خواص و طرز تهیه یتیمچه ساده و خوشمزه

خواص و طرز تهیه یتیمچه ساده و خوشمزه

This post is also available in: فارسی

یتیمچه یکی از انواع غذاهای پرخاصیت است. مواد اولیه مورد استفاده برای تهیه این غذا بسیار پرخاصیت است. در ادامه بهترین رستوران در رشت خواص و طرز تهیه یتیمچه را در اختیارتان قرار خواهد داد. تا بتوانید به سادگی این غذا را تهیه و میل کنید.

خواص مواد اولیه یتیمچه معروف

5 اصل مهم در تهیه این غذا شامل پیاز، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، بادمجان، کدو سبز است که در ادامه بهترین رستوران در رشت به خواص هریک میپردازد:

  • پیاز: به طور کلی اگر بخواهیم از خواص پیاز تعریف کنیم میتوانیم به حاوی ویتامین های C، B9 ، B6 بودن و انواع آنتی‌اکسیدان‌ها اشاره کرد. همچنین پیاز فشار خون، بیماری قلبی، احتمال ابتلا به سرطان معده و روده را از شما دور خواهد کرد و سیستم ایمنی بدنتان را  تقویت می‌کند.
  • خواص بادمجان: فیبر، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین B6  (پیریدوکسین) از مواردی است. که بادمجان با خود به همراه دارد. مصرف بادمجان میزان کلسترول خون و وزن بدن را کاهش می‌دهد.
  • خواص کدو سبز: کدو سبز غنی از آنتی‌اکسیدان، آب و فیبر، لوتئین، زآگزانتین و ویتامین C است. این ترکیبات برای جلوگیری از ابتلا به بیماری قلبی و سرطان و برای چشم‌ها و پوست شما بسیار مفیدند.
  • گوجه فرنگی: گوجه فرنگی یک عامل مهم از جلوگیری از ابتلا به سرطان است. سرشار از فیبر، ویتامین های C، پتاسیم و B6 است. از بیماری قلبی فشار خون جلوگیری میکند.
  • سیب‌زمینی: تا به امروز به سیب زمینی بسیار کم لطفی شده سیب زمینی میتواند26 درصد نیاز روزانه به پتاسیم و 27 درصد نیاز روزانه به ویتامین B6 (پیریدوکسین) را تامین می‌کند. و همچنین میزان فیبر موجود در یک عدد سیب‌زمینی نیز 3/8 گرم فیبر است.

«موارد ذکر شده تنها گوشه ای از فواید این مواد غذایی ها هستند.»

مواد لازم برای تهیه یتیمچه

برای تهیه یک یتیمچه خوشمزه به بادمجان، پیاز، سیر، سیب زمینی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل سیاه، زردچوبه، روغن و آویشن، آب لیمو ترش نیاز دارید.

طرز تهیه یتیمچه

اولین قدم برای تهیه این غذای خوشمزه و بدون گوشت و مرغ، باید بادمجان ها را پوست بگیرید. و به صورت نگینی خرد کنید. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. برای گرفتن تلخی بادمجان باید در داخل یک کاسه مقداری آب و یک قاشق چایخوری نمک بریزید .و بعد از مخلوط کردن آن ها بادمجان را داخل کاسه ریخته و حدودا 20 دقیقه بادمجان هارا داخل آب قرار دهید. بعد از 20 دقیقه بادمجان را از داخل آب خارج میکنیم و اجازه میدهیم آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله دوم

در این مرحله باید پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. و روی حرارت قرار دهید، سرخ کنید. وقتی کمی تغییر رنگ داد. و تقریبا کاراملی شد. سیر ها را اضافه کنید. توجه کنید که در حدی تفت دهید. که عطر سیر خارج شود و کمی تغییر رنگ دهد. در مرحله بعد باید سیب زمینی ها را پوست بگیرید. نگینی خرد کنید و به تابه اضافه کنید. و همچنین بادمجان ها و کدو سبز را نیز همراه با مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن به تابه اضافه کنید.

مرحله پایانی

در این مرحله باید مخلوط درون تایع را به یک سمت سوق دهید. و در سمت دیگر رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. بهترین رستوران رشت این کار را برای بهتر رنگ دادن رب گوجه فرنگی پیشنهاد میکند. با این کار رب گوجه فرنگی سرخ می شود. و طعم و بوی خامی آن گرفته شود. در نهایت گوجه فرنگی ها را به همراه فلفل دلمه ای به تابه اضافه می کنیم. در ادامه باید نصف لیوان آب به تابه اضافه کنید. و درب تابه را قرار دهید تا مواد درون تابه به خوبی پخته شود. بعد از اینکه آب درون تابه کشیده شد. در واقع یتیمچه خوشمزه ما آماده است. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. در هنگام سرو کمی آب لیمو ترش به آن اضافه کنید. و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

معرفی اوتمیل و فواید غذایی آن
طرز تهیه میوه خشک در خانه و فواید آن
طرز تهیه سوپ شیر و قارچ و فواید آن
تهیه املت ایتالیایی یا فریتاتا به روش رستورانی
معرفی فینگرفودهای ساده و خوشمزه
آموزش سبزی پلو با تن ماهی یا پلوتن
نرگسی رژیمی و فواید آن برای بدن
طرز تهیه انواع بورانی معروف و خوشمزه
طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه و رستورانی
خواص شلغم و طرز تهیه آش شلغم به روش رستورانی
طرز تهیه ساندویچ مرغ ساده و خوشمزه
فینگرفود چیست؟ معرفی انواع فینگرفود

دیدگاهتان را بنویسید