برای رژیم لاغری نان بهتر است یا برنج؟

برای رژیم لاغری نان بهتر است یا برنج؟

This post is also available in: فارسی

رژیم لاغری اصول و قوانینی دارد که باید به آن ها توجه شود. چرا که اگر به آن ها توجه نشود ممکن است. ویتامین مورد نیاز بدن تامین نشود و شمارا مشکلات دیگری روبرو کند. در ادامه با کمک بهترین رستوران در رشت در خصوص اینکه برای رژیم لاغری نان بهتر است یا برنج اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

نان و برنج

نان و برنج دو اصل مهم در سیستم غذایی مردم جهان است. و نقش تامین انرژی بدن را به عهده دارند. برخی بر این باورند که نان و برنج چاق کننده است. و برای رژیم لاغری باید آن ها را از سیستم غذایی حذف کرد. اما باید بدانید که نان سفید و برنج حاوی حاوی مواد مغذی ضروری مانند پروتئین، چربی و کربوهیدرات و فیبر، مواد معدنی … است که برای بدن مورد نیاز است. این گروه غذایی حتی می توانند به کاهش وزن شما کمک کنند.

در رژیم لاغری نان بهتر است یا برنج؟

اولین ترفندی که برای کاهش وزن اکثر افراد به آن عمل میکنند. حذف نان و برنج است. خیلی ها هم معتقدند که برنج نسبت به نان چاق کننده و پر کالری است. و خوردن برنج را قطع خواهند کرد و نان را جایگزین برنج میکنند. اما باید بدانید که اصل رژیم غذایی تعادل و تنوع و دریافت رنج مناسبی از همه گروههای غذایی در طول روز هست و این در مورد برنج هم صدق میکند. همچنین برنج بدون چربی و بدون کلسترول و بدون نمک اما نان شامل چربی، نمک زیاد، جوش شیرین است. و نیز نان با شعله تنور هم باعث ایجاد مواد سرطان زا داخل نان می شود. در ادامه به مقایسه اصولی نان و برنج میپردازیم.

برای رژیم لاغری نان بهتر است یا برنج؟

مقایسه کالری نان و برنج

بهترین رستوران در رشت کالری برنج را به شرح زیر میکند.

  • 100 گرم برنج سفید پخته شده 130 کیلوکالری انرژی دارد.
  • 100 گرم برنج سفید بخارپز 129 کیلو کالری انرژی دارد.
  • 100 گرم برنج قهوه‌ای پخته شده 111 کیلوکالری انرژی دارد.
  • 100 گرم نان سفید 265 کیلوکالری
  • 100 گرم نان سبوس‌دار 252 کیلوکالری

«از میزان کالری که بیان شد مشخص شد. که کالری برنج در یک حجم مشخص کمتر از نان سفید و سبوس دار است.»

قدرت سیر کنندگی نان بهتر است یا برنج؟

همانطور که در قسمت قبل بهترین رستوران رشت بیان کرد. در حجم مساوی برنج کالری کمتری دارد. اگر شما برنج را از رژیم غذاییتان حذف کنید. نان بیشتری مصرف خواهید کرد. در نتیجه کالری بیشتری دریافت میکنید.  در صورتی که با خوردن چند قاشق برنج میتوانید نشاسته و کالری مورد نیاز بدن را تامین کنید.

نان و برنج چاق کننده هستند؟

هم نان و هم برنج جزو مواد غذایی چاق کننده هستند. در واقع، مصرف برنج سفید اغلب به افرادی که می‌خواهند سریع وزن اضافه کنند، توصیه می‌شود. همچنین در یک مطالعه گسترده روی حدود 10 هزار نفر نشان داد که خوردن دو برش (120 گرم) نان سفید در روز با 40 درصد بیشتر خطر افزایش وزن و چاقی مرتبط است. اما همانطور که در مطلب فوق بهترین رستوران در رشت بیان کردند. اصل رژیم غذایی تعادل و تنوع و دریافت رنج مناسبی از همه گروههای غذایی در طول روز هست. یعنی شما باید نان و برنج را به اندازه و متعادل و کنترل شده مصرف کنید.

برای رژیم لاغری نان بهتر است یا برنج؟

حذف نان و برنج برای لاغری چه اثراتی دارد؟

فرض کنید برای لاغری شما نان و برنج را وعده های غذاییتان حذف کردید. آیا به این موضوع فکر کرده اید که چه چیزی در انتظار شماست؟ بهترین رستوران در رشت بیان میکند. افرادی که برای لاغری نان و برنج را از وعده های غذایی خود حذف میکنند احتمال زیادی وجود دارد که به دلیل تحلیل عضلانی (از دست دادن عضله) کاهش وزن داشته باشند. اما چیزی که حائز اهمیت این است که فقط عضلات شما تحلیل میشود و چربی برجای خود باقی میماند. در نتیجه بدن شمات با مشکلاتی روبرو خواهد شد که به شرح زیر است:

  • کاهش سرعت و شدت کاهش وزن پس از مدت کوتاهی
  • کمبود انرژی، خستگی و کم طاقتی
  • از دست دادن عضلات
  • متابولیسم کند بدن

نان و برنج چه خواصی دارد؟

از خواص نان و برنج بهترین رستوران در رشت به موارد زیر اشاره میکند:

  • سرشار از مواد مغذی و فیبر(فیبر، پروتئین، مواد معدنی، ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان)
  • تامین سوخت بدن
  • آسان برای هضم
  • سوخت خوب برای مغز

کلام پایانی

اگر میزان کالری دریافتی خود را مدیریت کنید، می توانید برنج را در رژیم کاهش وزن بگنجانید. قطع نان و غلات و برنج شما را با مشکلات دیگری روبرو خواهد کرد. مصرف نان و برنج را در خود کنترل کنید تا هم به خواص این دو منبع غذایی مهم دست یابید. و هم به کاهش وزن خود دست یابید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

نرگسی رژیمی و فواید آن برای بدن
خواص و طرز تهیه یتیمچه ساده و خوشمزه
آموزش تهیه چغرتمه گیلانی به روش رستورانی
خواص شگفت انگیز عناب برای سلامت بدن
طرز تهیه کیک مرغ خوشمزه و رستورانی
طرز تهیه سوپ شیر و قارچ و فواید آن
معرفی فینگرفودهای ساده و خوشمزه
معرفی اوتمیل و فواید غذایی آن
طرز تهیه انواع بورانی معروف و خوشمزه
طرز تهیه پیتزا کتو در رژیم کتوژنیک
آموزش تهیه رولت اسفناج خوشمزه مجلسی
طرز تهیه ترشی مقوی با عناب

دیدگاهتان را بنویسید