رستوران‌های دریایی یونان، موجود است. برای تهیه این حلقه‌های تُرد ماهی مرکب، آرد و مخلوط چاشنی‌های گوناگون را با هم ترکیب می‌کنند و ماهی‌ها را در آن می‌غلطانند و سرخ می‌کنند. این غذا معمولاً با برشی از لیمو و یک سالاد سنتی یونانی سرو می‌شود.

سالاد یونانی خرچنگ

یکی از محبوب ترین غذاهای یونانی سالاد خرچنگ است. طعم دلپذیر و اصیل دریای مدیترانه در این خوراک سنتی جان می‌گیرد و تجربه‌ای به یادماندنی برایتان خلق می‌کند. مواد اصلی این سالاد افسانه‌ای ترکیبی است از گوشت خرچنگ همراه با مقدار زیادی مایونز، آب لیمو، گوجه فرنگی، پیاز و گیاهان معطر.

صدف شکم پر یا دلمه صدف ترکیه

میدیه دولما یا همان صدف سیاه یکی دیگر از غذاهای اصیل ترکی است که به دلیل نزدیکی این شهر به دو دریا و تنگه بسفر در تمامی رستوارن های معروف شهر استانبول می توان این غذا را یافت و از طعم این بی نظیر آن لذت برد.این صدف های کوچک با برنج و گوشت صدف پر شده اند و با لیمو سرو می شوند و بسیار لذیذ هستند.

محبوب ترین غذاهای دریایی

کابایاکی

یکی از غذاهایی که ژاپنی‌ها در نیمه دوم سال به خصوص در زمستان‌ها برایش سر و دست می‌شکنند، کابایاکی (Kabayaki) نام دارد. این غذا نوعی کباب است که طعم جالبی دارد و اگر امتحان کردن غذاهای جدید را دوست دارید، این غذا با مزه متناقضی که دارد، به وجدتان خواهد آورد. کابایاکی، ماهی یا مارماهی کباب شده است که طعمی شیرین و کمی تلخ و عطری دودی داد و با برنج سرو می‌شود. این غذا از قدیمی‌ترین غذاهای این کشور به حساب می‌آید و در رستوران‌های قدیمی نیز به راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید.

پاستای خرچنگ یونانی

دریای اژه دارای چندین خرچنگ خوش‌طعم است که می‌توان آن‌ها را با هر نوع پاستای تازه‌ای ترکیب کرد. این غذای ترکیبی که به اسم پاستای خرچنگ یونانی سرو می‌شود، نماینده دستپخت اصیل این سرزمین است و تمام عطرها و رایحه‌های مدیترانه‌ای را یک‌ جا دارد. سس پاستای خرچنگ بخش مهمی از این غذاست که معمولاً از سیر، پیاز، رازیانه و گوجه‌فرنگی تازه تهیه می‌شود.

سوکیاکی

سوکیاکی از غذاهای هیجان‌انگیزی است که همان لحظه روی میز پخته شده و به صورت کاملاً گرم و تازه سرو می‌شود. در این غذا گوشت به صورت برش‌های نازک به سبزیجات تازه و ادویه‌های مخصوص به صورت کاملاً حرفه‌ای در آب پخته می‌شوند. سوشیاکی به دلیل طرز پخت ویژه خود دارای طرفداران زیادی در بین مردم ژاپن و همچنین گردشگران است.

نتیجه گیری

غذاهای دریایی از تنوع بسیاری برخوردار هستند و بنابراین خیلی از این غذاها در طعم‌های مختلف و به روش‌های متفاوتی سرو می‌شوند. ماهی‌ها، خاویارها، خرچنگ‌ها و میگوهای مختلف از جمله محبوب‌ترین غذاهای دریایی هستند، اما با این وجود برخی از حلزون‌ها و یا قارچ‌های دریایی نیز می‌توانند از جمله غذاهای دریایی لذیذ به‌شمار بیایند. تجربه غذاهای جدید می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

آموزش طرز تهیه وافل خوشمزه
دستور پخت چند نوع غذا با لوبیا سبز
فوت و فن مزه دار کردن انواع کباب
معرفی چند غذای گیلانی برای گیاهخواران
معرفی غذاهای بدون روغن
خورشت خلال کرمانشاهی در بهترین رستوران رشت
خواص بامیه و طرز تهیه خورشت بامیه به روش رستورانی
طرز تهیه چند سالاد ساده برای دورهمی های دوستانه
چند مورد از خاصیت سبزیجات به همراه طرز تهیه 2 غذای گیاهی
خواص میوه انجیر + طرز تهیه چند مورد که با انجیر تهیه می شود
چند غذا خوشمزه با حبوبات + دستور پخت آن ها
طرز تهیه چند غذای رژیمی ساده و کم کالری

دیدگاهتان را بنویسید