قارچ و خواص خارق العاده آن برای بدن

قارچ و خواص خارق العاده آن برای بدن

This post is also available in: فارسی

اگر به دنیال یک مواد غذایی با ارزش غذایی بالا اما کم کالری هستید باید بگوییم که قارچ همان گزینه مورد نظر شما است. اگر قارچ را طلای سفید بنامیم مبالغه نکردیم. در ادامه با بهترین رستوران در رشت همراه باشید. تا درخصوص قارچ و خواص خارق العاده آن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

ارزش غذایی بالا قارچ

قارچ حاوی مقدار زیادی از انواع ویتامین C، B، A، کلسیم، سلنیوم، پتاسیم، مس، آهن، پروتئین، فیبر، اسید لینولییک و ارگوتیزیون است و همچنین منبع بزرگی از آنتی‌اکسیدان‌ها به حساب می‌آید. و درنتیجه برای جلوگیری از بیماری‌های مختلف مثل بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون، انواع سرطان، پوکی استخوان، بیماری‌های کبدی، بیماری پانکراس و سایر غدد درون‌ریز و همچنین در درمان عفونت بسیار مفید است.

خواص خارق العاده قارچ

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم. قارچ بسیار برای سلامت بدن مفید است. از جمله خواص قارچ برای بدن میتوان به خواص قارچ برای قلب، خواص قارچ برای چشم، خواص قارچ برای مو،  خواص قارچ برای کبد چرب، خواص قارچ برای لاغری، خواص قارچ برای کنترل دیابت و خواص قارچ برای پیشگیری از سرطان اشاره کرد. بهترین رستوران در رشت در ادامه به هریک از آن ها میپردازد.

قارچ و خواص خارق العاده آن برای بدن

خواص قارچ برای قلب

یکی از خواص خارق العاده قارچ برای سلامت قلب است. همانطور که میدانید قارچ سرشار از فیبر و پتاسیم و ویتامین c است. هر یک از این مواد برای سلامت قلب بسیار مفیدند. مصرف قارچ فشار خون را کاهش میدهد. چرا که قارچ حاوی پتاسیم بالا و سدیم پایین است.

خواص قارچ برای چشم

از دیگر خواص خارق العاده قارچ میتوان به خاصیت آن برای چشم اشاره کرد. قارچ به دلیل داشتن پروتئین زیاد و ویتامین‌های A، E و D برای تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت چشم و جلوگیری از بیماری‌های چشم مفید است. همچنین روایاتی از حضرت مسیح(ع) و امام رضا (ع) و حضرت محمد (ع) آمده است. که آب قارچ اگر با سنگ سرمه به چشم کشیده شود، برای تقویت مژه‌ها و بینایی بسیار موثر است.

خواص قارچ برای مو

سلنیوم موجود در قاچ در تقویت فولیکول مو اثر مستقیم دارد. این ماده تنها در قارچ و انواع گوشت موجود است، برای داشتن موهای سالم، پرپشت و براق، بهترین رستوران در رشت پیشنهاد میکند که قارچ به به سبد غذایی خود اضافه کنید. همچنین طبق نظر بسیاری از پزشکان یکی از دلایل ریزش مو کمبود آهن است که قارچ میتواند این کمبود را جبران کند.

خواص قارچ برای کبد چرب

یکی از بیماری هایی که برخی افراد با آن درگیر هستند. بیماری کبد چرب است. بهترین رستوران در رشت بیان میکند در تحقیقات به دست آمده مصرف انواع دیگر قارچ ها برای کبد چندان تاثیری ندارد؛ اما گانودرما نشاندهنده بالاترین میزان خواص قارچ برای کبد چرب است. قارچ گانودرما سبب محافظت از کبد و ترمیم سلول‌های کبدی و بازسازی آن‌ها میشود. و خواص ضدالتهابی که در گانودرما وجود دارد باعث کم شدن التهابات کبدی می‌شود.

قارچ و خواص خارق العاده آن برای بدن

خواص قارچ برای لاغری

فیبرهای موجود در مواد غذایی نقش بسیار مهمی در کنترل وزن دارند. فیبر یکی از موادی است که در غذاها یافت می‌شود و برای ایجاد سیری بیشتر به بدن کمک خواهد کرد. قارچ حاوی دو نوع فیبر در دیوارهای سلولی خود است: بتا گلوکان و کیتین. این دو ماده سیری را افزایش می‌دهند و از اشتهای فرد برای خوردن مواد بیشتر می‌کاهند. بهترین رستوران در رشت بیان میکند 100 گرم قارچ، کمتر از 50 کالری، کمتر از 1 گرم چربی، تنها 7 گرم کربوهیدرات، حدود 4 گرم فیبر و تقریباً 1.5 گرم پروتئین دارد.

خواص قارچ برای کنترل دیابت

بهترین رستوران در رشت بیان میکند مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به دیابت نوع یک با مصرف غذاهای غنی از فیبر گلوکز پایینی در خون خود داشتند و در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نیز با مصرف این غذاها سطح قند، انسولین و لیپید در خون بهبود یافته است. یک پیمانه از قارچ گریل شده می‌تواند ۳ گرم فیبر برای بدن فراهم کند.

خواص قارچ برای پیشگیری از سرطان

حتما درباره نقش گوجه فرنگی در پیشگیری از سرطان شنیده اید. رستوران در رشت بیان میکند که قارچ مانند کوچه فرنگی، فلفل دلمه ای قرمز و… حاوی آنتی اکسیدان است. و مهم ترین ماده ای که این مواد غذایی شگفت انگیز دارد سلنویم است. این ماده معدنی نقش بسیار مهمی در عملکرد آنزیم‌های کبد دارد. و به سم زدایی و پیشگیری از سرطان کمک خواهد کرد. سلنیوم از التهاب نیز جلوگیری می‌کند و رشد تومورهای سرطانی را کاهش می‌دهد. ویتامین D موجود در قارچ نیز می‌تواند از رشد سلول‌های سرطانی با توزیع و تنظیم چرخه رشد سلول‌های سالم جلوگیری نماید. بهترین رستوران در رشت پیشنهاد میکند که حتما از این مواد غذایی ارزشمند در غذاهایتان استفاده کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

اهمیت و فواید خوردن صبحانه| تاثیرات مثبت صبحانه
طرز تهیه سالاد رژیمی با تن ماهی
نباید های پس از غذا خوردن و دانستنی های مربوط به آن
چند توصیه برای اقامت در هتل ها در دوران کرونا
چند مورد از ویژگی های یک رستوران خوب برای جلسات کاری
ویژگی های مواد غذایی سالم مورد استفاده در زندگی روزمره چیست؟
بهترین محل های تفریحی و تاریخی رشت
طرز تهیه کتلت سویا و خواص سویا گوشتی
مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک سرآشپز حرفه ای
روستای داماش طبیعت بکر گیلان
چند مورد از نکات مهم در انتخاب رستوران بین راهی
معرفی عجیب ترین رستوران های دنیا

دیدگاهتان را بنویسید