معرفی جاذبه گردشگری در گیلان

معرفی جاذبه گردشگری در گیلان

This post is also available in: فارسی

گردشگری و سفر از اهمیت بسیار بالایی برخودار است. چرا که یکی از تفریحات مور دعلاقه اکثر مردم است و میتواند اضطراب و استرس را از فرد دور کند. گردشگری و جاذبه گردشگری متصل و همراه هم هستند. گیلان شهری پر از جاذبه گردشگری و مناسب ترین شهر برای گردشگری و سفراست. در ادامه مطلب رستوران گردشگری ریژان چندین جاذبه گردشگری در گیلان را به شما معرفی میکند.

تعریف گردشگری و جاذبه گردشگری

معرفی جاذبه گردشگری در گیلان

به طور کلی گردشگری، مسافرت و تمامی فعالیت ها و تفریحاتی است که فرد در حال سفر دور از خانه خود برای اوقات فراغت یا کسب و کار و یا اهداف دیگر انجام می دهد. همچنین به طور کلی به مجموع پدیده های طبیعی و غیر طبیعی که گردشگر را به خود جذب کند. جاذبه های گردشگری گفته میشود.

چرا گیلان قطب گردشگری است؟

گیلان یکی از سرسبز ترین و زیباترین مناطق ایران است. طبیعت و میراث فرهنگی و تاریخی و دریای خزر در کنار هم مجموعه ای از جاذبه های گردشگری گیلان هستند و آن را به قطب گردشگری تبدیل کرده اند و همچنین سالانه 5 میلیون گردشگر را جذب خود میکنند. طبیعت گیلان جزو بکر ترین نواحی ایران است.

چندین مورد از مناطق دیدنی و بکر گیلان

  • تالاب انزلی
  •  آکواریوم منطقه آزاد انزلی
  • شیطان کوه لاهیجان
  • ماسوله
  • قلعه رودخان
  • آبشارویسادار
  • آبشار دودوزن
  • روستای اولسبلنگاه
معرفی جاذبه گردشگری در گیلان

تالاب انزلی

تالاب یا مرداب انزلی یکی از مکان های دیدنی استان گیلان است. که با گل های نیلوفر آبی پوشانده شده و محل زندگی بسیاری از پرندگان بومی و مهاجر است. مرداب انزلی از جالب‌ترین و بزرگترین زیستگاه‌های طبیعی جانواران ایران محسوب می‌شود. مرداب انزلی با 20 هزار هکتار از زیباترین مناظر آبی گیلان است.

 آکواریوم منطقه آزاد انزلی
آکواریوم انزلی یکی از کاملترین آکواریوم های ایران است. بیش از 40 آکواریوم و ۴۰ متر تونل زیر آب، حجم سه میلیون لیتر آب، وجود آبزیان مختلفی از پنج قاره دنیا آن را به کاملترین آکواریوم و یک مکان دیدنی بی نظیر تبدیل کرده است.

آکواریوم انزلی بخش های مختلفی مثل سالن خلیج فارس، بخش آرواره، بخش آمازون، بخش غار دریایی، بخش دریای خزر، تونل آکواریوم انزلی، ماهی‌های واتوز، بخش پرندگان و خزندگان و ماهی‌های کوی دارد. این مکان دیدنی را به شما پیشنهاد میکنیم.

معرفی جاذبه گردشگری در گیلان

شیطان کوه لاهیجان
با نام لاهیجان اولین جاذبه گردشگری که ذهن می آید شیطان کوه است. که یکی از مناطق دیدنی لاهیجان است. شیطان کوه در مرکز شهر لاهیجان قرار دارد و مانند قلب لاهیجان است. آبشار و سرسبزی و غروب دیدنی این منطقه دیدنی را از دست ندهید.

دلیل نامگذاری این منطقه به شیطان کوه داستان ها و روایت های زیادی دارد. اما یکی از آن ها این است که گروهی از وجود غاری در میان کوه خبر دادند. که صدای باد را هول‌آور و وحشناک منعکس می‌کرده و مردم قدیم این صداها را آواهایی از شیطانی می‌دانستند و بر همین اساس این کوه را شیطان کوه نامیدند.

مکان های دیدنی شهرستان فومن

قلعه رودخان

معرفی جاذبه گردشگری در گیلان

قلعه رودخان یا قلعه حسامی نام قلعه‌ای است متعلق به دوره سلجوقیان که یکی از مهم‌ترین دژهای تاریخی و نظامی ایران است. که در شهرستان فومن و در میان انبوه درختان جنگلی جای گرفته است. قلعه رودخان حدودا 1600 پله دارد. این قلعه به‌عنوان محلی امن در زمان جنگ استفاده می‌شد و هم‌اکنون عضوی از میراث فرهنگی کشور است.

ماسوله
روستای پلکانی ماسوله یکی از جاذبه های دیدنی و پرطرفدار است. از دلایلی که خیلی از افراد جذب این منطقه دیدین میشوند معماری پلکانی خانه های آن است. در ماسوله پشت بام هر خانه، حیاط خانه همسایه است. آب و هوای مطبوع، مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز، غذاهای باکیفیت و فضای رویایی شهر ماسوله گیلان، آن‌قدر جذاب است که شما را بارها و بارها به‌سمت خود خواهد کشاند.

معرفی 2 آبشار معروف در گیلان

آبشار ویسادار

این آبشار سومین آبشار مرتفع در گیلان است. شکل منحصربه‌ فرد دیواره‌ های اطراف آبشار ویسادار مناظری زیبا در دل جنگل ایجاد کرده است که باعث متفاوت شدن این آبشار میشود. ارتفاع آبشار ویسادار به ۱۵ متر می‌رسد و دیوار صخره‌ای آبشار حالت لایه لایه دارد و در قسمت‌هایی از دیواره‌ها بر اثر فرسایش، پلکان ایجاد شده است. اگر پیاده روی در جنگل را دوست دارید به شما پیشنهاد میشود حتما از این آبشار دیدن کنید چون برای رسیدن به این آبشار باید 20 دقیقه در جنگل پیاده روی کنید.

آبشار ویسادار

آبشار دودوزن

یکی دیگر از آبشارهای دیدنی گیلان آبشار دودوزن است. برای رسیدن به این آبشار باید مسیری پلکانی در داخل جنگل را طی کنید در واقع این آبشار در دل طبیعت وجود دارد هنگام عبور از این پله ها صدای خروشان آبشار به گوشتان می رسد، صدای آب در میان پله ها شما را به وجد می آورد که زودتر به این آبشار برسید و از زیبایی هایش لذت ببرید. آبی که از این آبشار سرازیر می شود از چشمه دودوزن فراهم می شود و زمین های روستا از طریق آب این آبشار آبیاری می شوند. ارتفاع این آبشار حدود 45 متر است.

روستای اولسبلنگاه
اولسبلنگاه یکی از روستا های ییلاقی ماسال است. این روستا جذبه ای چشم گیر و بی نظیر دارد. سراسر ییلاق اولسبلنگاه مملو از سرسبزی و طراوت است که با کلبه‌های چوبی، گله‌های اسب‌ وحشی و اهلی و گاوهای اهالی روستا تزیین شده است. زیبایی این روستا تمام نشدنی است زیرا زیبایی اولسبلنگاه وقتی دوچندان است که غرق در ابرهای مخملی می‌شود. این ییلاق در ارتفاع ۱,۴۸۹ متری از سطح دریا قرار دارد.

پیشنهاد ما

رستوران گردشگری ریژان از جمله رستوران های خوب رشت چندین مورد از جاذبه های گردشگری در گیلان را به شما معرفی کرد تا بتوانید از این مکان های دیدنی و جذاب دیدن کنید و سفری پر خاطره و لذت بخش را تجربه کنید. فراموشتان نشود حتما غذاهای اصیل گیلانی را امتحان کنید تا هرگز سفرتان را از خاطر نبرید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

معرفی انواع رستوران
معرفی چند مورد از بهترین هتل های رشت
طرز تهیه کتلت سویا و خواص سویا گوشتی
نحوه بخارپز کردن کلم بروکلی برای اضافه کردن به غذاهای مختلف
چند مورد از نوشیدنی های مناسب بعد از غذا
جاذبه های گردشگری سیاهکل بهشت روی زمین
دیدنی های ماسوله مقصد رویایی گردشگران گیلان
چند نکته و عنصر کلیدی برای یک رستوران موفق و مناسب
بهترین روش نگهداری انواع نان در منزل به همراه نکات مهم
روستای داماش طبیعت بکر گیلان
معرفی غارهای جذاب و دیدنی ایران
معرفی عجیب ترین رستوران های دنیا

دیدگاهتان را بنویسید