آموزش طرز تهیه وافل خوشمزه

آموزش طرز تهیه وافل خوشمزه

This post is also available in: فارسی

وافل یکی از نان های خوشمزه و شیرین است که معمولا در وعده صبحانه و همراه مربا خورده می‌شود. البته ترکیب وافل و بستنی‌های میوه‌ای نیز بی‌نظیر است و می‌تواند مثل پنکیک یک دسر خوشمزه باشد. این غذا . وافل از نوع ساده تا رنگی رنگی و با طعم‌های مختلفی در سراسر جهان تهیه و مصرف می‌شود.

گفتن است روز 25 مارس روز جهانی وافل است. در این مقاله با آموزش طرز تهیه وافل خوشمزه با بهترین رستوران در رشت همراه شوید. میتوانید با ارائه این دو روش پخت به وسیله فر و وافل ساز هر زمان که بخواهید به آسانی در خانه وافل تهیه کنید و از طعم بینظیر و خاص آن در وعده صبحانه یا عصرانه لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه وافل

آرد1 پیمانه
بکینگ پودر2 قاشق چایخوری
شکر2 قاشق غذاخوری
نمک1 قاشق چایخوری
تخم مرغ2 عدد
شیر گرم۳/۴ پیمانه
کره آب شده یا روغن2 الی 5 قاشق غذاخوری
وانیل یا عصاره وانیل1 قاشق چایخوری

1. طرز تهیه وافل خوشمزه در وافل ساز

شما می‌توانید در تهیه وافل کمی خلاقیت داشته باشید. و وافل در طعم‌های متفاوت نیز درست کنید. می‌توانید موز پوره شده به مواد اضافه کنید و وافل موزی درست کنید. همچنین می‌توانید با افزودن مقداری شکلات خرد شده در مواد خمیر وافل، وافل شکلاتی خوشمزه آماده کنید.

دستگاه وافل ساز را روشن کنید تا گرم شود و به دمای مورد نظر برسد. بسته به مدل دستگاه، وافل سازها معمولا چراغی دارند که در صورت رسیدن به دمای مطلوب روشن خواهد شد.

مرحله اول

در مرحله باید مواد اولیه خشک را با هم ترکیب کنید. آرد، بیکینگ پودر، نمک و شکر را یک کاسه‌ بزرگ بریزید و اگر دوست دارید وافل خوب پف بکند  مواد خشک را قبل از مخلوط کردن الک بکنید. سپس زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را از هم جدا کرده و در دو ظرف جداگانه بریزید. آنقدر سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا به شکل فوم دربیاید.

مرحله دوم

در این مرحله بقیه مواد (کره آب شده یا روغن و زرده تخم مرغ) را در کاسه‌ای دیگر هم بزنید. شیر و عصاره وانیل را به مخلوط اضافه و آنقدر هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. سپس مخلوط زرده تخم مرغ و شیر را به مواد خشک اضافه کنید و با یک همزن دستی خوب هم بزنید. از مشاهده گلوله های آردی ناراحت نشوید چون نیازی نیست. مخلوط کاملا یکدست باشد. فقط حواستان باشد اگر بیش از حد خمیر وافل را هم بزنید، وافل‌ها سفت خواهند شد.

طرز تهیه وافل خوشمزه

مرحله سوم

در این مرحله سفیده تخم مرغ را به مواد وافل اضافه کنید و در حد مخلوط شدن با یک قاشق هم بزنید. قبل از ریختن مواد در وافل ساز، کمی روغن به قالب وافل ساز بزنید. تا وافل‌ها به قالب نچسبند. با استفاده از یک ملاقه کمی از خمیر وافل را بردارید. و درون قالب وافل ساز بریزید. اگر زیادتر یا کمتر از گنجایش وافل ساز درون آن خمیر بریزید. شکل وافل شما خوب از آب در نخواهد آمد.

مرحله چهارم

2 تا 5 دقیقه زمان لازم است که وافل به خوبی بپزد. از کمی پودر قند، شکر قهوه ای و میوه‌های تازه خرد شده برای تزئین وافل استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از میوه‌هایی همچون توت فرنگی، بلوبری، موز و هلو استفاده کنید. اگر قرار است وافل‌ها را به عنوان دسر میل کنید. می‌توانید از سس شکلات و خامه و بستنی هم استفاده کنید. نوش جان!

2. طرز تهیه وافل خوشمزه در فر

برای تهیه وافل در قالب وافل سیلیکونی به فر نیز نیاز دارید. فر را در دمای ۲۲۰ درجه گرم کنید. قالب وافل سیلیکونی را با کمی روغن چرب کنید و مواد را با ملاقه داخل قالب های سیلیکونی چرب شده بریزید. سپس قالب را به مدت ۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا وافل ها بپزند.

مرحله اول

در این مرحله قالب را به مدت ۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا وافل ها بپزند. سپس قالب را دربیاورید و اجازه دهید وافل ها خنک شوند. سپس آن ها را به آرامی از داخل قالب جدا کنید. خواهید دید که وافل ها بدون کوچک ترین چسبندگی به قالب به راحتی از آن جدا خواهند شد.

طرز تهیه وافل خوشمزه

مرحله دوم

اگر وافل را به صورت ترد و سبک دوست دارید می توانید بعد از آن که آن ها را از قالب در آوردید داخل سینی فر بگذارید و مجددا چند دقیقه داخل فر قرار دهید تا طلایی رنگ شود. برای تزیین و خوشمزه کردن وافل ها روی آن را با عسل، شهد، شیره، شکلات نوتلا یا سس شکلات و همچنین میوه های تازه و برش خورده مانند توت فرنگی و موز استفاده کنید. نوش جان!


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

مراحل تهیه کدو سبز چیپسی
دستور پخت آش ترخینه و چند نکته در تهیه آن
روش تهیه چند غذای سبک برای شام
فوت و فن مزه دار کردن انواع کباب
روش های طعم دار کردن بال مرغ
معرفی خوشمزه ترین غذاهای جنوبی
طرز تهیه چند غذا ساده و خوشمزه با قارچ
طرز تهیه ته چین مجلسی با مرغ و هویج
دستور تهیه دو غذای گوشتی خوشمزه و اصیل گیلانی
محبوب ترین غذاهای دریایی
طرز تهیه سوپ بروکلی با پنیر
روش تهیه یک مدل اسموتی توت فرنگی خوشمزه برای صبحانه

دیدگاهتان را بنویسید