خورشت خلال کرمانشاهی در بهترین رستوران رشت

خورشت خلال کرمانشاهی در بهترین رستوران رشت

This post is also available in: English فارسی العربية

خورشت خلال کرمانشاهی در بهترین رستوران رشت

شهرهای ایران دارای غذاهای بومی متنوع و جذابی هستند که عموما مورد استقبال در دیگر شهرها و استان ها قرار می گیرد. خورشت خلال از جمله غذاهای بومی پرطرفدار متعلق به کرمانشاه می باشد. در کرمانشاه از این خورشت در مجالس، مراسمات و ایام خاص استفاده می شود. در این مقاله ضمن ارائه آموزش تهیه خورشت خلال کرمانشاهی شما را به نوش جان کردن خورشت خلال کرمانشاهی در بهترین رستوران رشت دعوت می کنیم.

عطر و طعم فوق العاده این خورشت را می توان به علت استفاد از موادی همچون زرشک، لیمو عمانی، دارچین و گلاب دانست. در شیوه سنتی و بومی تهیه این خورشت عموما از روغن های حیوانی استفاده می شود. در حالت اصلی و سنتی خورشت خلال کرمانشاه را با گوشت گوسفند یا گوساله تهیه می کنند اما در برخی مواقع می توان از گوشت های سفید مانند مرغ نیز برای طبخ آن استفاده نمود. از دیگر مورادی که این خورشت را تبدیل به خورشتی خاص می کند این است که آن را می توان بدون گوشت و به صورت کاکلا گیاهی طبخ و مصرف کرد. در تهیه این خورشت به پیاز رنده شده و گوشت فراوان نیاز داریم.

مواد لازم جهت تهیه خورشت خلال کرمانشاهی

گوشت گوسفند یا گوساله به مقدار لازم

خلال بادام به مقدار لازم ( متناسب با مقدار گوشت)

پیاز به مقدار لازم

لیموعمانی

پودر هل

زنجبیل

گلاب

نمک، فلفل و زردچوبه

زعفران دم کرده غلیظ

روغن حیوانی

رب گوجه‌فرنگی

چوب دارچین

زرشک سیاه

روغن مایع

روش تهیه خورشت خلال

پیازها را خرد می کنیم و در مقدار مناسبی روغن ریخته و با شعله ملایم تفت می دهیم. سپس کمی زردچوبه به آن اضافه می کنیم. سپس گوشت ها خرد شده را به آن اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. سپس روی آن آب جوشمی ریزیم تا حدی که سطح گوشت ها پر شود. و منتظر می مانیم تا با شعله کم گوشت ها به حالت نیم پز دربیایند.

در قدم بعدی رب گوجه فرنگی را در کمی روغن سرخ می کنیم. سپس با خلال و زغفران دم کرده به گوشت اضافه می کنیم. روی حرارت قرار می دهیم تا گوشت ها وخلال ها پخته شوند. بعد از اینکه گوشت ها کاملا پختند لیمو امانی، گلاب، دارچین، نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. زرشک های شسته شده را در روغن کمی تفت دهید، سپس به ترکیب اضافه کنید. بعد از ده دقیقه که خورشت کاملا جا افتاد از روی شعله برداشته، چوب های دارچین را از آن خارج کرده و سرو می کنیم.

خورشت خلال کرمانشاهی رستوران ریژان بهترین رستوران در رشت

خورشت خلال کرمانشاهی رستوران ریژان، بهترین رستوران در رشت، بسیار رنگارنگ و خوش عطر و بو است. ریژان برای تهیه این خورشت از گوشت های تازه و گرم بره ها و گوساله ها استفاده می کند که عطر و طعم لذیذی به آن می بخشد. از طرفی استفاده از روغن اصل کرمانشاه در این خورشت طعم منحصر به فردی به آن می دهد.

 

 

 

 

 

 

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

محبوب ترین غذاهای دریایی
دستور تهیه دو غذای گوشتی خوشمزه و اصیل گیلانی
معرفی کباب های خوشمزه گیلان
طرز تهیه یک املت بسیار لذیذ برای صبحانه
معرفی چند غذای گیلانی برای گیاهخواران
تهیه سالاد رژیمی مناسب برای رژیم کتو
طرز تهیه 4 غذای گیلانی خوشمزه با بادمجان
طرز تهیه یک معجون تابستانی
طرز تهیه سوپ عدس و ماست ترکیه به روش رستورانی
طرز تهیه سالاد رژیمی با تن ماهی
رشت شهر خلاق خوراک شناسی
طرز تهیه چند غذای رژیمی ساده و کم کالری

دیدگاهتان را بنویسید