چطور دسر تیرامیسو خانگی تهیه کنیم؟

چطور دسر تیرامیسو خانگی تهیه کنیم؟

This post is also available in: English فارسی العربية

دسر تیرامیسو خانگی

دسر تیرامیسو از دسرهای بین المملی بسیار خوشمزه و معروف ایتالیایی می باشد که در بین افراد تمامی جوامع طرفداران بسیار زیادی دارد. این دسر لذیذ را با خامه و بیسکوییت تهیه می کنند. همچنین یکی از محبوب ترین دسرها در منوی رستوران ها و هتل های بزرگ جهان محسوب می شود. البته دسر تیرامیسو خانگی در سراسر جهان با دستورهای بسیار متنوع و منحصر به فردی تهیه می شود. در کشور ما نیز این دسر بومی سازی شده است و از موادی در تهیه آن استفاده می شود که با ذائقه ما ایرانی ها سازگار باشد. رستوران گردشگری ریژان از رستوران های رشتی در ادامه طرز تهیه این دسر خوشمزه را برایتان در نظر گرفته است.

طرز تهیه دسر تیرامیسو خانگی

تیرامیسو خانگی دارای انواع مختلفی است که بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد. پایه اصلی بیشتر انواع تیرامیسو یکسان است و تنها در برخی مواد جانبی با یکدیگر تفاوت دارند. همچنین در برخی دستورالعمل ها از تخم مرغ استفاده می شود و برخی دیگر بدون تخم مرغ تهیه می شود. در این روش تهیه برایتان تمامی موارد اختیاری و الزامی را گفته ایم تا باب میل خود این دسر را درست کنید.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو خانگی

مواد لازممقدار
شکریک دوم پیمانه
نسکافه2 قاشق
بیسکوئیت200 گرم
خامه شیرینیک پیمانه
پنیر خامه ای یا پنیر ماسکارپونهیک دوم پیمانه
آب داغیک دوم پیمانه
پودر قندیک دوم پیمانه
تخم مرغ5 عدد(نوع تخم مرغی)
فندق خرد شدهبه میزان لازم
موزبه میزان لازم( نوع موزی)
شکلات رنده شدهیک دوم پیمانه (نوع شکلاتی)
چطور دسر تیرامیسو خانگی تهیه کنیم؟

روش تهیه

ابتدا تخم مرغ ها را بشکنید و زرده ها را از سفیده جدا کنید و هر کدام را داخل کاسه هایی مجزا بریزید و زرده ها را با همزن برقی خوب هم بزنید تا هم دارای حجم شوند و هم به رنگ کرم در بیایند.

سپس به آن شکر را اضافه کنید و هم بزنید که کاملا شکر در آن حل شود و بعد پنیر ماسکارپونه را اضافه کنید و با همزن خوب بزنید تا مواد یکدست شوند. خامه را داخل کاسه ای بریزید و خوب هم بزنید تا حجم دار شود.

خامه را باید طوری هم بزنید که اگر کاسه حاوی خامه را برگردانید خامه سر ریز نشود و به طور ثابت در کاسه بماند. سپس خامه فرم گرفته را به دیگر مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

سپس سفیده های تخم مرغ را نیز با همزن برقی به حدی بزنید که کاملا سفید و دارای حجم شود و پف کند و بعد به مواد دیگر بیفزایید (شبیه خامه فرم گرفته دارای حجم و سفت شود)و با لیسک همگی مواد را خوب زیر و رو کنید تا کاملا مخلوط شوند.

قهوه اسپرسو را آماده کنید و اجازه دهید تا خنک شود. سپس در ظرفی همانند کاسه بزرگ ریخته و بیسکوئیت های لیدی فینگر را هر چند تا که داخل ظرف قهوه جا می شود(۲ الی ۳ عدد) قرار دهید.

سپس بیسکوئیت ها را برگردانید تا کاملا به قهوه آغشته شوند و آن ها را سریع بیرون آورید و در ظرف پیرکس مستطیلی بچینید تا کاملا کف پیرکس از بیسکویت پوشیده شود.

بعد موادی را که آماده کرده اید نصف آن را کم کم روی بیسکوئیت ها بریزید تا کاملا روی آن ها را بپوشاند و کمی پودر کاکائو روی آن ها الک کنید و مجددا لایه دوم را بچینید و بیسکویت ها را به قهوه اسپرسو آغشته کنید.

سپس داخل ظرف بچینید و روی آن ها را با مایه بپوشانید و مجددا روی مایه را با پودر کاکائو الک کنید و بپوشانید تا تیرامیسو زیباتر و خوش عطر تر شود و می توایند روی آن را با سلفون بپوشانید و داخل یخچال قرار دهید تا به مدت حداقل 6 ساعت استراحت کند.

اگر زمان کافی داشته باشید و اجازه بدهید 24 ساعت در یخچال بماند فوق العاده تیرامیسو منسجم تری خواهید داشت هنگامی که برش می خواهید بزنید. تیرامیسو آماده شده را از داخل یخچال بیرون آورده و برش زده و در بشقاب قرار می دهیم و نوش جان کنید.

تیرامیسو خانگی با موز

طرز تهیه دسر تیرامیسو با موز تفاوت زیادی با تیرامیسو ساده ندارد. تمام مراحل آن یکسان است و تنها در یک مرحله تفاوت دارد. تنها زمانی که در حال چیدن مواد و تهیه لایه های تیرامیسو خود هستید، موزها را اضافه کنید.

پس از اینکه بیسکویت ها را درون قهوه فرو برده و مخلوط پنیر خامه را روی آن پهن کردید، حلقه های نازک موز را دوباره روی خامه بگذارید و تمام سطح آن را پر کنید. تعداد قطعات و فراوانی موز نیز بستگی به ذائقه خود شما خواهد داشت.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

طرز تهیه کتلت سویا و خواص سویا گوشتی
طرز تهیه چند سالاد خوشمزه برای پیش غذا
رشت شهر خلاق خوراک شناسی
طرز تهیه دال عدس رژیمی و رستورانی
آموزش نوعی خوراک مراکشی با استفاده از نخود و بادمجان
دستور تهیه میرزا قاسمی اصیل گیلانی به همراه چند نکته مهم ...
آموزش نوشیدنی چای سرد با زنجبیل لیمو
معرفی غذاهای پرطرفدار ایرانی از دید گردشگران خارجی
خواص میوه انجیر + طرز تهیه چند مورد که با انجیر تهیه می شود
فوت و فن مزه دار کردن انواع کباب
معرفی انواع غذاهای ملل مختلف
تهیه سالاد رژیمی مناسب برای رژیم کتو

دیدگاهتان را بنویسید