خواص و فواید مصرف سبزیجات همراه با غذا

خواص و فواید مصرف سبزیجات همراه با غذا

This post is also available in: English فارسی العربية

خواص و فواید مصرف سبزیجات همراه با غذا

سبزیجات و سالادها همیشه بر سفره ما ایرانیان حضور داشته اند. خوب است بدانید مصرف سبزیجات همراه با غذا سبب می شود که عبور مواد غذایی در طول لوله گوارش کوتاه تر پیش برود. و سرعت هضم غذا را سریع تر کند. در واقع فواید خوردن سبزی تازه همراه با غذا، نیاز بدن به مواد مغذی مهمی همچون املاح و ویتامین های مختلفی را تامین می کند.

فواید مصرف سبزیجات همراه با غذا

گروهی از متخصصان تغذیه معتقدند که هفت سبزی هستند که می توان آن ها را بصورت خام و تازه همراه با غذا مصرف کرد. رستوران گردشگری ریژان به عنوان بهترین رستوران در رشت در زیر از خواص و فواید این سبزیجات که در کاهش بروز بیماری‌های مزمن نیز بسیار موثر می‌باشند برایتان گفته است.

فواید گشنیز

سبزی گشنیز قادر است فشار و قند خون را کاهش دهد. به علاوه برای رفع عطش و تهوع نیز مناسب است. به همین دلیل این تصور را ایجاد نموده که به عنوان یک مسکن خوب و حتی یک محرک اشتها خوب مطرح باشد. همچنین امروزه تحقیقات علمی نشان داده است که گشنیز می‌تواند به عنوان بهترین داروی کبد و طحال نیز نقش داشته باشد.

خواص ترخون

ترخون به خاطر طعم تند و تیزی که دارد، محققان علوم تغذیه و غذا توصیه کرده اند که از این سبزی خوردن می‌توان به عنوان یک جانشین برای نمک به عنوان طعم دهنده ای مطلوب استفاده کرد. از دیگر فواید این سبزی خوردن تقویت اعصاب است و به هضم غذا های پرچرب نیز کمک نماید. به علاوه این که یک آرامش بخش ملایم است. در ضمن، بوی تند ترخون موجب مهار رشد میکروب‌های پوست و کاهش بوی بد بدن نیز می‌شود.

فواید سبزی جعفری

جعفری دارای انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی می باشد. به علاوه این سبزی در خون سازی نیز موثر می باشد. برخی منابع علمی از آن به عنوان سبزی تصفیه کننده خون نام می‌برند.

خواص شاهی

این سبزی خوردن فعالیت‌های طبیعی و حیاتی کلیه ها را تنظیم نماید و برای افرادی که دچار سنگ کیسه صفرا، مثانه و کلیه هستند، بسیار مفید می باشد. حتی گفته شده است که سبب دفع سنگ از این نواحی گردد. همچنین مصرف منظم و مداوم شاهی همراه با غذا تا حدی در بهبود دردهای مفصلی و نقرس نیز مفید می‌باشد.

خواص ریحان

ریحان از سبزیجات بسیار معطر و خوشبویی است که می‌توان آن را همراه با بسیاری از غذاهای گوشتی و کبابی استفاده کرد. از ریحان می توان به عنوان یک ضد تشنج، رفع کننده سردردهای عصبی و سرگیجه نام برد. همچنین برخی متخصصان تغذیه به مادران شیرده در جهت افزایش حجم شیرشان، مصرف ریحان همراه با غذا را توصیه می‌کنند.

فواید تربچه

تربچه دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی بالایی برای بدن نسبت به سایر سبزی خوردن ها است. همچنین گفته شده است که تربچه اشتها آور خوبی است. منبع غنی از ویتامین C می باشد که می‌تواند در افزایش مقاومت سیستم ایمنی و حتی رفع بیماری های دهان، پوسیدگی دندان‌ها هم بسیار موثر باشد. براساس تحقیقات جدید مشخص شده که ترکیبات شیمیایی موجود در تربچه می‌توانند در کاهش سلول‌های سرطانی بدن نیز موثر باشند. برخی از متخصصان تغذیه بر این باورند که مصرف تربچه بعد از جلسات شیمی درمانی می‌تواند تا حدی در بهبود عوارض شیمی درمانی موثر باشد.

فواید سبزی تره

سبزی تره از افزایش فشارخون جلوگیری می‌کند و می‌تواند کلسترول بد خون را نیز کاهش دهد. منیزیم موجود در تره می‌تواند مانع از سوء هاضمه و سوزش معده شود. توصیه می‌شود، هنگام مصرف، حتماً مقداری تره نیز مصرف نمایید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

حذف یکی از وعده های غذایی و عواقب آن برای بدن
چند روش برای جلوگیری از کپک زدن مواد غذایی
پیشگری از مسمومیت های غذایی در زمان سفر
چوچاق گیلانی پرخاصیت و موارد مصرف آن
طرز تهیه کوکوی پیازچه کرمانشاهی و خواص آن
طرز تهیه نان سیر و خواص شگفت انگیز سیر
طرز تهیه کتلت سویا و خواص سویا گوشتی
خواص بامیه و طرز تهیه خورشت بامیه به روش رستورانی
موادغذایی تقویت کننده بدن با ارزش غذایی بالا
خواص شگفت انگیز مویز برای بدن
لذیذترین انواع ماهی دریای خزر
اصول آشپزی بدون مصرف روغن

دیدگاهتان را بنویسید