خواص بامیه و طرز تهیه خورشت بامیه به روش رستورانی

خواص بامیه و طرز تهیه خورشت بامیه به روش رستورانی

This post is also available in: فارسی

بامیه گیاهی شناخته شده توسط مصریان در قرن 12 یا 13 پیش از میلاد است. این گیاه در مناطق گرمسیر رشد میکند. میوه بامیه شبیه به هرم است و بهترین رستوران در رشت بیان میکند. که این گیاه برای اولین بار در ایران در شهر سرخس کشت شد. در ادامه بهترین رستوران در رشت در خصوص خواص بامیه اطلاعاتی را در اختیارتان قرار میدهدو همچنین طرز تهیه خورشت بامیه را در اختیارتان قرار میدهد.

بامیه چیست؟

بامیه گیاهی سرشار از ویتامین است. ویتامین های K,E,C,A,B به وفور در بامیه جود دارد. بامیه عضوی از خانواده سبزیجات است از این رو غنی از فیبر است. و همچنین حاوی آهن، کلسیم، پتاسیم، روی است. اگر به طبع مواد غذایی توجه میکنید بهترین رستوران در رشت بیان میکند که باید بدانید این گیاه طب سرد دارد. و کمی شیرین است. در ادامه با خواص بامیه آشنا خواهید شد. و طرز تهیه خورشت بامیه را نیز بهترین رستوران در رشت در اختیارتان قرار خواهد داد.

خواص بامیه از نظر بهترین رستوران در رشت

بامیه از انواع گیاهان خوراکی استکه فواید آن برای بدن آنقدر زیاد است که ما فقط میتوانیم به مهم ترین آنها در این مطلب اشاره کنیم. برای مثال بامیه را میتوان ضد پیری دانست چرا که سبب جوانسازی پوست و رفع چین و چروک میشود. از دیگر خواص بامیه میتوان به درمان و پیشگیری از سرماخوردگی، درمان کبد چرب، تقویت استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان، کاهش وزن و لاغری، درمان یبوست، کاهش چربی خون، سلامت چشم، مبارزه با سرطان سینه، دفع سم های دستگاه گوارش و … اشاره کرد. در ادامه بهترین رستوران در رشت اطلاعات بیشتری در خصوص خواص بامیه در اختیارتان قرار خواهد داد.

پیشگیری از پیری و سرماخوردگی با بامیه

یکی از خواص بامیه که اکثر خانم به دنبال آن هستند. جوانسازی پوست و از بین بردن چین چروک است. همانطور که میدانید رادیکال های آزاد باعث پیری پوست و ایجاد چین و چروک میشود. بهترین رستوران در رشت بیان میکند ویتامین c و آنتی اکسیدان های قوی میتوانند سبب کنترل و کاهش رادیکال های آزاد مخرب شوند. شما میتوانید آنتی اکسیدان و ویتامین c موردنیاز برای مقابله با رادیکال آزاد را از بامیه دریافت کردید. بامیه یک مبع غنی از ویتامین c است.

بهترین رستوران در رشت بیان میکند. فواید ویتامین c و آنتی اکسیدان های موجود در بامیه فقط مختص جوانسازی پوست نیست بلکه میتواند موجب تقویت سیستم ایمنی شود و از این جهت از سرماخوردگی پیشگیری کند.

درمان کبد چرب یکی از خواص بامیه

کبد چرب یکی از بیماری هایی است که امروزه بسیاری از افراد را درگیر خود کرده و درمان معلوم و مشخصی برای آن وجود ندارد. بهترین رستوران در رشت طبق تحقیقاتی که بر روی بامیه انجام شده بیان میکند که این گیاه معجزه آسا میتواند برای درمان این بیماری مفید باشد و همچنین میتواند به سم زدایی کبد کمک کند.

پیشگیری از پوکی استخوان و تقویت آن

همانطور که در ابتدای مطلب بهترین رستوران در رشت به آن اشاره کرد. بامیه منبع غنی ویتامین ها است. یکی از این ویتامین های مهم که برای تقویت و سلامت استخوان ها ضروری است و بامیه میتواند آن را تامین کند ویتامین k12 است. این ویتامین حتی میتواند از پوکی استخوان نیز جلوگیری کند.

کاهش وزن و لاغری و درمان یبوست

افرادی که به دنبال لاغری و کاهش وزن هستند. میدانند که غذاهای حاوی فیبر گزینه بسیار مناسبی محسوب میشوند. چرا که فیبر میتواند در بدن حس سیری ایجاد کند و از پرخوری ها جلوگیری کند. و از این رو سبب کاهش وزن شود. بهترین رستوران در رشت توصیه میکند اگر به دنبال کاهش وزن هستید حتما بامیه را به سبد غذاییتان اضافه کنید. همچنین خوب است بدانید که فیبر موجود در بامیه  سبب بهبود حرکات روده باعث میشود و در نتیجه باعث رفع یبوست می شود. خوب است بدانید که این گیاه شگفت انگیز میتواند در درمان اسهال نیز موثر باشد.

کاهش چربی خون

چربی خون یکی از بیماریی های است . که بیشتر افراد در میانسالی به آن مبتلا خواهند شد. بهترین رستوران در رشت بیان میکند که بامیه میتواند در کاهش چربی خون نیز موثر باشد و یکی از خواص بامیه دفع کلسترول اضافی از بدن است. در واقع فیبر موجود در بامیه با حذف کلسترول اضافی موجب این کاهش چربی خون میشود.

سلامت چشم از خواص بامیه

از ویتامین های موجود در بامیه که برای سلامت چشم ضروری است. ویتامین A و آنتی اکسیدان بتا کاروتن ، گزانتین و لووتئین است.  اگر ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز در بدن با کمبود مواجه شود بیماری هایی مثل آب مروارید و دژنراسیون ماکولا برای چشم پدیدار خواهد شد. خوردن بامیه علاوه بر تامین ویتامین ها موردنیاز برای سلامت چشم به بهبود بینایی نیز کمک کند.

مهم ترین خواص بامیه مبارزه با سرطان سینه

طبق تحقیقات انجام شده بر روی بامیه مشخص شد. در بامیه ماده ای به نام لکتین وجود دارد. که میتواند با سرطان سینه مبارزه کند. و به درمان آن کمک کند. بهترین رستوران در رشت بیان میکند از مهم ترین خواص بامیه میتوان مبارزه آن با سرطان سینه را نام برد.

دفع سم های دستگاه گوارش

از دیگر خواص مهم بامیه دفع سم های دستگاه گوارش است. این عمل بر عهده ماده لزج موجود در بامیه است. این ماده به دفع سموم و مواد زائد در دستگاه گوارش میپردازد. در ادامه بهترین رستوران در رشت طرز تهیه خورشت بامیه به روش رستورانی را در اختیارتان قرار میدهد تا این غذای خوشمزه را به برنامه غذییتان اضافه کنید و از خواص بامیه بهره مند شوید.

طرز تهیه خورشت بامیه به روش رستورانی

برای تهیه خورشت بامیه پرخاصیت شما به 1 عدد پیاز، 250 گوشت گوسفندی خورشتی، 500 گرم بامیه، 3 حبه سیر، 1 عدد گوجه فرنگی، آب لیمو ترش تازه، لپه، به میزان لازم ادویه جات نیاز دارید. در ادامه با بهترین رستوران در رشت همراه باشید تا مرحله به مرحله پخت این غذای پرخاصیت را در اختیارتان قرار دهد.

طرز تهیه

در اولین مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید. و در قابلمه با کمی روغن سرخ کنید. وقتی که کمی سبک و طلایی شد. سیر رنده شده را به قابلمه اضافه کنید. بعد از اینکه سیر را کمی تفت دادید. گوشت را اضافه کنید. وقتی آب گوشت کشیده شد و رنگ آن تغییر کرد. ادویه ها را به جز نمک که شامل ادویه کاری و زردچوبه و فلفل است اضافه کنید. سپس باید گوجه ها را پوره کنید و به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید.

در مرحله دوم باید درون قابلمه آب اضافه کنید به اندازه ای که روی گوشت را آب بگیرد. و حدودا 2ساعت زمان بدهید تا گوشت به خوبی پخته شود. در این فاصله میتوانید بامیه را ها را تمیز کنید. برای تمیز کردن بامیه ها باید ته بامیه را جدا کنید. دقت کنید تا بامیه زخمی نشود. اگر بامیه زخمی شود خورشتتان لزج میشود. بعد از شستش بامیه ها و خشک شدن آنها را درون یک تابه بریزید و خوب سرخ کنید. هرچه بامیه ها بیشتر سرخ شوند خوشمزه تر میشوند. اما خواص آن کاهش می یابد. بهترین رستوران در رشت توصیه میکند. بامیه ها را به اندازه سرخ کنید تا از فواید و خواص بامیه نیز کاسته نشود.

مرحله پایانی

در ادامه باید بامیه های سرخ شده را با قابلمه اضافه کنید. حدودا به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان دهید. تا بامیه ها هم پخته شود. در ادامه زمانی که خورش به روغن افتاد، آب لیمو ترش را به قابلمه اضافه کنید. در نهایت کمی نمک اضافه کنید. خورشت بامیه شما آماده است. نوش جان!


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

کینوا چیست؟ بررسی فواید و مضرات کینوا
روش تهیه چند غذای سبک برای شام
طرز تهیه چلو گوشت مجلسی با طعمی لذیذ
معرفی غذاهای محبوب هندی
طرز تهیه کوکوی پیازچه کرمانشاهی و خواص آن
معرفی غذاهای بدون روغن
مراحل تهیه سس سیر و موارد مصرف آن
چطور کروسان خوشمزه درست کنیم ؟
طرز تهیه یک املت بسیار لذیذ برای صبحانه
طرز تهیه یک دسر سالم با هلو
مراحل تهیه سالاد کلم تند و شیرین
موادغذایی تقویت کننده بدن با ارزش غذایی بالا

دیدگاهتان را بنویسید