بهترین نحوه سرویس دهی و سرو غذا در رستوران

بهترین نحوه سرویس دهی و سرو غذا در رستوران

This post is also available in: فارسی

یکی از ویژگی هایی که اگر به خوبی انجام شود. سبب پیشرفت یک رستوران میشود، نحوه سرویس دهی و سرو غذا در رستوران است. با بهترین رستوران در رشت همراه باشید. تا با نحوه درست سرویس دهی و سرو غذا آشنا شوید.

انواع سرویس دهی و سرو غذا

  • سرویس انگلیسی
  • سرویس فرانسوی
  • سرویس آلمانی
  • سرویس روسی
  • سرویس آمریکایی
  • سرویس بوفه
بهترین نحوه سرویس دهی و سرو غذا در رستوران

سرویس انگلیسی

سرویس دهی انگلیسی به این صورت است که اول بانوان غذارا سرو میکنند. غذا در بشقاب‌ها و ظروف سرو برروی میز قرار داده می‌شود. تا میهمانان و یا میزبان خودش غذا را سرو کند. البته نوع سرو توسط میزبان رسمی‌تر بوده و رایج‌تر است. این نوع سرویس دهی در رستوران‌های لوکس و مجلل بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرویس فرانسوی

در این سرویس دهی محل قرارگرفتن ظروف و کارد و چنگال بسیار مهم است. هر کدام از ظروف بر اساس نوع آن در محل خاصی در مقابل میهمان قرار میگیرد. استفاده از ظرف نقره در سرویس دهی فرانسوی بسیار رایج است.

سرویس آلمانی

در سرویس دهی آلمانی غذاهادر ظروف چینی سرو میشوند و غذا توسط میزبان در ظروف سرو بزرگ چیده شده و بعد روی میز قرار میگیرد در این سرویس دهی میزبان نقشی در کشیدن غذا برای میهمان ندارد

سرویس روسی

بهترین رستوران در رشت بیان می کند. یکی از رایج ترین نوع سرویس دهی در رستوران ها سرویس روسی است. در سرویس روسی غذا از قبل درون ظروف قرار می دهند و سپس برای هر میهمان ظروف مخصوص را سرو میکنند. در این سرویس دهی از ظروف نقره استفاده میکنند.

سرویس آمریکایی

این نوع سرویس مانند سرویس دهی روسی در اکثر رستوران های جهان به جهت ساده بودن آن کاربرد دارد. غذا در آشپزخانه آماده و بشقاب ها تزئین می‌شوند. میزبان در یک زمان مشخص غذا را در بشقاب به مهمان‌ها تحویل می‌دهد. در سرویس های بشقابی، معمولا مهمان از سمت راست و با دست راست میزبان پذیرایی می‌شود، نه از سمت چپ همچنین جمع آوری میزها با دست راست و از سمت راست مهمان‌ها انجام می‌شود.

بهترین نحوه سرویس دهی و سرو غذا در رستوران

سرویس بوفه

سلف سرویس یا همان سرویس بوفه به این صورت است که تمامی غذاها در ظروف مخصوص سرو بر روی یک میز بزرگ قرار دارد و میهمانان با بشقاب‌های خود برای سرو غذا باید به این میز مراجعه کنند. در برخی موارد میزبان خودش پس از انتخاب غذا توسط میهمان غذا را سرو میکند.

بهترین رستوران در رشت بیان میکند. سرویس دهی آمریکایی و روسی بهترین گزینه برای سرویس دهی در رستوران هستند و معمولا برای هتل ها و مراسمات با توجه به حجم افراد حاضر و سلایق متفاوت بهترین سرویس دهی سلف سرویس است. و در پایان نکاتی درباره بهترین نحوه سرویس دهی و سرو غذا در رستوران در اختیارتان قرار می دهیم.

اصول حرفه ای سرویس دهی و سرو غذا

  • استقبال از مشتری و خوش آمد گویی همراه با لبخند و راهنمایی بر روی آنها تاثیر بسزایی دارد. زیرا اولین برخورد ما می تواند تا آخر با مشتری همراه باشد.
  • سرو کردن نوشیدنی های سرد و گرم از سمت راست مهمان انجام شود. همان طور که در سرویس دهی آمریکایی هم گفته شد.
  • غذا ها با دست چپ حمل کرده و با دست راست بر روی میز مهمان قرار می دهیم به این صورت تسلط بهترین بر روی چیدمان میز دارید.
  • در صورتی که مشکلی برای غذای مهمان پیش بیاید. بعد از عذر خواهی مسئول مربوطه را در جریان می گذاریم. هیچ چیز به اندازه مشتری ناراضی و عصبانی به رستوران شما ضربه نمی‌زند.
  • منو را بشناسید تا هر سوالی که مشتری از شما می پرسد بی پاسخ نماند. اگر اطلاعی ندارید حتما از سرآشپز بپرسید.
  • کارکنان تشریفات باید بهداشت را رعایت کنند و ظاهر آراسته ای داشته باشند. و نظافت شخصی را جدی بگیرند. این از اصول مهم مشتری مداری در رستوان است.
  • هرگز کاری نکنید که مشتری فکر کند می‌خواهید زودتر رستوران را ترک کند.
  • برای آوردن صورتحساب عجله نکنید

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

تاریخچه شکل گیری رستوران ها در کشور ایران
دانستنی های عجیب غذایی و خوراکی ها
طبیعت زیبای چابکسر گیلان
مزیت بازاریابی آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی رستوران ها
زیباترین جاذبه‌های توریستی ایران (3)
انواع پیش غذا و چند نکته راجع به آن که لازم است بدانید
معرفی زیباترین آبشارهای ایران (2)
کینوا چیست؟ بررسی فواید و مضرات کینوا
چند نکته ایمنی برای سفر با دوچرخه
جاذبه های گردشگری سیاهکل بهشت روی زمین
نحوه بخارپز کردن کلم بروکلی برای اضافه کردن به غذاهای مختلف
برگزاری مراسم تولد در بهترین رستوران رشت

دیدگاهتان را بنویسید