معرفی تندترین غذاهای جهان

معرفی تندترین غذاهای جهان

This post is also available in: فارسی

غذاهای تند می‌توانند با بالا بردن درجه حرارت بدن و ضربان قلب، سوخت‌وساز آن را نیز بالا ببرند. همچنین این غذاها حاوی کپسایسین هستند که می‌تواند به تعریق منجر شود و از این لحاظ مانند ورزش عمل می‌کند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که قصد دارید در طول سفر خود غذاهای تند هر کشور را امتحان کنید، خبر خوب این است که کشورهای بسیاری را می‌توان در جهان پیدا کرد که غذاهای تند آن‌ها طرفداران زیادی دارد. از جمله تایلند، مکزیک ، مالزی، کره، جامائیکا، هند و چین.

برای ماجراجویی هیجان انگیز با طعم تند چیلی آماده اید؟ قرار است در ادامه اگر به غذاهای تند علاقه مندید با بهترین رستوران در رشت همراه شوید تا با تندترین غذاهای جهان در کشورهای نامبرده در بالا آشنا شوید.

تندترین غذاهای جهان

تایلند

تایلند ، یکی از معروف ترین مقاصد گردشگری جهان به حساب می آید. که غذاهای خیابانی آن شهرت دارد. و برخی از تندترین غذاها دنیا را می توان در تایلند پیدا کرد. غذاهای تایلندی به یاری گیاهان معطر و ادویه هایی پخته می شود که طعم دلپذیری به آن می بخشد. برای چشیدن طعم غذاهای تند تایلند می توانید غذاهای حاوی گوشت و ماهی آن را امتحان کنید. که با سس کاری قرمز غلیظ تهیه می شوند و طعم تند و در عین حال لذیذی دارند.

گائنگ تای پلا

گائنگ تای پلا یک غذای تایلندی است که ترکیبی از یک سوپ غلیظ و خورش کاری به شمار می‌آید. طعم «گائنگ تای پلا»، تند و پرادویه است و در میان ماهیگیران جنوب تایلند، محبوبیت زیادی دارد. پایه اصلی این غذا، «تای پلا» یک سس نمکی است که از ترشی اعضای بدن ماهی درست می‌شود.

فلفل‌های چیلی خشک، سیر، خمیر میگو، زردچوبه و گالنگال (گیاهی شبیه به زنجبیل) در کنار دیگر ادویه‌جات، طعمی تند و دهان‌سوز به این غذا می‌دهند. تکه‌هایی از ماهی خشک، گاهی اوقات با سبزیجاتی مغذی چون بادمجان، ریشه بامبو و لوبیا مخلوط می‌شوند تا بتوان طعم تند این غذا را تحمل کرد، اما باید بدانید که «گائنگ تای پلا» در زادگاه خود، شهر «ناخون سی تامارات» (Nakhon Si Thammarat) در شمال تایلند، بدون هیچ افزودنی خورده می‌شود و طعم آن بسیار تند است.

مکزیک

تقریباً می توان گفت که طعم غذاهای مکزیکی بدون فلفل های تند تکمیل نخواهد بود. فلفل هالاپینو، پوبلانو، سرانو، هابانرو و آنچو جزو تندترین فلفل ها هستند و در غذاهای مکزیکی به صورت تکی یا ترکیبی از آن ها استفاده می شود. کامارونس آلا دیابلا یا میگوهای شیطانی مکزیک از جمله غذاهای تند مکزیک است که خوردن آن دل و جرئت می خواهد!

کامارونس آلا دیابلا

تندترین غذاهای جهان

این غذای تند مکزیکی از میگوهای آبدار و یک سس غلیظ تشکیل می‌شود. سس این غذای تند و آتشین را با فلفل‌های چیلی خشک شده «گواجیو» (guajillo) و «آربول» (arbol) درست می‌کنند. طبخ «کامارونس آلا دیابلا»، بسیار ساده است و نسخه‌های متنوعی از این غذا در رستوران‌های مکزیکی دیده می‌شود که در میان آن‌ها می‌توان به میگوهای آغشته به سس باربیکیو، سس سالسای فلفل هابانرو یا فلفل‌های چیپوتله اشاره کرد.

مالزی

غذاهای مالزی ترکیبی از غذاهای هندی و چینی هستند. اوتاک-اوتاک (Otak-otak)، یکی از تندترین غذاهای جهان از کشور مالزی به شمار می رود. برای تهیه این غذا، فلفل های تند خشک شده را با ماهی خرد شده ترکیب می نمایند و آن را در برگ درخت موز قرار داده و بخارپز می نمایند. پیشنهاد می شود در سفر به مالزی ، این غذای تند و در عین حال خوش طعم را از دست ندهید.

اوتاک اوتاک یکی از تندترین غذاهای جهان

تندترین غذاهای دنیا

کیک ماهی تند «اوتاک-اوتاک»، یکی از تندترین غذاهای جهان از کشور اندونزی به شمار می‌آید. پراناکان‌ها، مهاجران چینی هستند که در سنگاپور و اندونزی سکونت دارند. پایه اصلی این غذا، «رمپاه» (rempah)، یک خمیر ادویه تهیه‌شده از فلفل قرمز چیلی، سیر، پیازچه، زنجبیل، لیموترش و زردچوبه است.

برای طبخ این غذا، یک ماهی سفید مانند «ماکرل» (mackerel) را با رمپاه و شیر نارگیل مخلوط می‌کنند تا یک خمیر یکدست به دست بیاید که گاهی به آن، کاستارد ماهی می‌گویند. این خمیر را به‌شکل مستطیل درمی‌آورند و در برگ موز می‌پیچند و سپس آن را روی منقل زغالی کباب می‌کنند تا یک طعم دودی به آن ببخشند.

داکگنجئونگ نماینده کره جنوبی در تندترین غذاهای جهان

تندترین غذاهای دنیا

داکگنجئونگ یکی از تندترین غذاهای جهان شناخته می شود. به مرغ آتشین معروف است. این غذا به تکه های مرغ سوخاری غوطه ور در سسی شیرین و تند گفته می شود که یکی از غذاهای بسیار خوشمزه قدیمی و سنتی کره ای نیز بشمار می آید.

در روش اصلی این غذا می بایست از تکه های کتف و بال مرغ استفاده شود هرچند در روش های امروزی تر برخی از افراد از تکه های کل مرغ برای این غذا استفاده می کنند. دستور پخت های متنوع بسیاری برای این غذای کره ای وجود دارد. که شدت تندی مرغ آن ها با یکدیگر متفاوت است. می توانید در سفر به کره جنوبی ، این غذا را در لیست غذاهای تندی قرار دهید. که باید یک بار آن را امتحان کنید.

جامائیکا

جامائیکا یکی از کشورهای غرب آفریقا با غذاهای تند جهان است. جِرک چیکن یا همان مرغ جرک جامائیکایی، یکی از بهترین غذاهای تند جهانبه شمار می رود و طعم لذیذ و اشتهاآور آن ارزش امتحان کردن را دارد.

مرغ جرک

تندترین غذاهای جهان

مرغ جرک یک خوراک خوشمزه با چاشنی تند و آتیش است که طرفداران این غذا کسانی هستند که به غذا های پر ادویه و تند علاقه مند هستند. و نکته قابل اهمیت این است که این غذا پخته و یا گریل می شود. و می توان به عنوان غذای رژیمی از آن میل کرد. بیشتر این غذا را با تکه های سینه مرغ که با ادویه های مختلف مزه دار شده تهیه می کنند.

هند

وقتی صحبت از غذاهای هندی می شود، طعم غذاها بیشتر به کاری تند قرمز رنگی برمی شود که آن را از انواع فلفل، سیر، هل و گشنیز تهیه می نمایند. در تمامی نقاط این کشور از فلفل سبز و قرمز برای طعم دادن و تند کردن غذا استفاده می شود. خورش کاری فال نماینده خوبی برای غذاهای تند دنیا از کشور هند به حساب می آید.

خورش فال کاری

تندترین غذاهای جهان

فال»، مانند دیگر خورش‌های کاری که در خارج از هند خورده می‌شود، در ابتدا در کشور انگلستان پدیدار شد؛ به‌خصوص در رستوران‌های بنگلادشی‌های شهر بیرمنگهام. خورش مشهور کاری «ویندالو» (vindaloo)، طعم تند خود را از پودر چیلی، چیلی‌های سبز، سیر و پاپریکا می‌گیرد؛ اما خورش کاری «فال»، حتی از آن هم تندتر است.

چین

برخی از بهترین غذاهای تند جهان را می توانید در چین امتحان کنید. بخش های جنوب غربی این کشور معمولاً از فلفل های تند خشک شده و فلفل سیچوآن برای تند کردن غذا یاری می گیرند. این ویژگی آن ها تندی خاصی به غذاهای چینی می دهد که افراد علاقه مند به غذاهای فوق العاده تند از طعم آن راضی خواهند شد.

خوراک بادمجان، چیلی، سیر و زنجبیل سیچوآن چین

بادمجان، یکی از خوشمزه‌ترین مواد غذایی است که طعم آن با ادویه‌جات، هم‌خوانی بسیاری دارد. در شهر سیچوآن، بادمجان را با ترکیب سه گانه زنجبیل، سیر و فلفل چیلی طبخ می‌کنند و همراه با یک کاسه برنج قهوه‌ای باسماتی بخارپزشده به سر میز می‌آورند.خوراک بادمجان سیچوآنی از بادمجان، نمک و روغن و سس آن از آرد ذرت، سس فلفل و لوبیا، فلفل چیلی سیچوآنی، زنجبیل، سیر، آب مرغ یا سبزیجات، شکر قهوه‌ای، سرکه برنج قهوه‌ای، پیاز و گشنیز تشکیل می‌شود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

آموزش طرز تهیه وافل خوشمزه
طرز تهیه سالاد رژیمی با تن ماهی
معرفی غذاهای پرطرفدار ایرانی از دید گردشگران خارجی
طرز تهیه چند غذای رژیمی ساده و کم کالری
دستور پخت آش ترخینه و چند نکته در تهیه آن
طرز تهیه چند غذا ساده و خوشمزه با قارچ
چند غذا خوشمزه با حبوبات + دستور پخت آن ها
طرز تهیه سس پنیر رستورانی
روش تهیه یک مدل اسموتی توت فرنگی خوشمزه برای صبحانه
مراحل تهیه سالاد کلم تند و شیرین
طرز تهیه کال کباب غذای خوشمزه و اصیل گیلانی
تهیه سالاد رژیمی مناسب برای رژیم کتو

دیدگاهتان را بنویسید