روش تهیه دو غذای رژیمی ساده و لذیذ برای شام

روش تهیه دو غذای رژیمی ساده و لذیذ برای شام

This post is also available in: English فارسی العربية

روش تهیه دو غذای رژیمی ساده و لذیذ برای شام

شام از وعده های غذایی مهم است که حتما باید مصرف شود. مصرف نکردن وعده شام به دلیل اینکه آخرین وعده غذایی روزتان است و فاصله زیادی با وعده بعدی دارد، اگر مصرف نشود سبب گرسنگی عصبی، حالت تهوع و خواب ناآرام شبانه می شود.

همچنین خوردن غذای سنگین به جای غذای رژیمی برای شام ضررهای زیادی برای بدن دارد. خوردن شام سنگین به سیستم گوارش فشار وارد می‌کند. سعی کنید حتما طرز تهیه چند غذای رژیمی را برای شام بدانید یا حتی اگر برای صرف شام به یکی از رستوران های زیبای رشت می روید از غذایی رژیمی استفاده کنید.

غذای رژیمی برای شام

برای بهبود سلامتی، خواب آرام و جلوگیری از افزایش وزن خوب است شب‌ها شام رژیمی و ساده ای میل کنید. غذاهای رژیمی تنوع زیادی دارند که در این بخش رستوران ریژان بهترین رستوران در رشت برایتان دو مورد غذای رژیمی و خوشمزه را در نظر گرفته است.

طرز تهیه املت سبزیجات

مواد لازممقدار
قارچ4 عدد
پیاز1 عدد
بادمجان1 عدد
گوجه فرنگی1 عدد
هویج1 عدد
تخم مرغ2 عدد
روغن2 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری
کدو سبز1 عدد
فلفل دلمه ایکمی برای تزئین
نمک، فلفل، پودر سیر، زردچوبه، دارچینبه میزان لازم

دستور تهیه

در ابتدا پیازها را خلالی خرد کنید و به همراه مقداری روغن سرخ کنید. سپس زردچوبه و نمک را به آن اضافه نمایید. بادمجان ها را بصورت نگینی خرد کنید و به مواد داخل ظرف اضافه نمایید و حدود یک چهارم لیوان آب هم اضافه کنید و در ظرف را بگذارید تا بادمجان ها به خوبی پخته شوند.

سپس بعد از حدود 10 دقیقه در ظرف را بردارید و بادمجان هایی که نرم شده اند را کمی له کنید. در این مرحله کدوها را همانند بادمجان خرد کنید و به همراه قارچ های خرد شده به مواد اضافه نمایید و در آن را بگذارید. کمی صبر کنید و بعد از مدتی در ظرف را بردارید که کدوها را هم له کنید.

حال گوجه فرنگی و هویج را نگینی خورد کرده و به مواد اضافه کنید. رب گوجه فرنگی، دارچین، زردچوبه و پودر سیر را در این مرحله به مواد داخل ظرف اضافه کنید و خوب هم بزنید.

در آخر هم تخم مرغ ها را به مواد اضافه کنید. املت رژیمی شما آماده است. می توانید آن را در ظرفی بریزیئ و با روش دلخواه سرو کنید. برای تزئین هم می توانید از فلفل دلمه یا سبزیجات معطر استفاده کنید.

طرز تهیه سوپ نودل با مرغ

مواد لازم مقدار
هویج 2 عدد
نودل 100 گرم
سیر 2 حبه
سینه مرغ 1 عدد
پیاز 1 عدد
سیب زمینی 1 عدد
نمک و فلفل به میزان لازم
جعفری خرد شده2 قاشق غذاخوری

دستور تهیه

ابتدا سیب زمینی را پوست بکنید و خرد کنید، سپس هویج را هم خرد کرده و همراه سیب زمینی در ظرفی بریزید و همراه با دو لیوان آب بر روی حرارت قرار دهید تا نرم شوند.

سپس در ظرفی دیگر مرغ را به همراه پیاز و سیر سرخ شده و چهار لیوان آب بپزید. مرغ های پخته شده را ریش ریش کرده و به قابلمه برگردانید. نودل را با توجه به دستور مخصوص روی بسته بندی بپزید.

حال نودل، سیب زمینی و هویج پخته شده و جعفری خرد شده را به ترکیب مرغ و پیاز و سیر اضافه کنید و مدتی اجازه دهید تا با شعله ملایم و به آرامی سوپ شما جا بیفتد. سپس این سوپ را در ظرف دلخواه سرو نمایید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

آموزش تهیه چغرتمه گیلانی به روش رستورانی
چند مدل دسر تابستانی برای دورهمی ها و مهمانی ها
فوت و فن مزه دار کردن انواع کباب
طرز تهیه کال کباب غذای خوشمزه و اصیل گیلانی
طرز تهیه چند کوکوی ساده و خوشمزه
طرز تهیه چند مربای خانگی با میوه های تابستانه
دستور تهیه میرزا قاسمی اصیل گیلانی به همراه چند نکته مهم ...
روش تهیه پنینی تن ماهی و پنیر با طعمی بی نظیر
معرفی تندترین غذاهای جهان
چند مورد از خاصیت سبزیجات به همراه طرز تهیه 2 غذای گیاهی
روش های طعم دار کردن بال مرغ
طرز تهیه کمپوت گیلاس

دیدگاهتان را بنویسید