معرفی غارهای جذاب و دیدنی ایران

معرفی غارهای جذاب و دیدنی ایران

This post is also available in: فارسی

غار ها یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی به شمار میروند. که افراد ماجراجو بسیار به آن علاقه مند هستند. یکی از قطب های طبیعت گردی را میتوان غارنوردی دانست. طبق تحقیقات انجام شده بیش از ۲۵۰۰ غار در ایران شناسایی شده که در ادامه بهترین رستوران در رشت به معرفی غارهای جذاب و دیدنی ایران میپردازد.

تعریف غار

اگر بخواهیم به صورت ساده غار را تعریف کنیم. باید بگوییم غار حفره ای است که بر اثر حل شدن سنگ ها با آب و ذوب شدن یخ ها ایجاد میشود. در واقع بهترین رستوران در رشت بیان میکند. آب های زیرزمینی هنگام نفوذ در سنگ های آهکی و پس حل کردن آنها در خود فضاهای خالی ایجاد میکنند. که با تکرار و ادامه این روند غار ها ایجاد میشوند. البته بهترین رستوران در رشت تاکید میکند. که هر حفره ای را نمیتوان غار دانست. چون برخی از حفرات کنده شده توسط انسان است. که آنها را غارهای غیر طبیعی می نامند. در ادامه همراه باشید تا غارهای جذاب و دیدنی ایران را معرفی کنیم.

غارهای جذاب و دیدنی ایران از نظر بهترین رستوران در رشت

همانطور که میدانید کشور ما از نظر جاذبه های گردشگری و طبیعی غنی است. غار ها نیز از دسته جذاب های طبیعی است. که در کشور ما به تعداد بالایی وجود دارد. در ادامه بهترین رستوران در رشت غارهای جذاب و دیدنی ایران را که شناخته شده هستند را معرفی خواهد کرد.

  • غار پرآو
  • غار علی صدر
  • غار سهولان
  • غار رود افشان
  • غار قوری قلعه
  • غار دربند رشی

همراه ما باشید تا طلاعاتی جامع و کامل در خصوص معروفترین غارهای جذاب و دیدنی ایران در اختیارتان قرار دهیم.

غار پرآو رازآلودترین غار دنیا

اگر به طور حرفه ای غارنوردی را دنبال میکنید. و به دست و پنجه نرم کردن با غارهای رازآلود علاقه مند هستید. غار پرآو بهترین انتخاب برای شماست. این غار به اورست غار های جهان معروف است. حتی برخی آن را غار قاتل می نامند. غار پرآو در ۲۱ کیلومتری شمال شرق شهر کرمانشاه در میان کوه طاق بستان و کوه بیستون و در جنوب منطقه‌ای به نام میدان پرآو واقع شده و عمقی برابر با عمق ۷۵۲٫۵ متر دارد. ۴۶ سال از زمان کشف این غار می گذرد و بهترین رستوران در رشت بیان میکند که این غار در فهرست آثار طبیعی ملی ایران قرار دارد.

این غار جذاب و دیدنی ایران تاریخچه کهنی دارد. غارنوردان انگلیسی، روسی، لهستانی سعی داشتند. تا به راز های نهفته این غار دست پیدا کنند اما موفق نبودند. از این رو این غار به رازآلودترین غار دنیا معروف شده است. بهترین زمان برای بازدید از این غار رازآلود بین بهار و تابستان است. بهترین رستوران در رشت بیان میکند فقط افراد ماهر و حرفه ای با تجهیزات کامل میتوانند به پیمایش در این غار مشغول شوند.

غار علی صدر معروف

معرفی غارهای جذاب و دیدنی ایران

یکی از معروف ترین های غار های ایران غار علی صدر است. اگر از هر ایرانی بخواهید یک غار در کشورش را نام ببرد. قطعا غار علی صدر را نام خواهد برد. غار علی صدر که در استان همدان قرار دارد. برخلاف غار پرآو جزو شناخته شده ترین جاذبه گردشگری همدان است. و برای بازدید از این غار نیاز به مهارت غارنوردی ندارید. البته بهترین رستوران در رشت بیان میکند که دهانه این غار در زمان کشف چیزی حدود 50 سانتی متر بود. که فقط غارنوردان میتوانستند از آن عبور کنند. اما بعد ها دهانه این غار را به عرض ۵ متر و ارتفاع ۳ متر توسط افراد محلی و رئیس هیئت کوهنوردی همدان باز شد. و رفته رفته این غار برای بازدید عموم مردم تجهیز شد.

غار علی صدر از برگترین غارهای آبی جهان است. بهترین رستوران در رشت بیان میکند که قدمت این غار به 190 سال قبل بازمیگردد. غار علی صدر بیست‌وسومین اثر طبیعی ملی در لیست آثار طبیعی ایران است. جالب است بدانید که طول این غار در حدود ۱۱ کیلومتر بوده اما فقط به 3 کیلومتر آن دسترسی داریم. ادامه طول این غار مسیری دشوار دارد که تا به امروز کشف نشده است.

غار سهولان

یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری که در غرب کشور وجود دارد. غار سهولان است. این غار در ۴۳ کیلومتری جنوب شرقی مهاباد–بوکان قرار دارد. و یکی از جذاب ترین دیدنی های مهاباد به شمار میرود. بازدید از این غار هم برای عموم آزاد است. این غار 2 ورودی دارد که شما میتوانید از یک ورودی وارد و ورودی دیگر خارج شوید. با ورود به این غار به عمق 30 کیلومتری زمین میرسید. غار سهولان را دومین غار آبی ایران میدانند. این غار پر از شگفتی های چشم نواز است. بهترین رستوران در رشت بیان میکند غار سهولان زیستگاه برخی از کبوتر ها، خفاش ها و جانداران میکروسکوپی است. از این رو اگر نسبت به پرندگان و خفاش ها فوبیا دارید بهترین رستوران در رشت توصیه میکند که به این غار نروید.

غار رود افشان یکی از غارهای جذاب و دیدنی ایران

معرفی غارهای جذاب و دیدنی ایران

یکی دیگر از غارهای اسرار آمیز ایران در نزدیکی پایتخت کشور عزیزمان ایران قرار دارد. غار رود افشان یکی از زیباترین غارهای ایران است. که در ۱۰۰ کیلومتری از شمال شرق تهران و در شهرستان دماوند قرار دارد. دهانه ورودی غار رود افشان طوری در میان پستی بلندی های اطراف پنهان شده که فقط از فاصله نزدیک متوجه آن خواهید شد. از این رو کمی دیرتر از غارهای دیگر شناخته شد. البته بهترین رستوران در رشت بیان میکند این غار سومین غار دهانه بزرگ ایران است. این غار در زمستان زیستگاه خفاش ها است. از این رو این فصل را برای پیمایش این غار انتخاب نکنید. مسیر رسیدن به غار رود افشان پر از زیبایی و مناطق گردشگری است. بهترین رستوران در رشت توصیه میکند اگر از هوای آلوده تهران خسته اید و به دنبال یک ماجراجویی و گشتن در طبیعت هستید. حتما از این غار دیدن کنید.

غار قوری قلعه یکی از غارهای جذاب و دیدنی ایران از نظر بهترین رستوران در رشت

استان کرمانشاه علاوه بر آن غار رازآلود و خطرناک که به اورست غار های جهان معروف است غار دیگری به نام غار قوری قلعه دارد. که بهترین رستوران در رشت آن را از غارهای جذاب و دیدنی ایران میداند. این غار یکی از قدیمی ترین غار های ایران است.غار قلعه قوری به دو فاز تقسیم میشود. فاز اول شامل تالار مریم و تالار کوهان شتر است. تالار مریم یکی از زیباترین بخش های غار قوری قلعه است که از قندیل های بسیار زیبایی تشکیل شده و دلیل نامگذاری این بخش به دلیل شباهت ظاهری یکی از قندیل ها به حضرت مریم است. تالار کوهان شتر این بخش که در کنار تالار مریم قرار دارد از قندیل هایی با اشکال مختلف برخوردار است. که زیبایی آن را چندین برابر کرده است.

معرفی غارهای جذاب و دیدنی ایران

فاز دوم

تالار عروس در فاز دوم این غار قرار دارد. که هرچه از زیبایی آن بیان کینم کم است. بهترین رستوران رشت سقف این بخش از تالار را به چلچخراغ تشبیه میکند. قندیل های که طول ها به 12 متر میرسد. این بخش اشمل کریستال های براقی و سفید و بدون لک است که واقعا منظره ای زیبا را خلق میکنند.

تالار بتهوون از بی نظیر ترین بخش های این غار است. که میتواند برایتان شبیه به یک رویای زیبا باشد. بهترین رستوران در رشت بیان میکند که قندیل های درون این تالار به طرز شگفت انگیزی صداهای متفاوتی از خود بروز میدهند . به این صورت که اگر به قندیل های تالار بتهوون دست بزنید. طنین های متفاوتی از قندیل های دیگر به گوشتان خواهد رسید. این بخش شامل حوضچه های بسیار زیبایی نیز هست.

معرفی غارهای جذاب و دیدنی ایران

تالار نماز از دیگر بخش های این غار است. تالار نماز تالاری تونلی تاریک است. که به آن تونل برزخ نیز میگویند. در خصوص طول این تونل بهترین رستوران در رشت بیان میکند که 220 متر طول و 3 متر عرض دارد. و بخشی از آن را آب فراگرفته است.

غار دربند رشی

معرفی غارهای جذاب و دیدنی ایران

این غار که در استان گیلان و در نزدیکی روستایی به نام استخرگاه قرار دارد. یکی از زیباترین غار های استان گیلان و البته ایران است. طبق تحقیقات این غار را قدیمی‌ترین سکونتگاه تاریخ‌گذاری شده انسان در ایران میدانند. درون این غار جذابیت خاصی وجود ندارد. اما از درون غار منظره ای العاده جذاب را خواهید دید.  نیمه‌ اول سال بهترین زمان برای دیدن این غار بینظیر است. بهترین رستوران در رشت بیان میکند که بازدید از غار برای عموم آزاد است. برای پیمایش این غار به لوازم یا ابزار خاصی نیاز ندارید؛ فقط چراغ قوه یا نور موبایل برای روشنایی کفایت می‌کند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

چگونه سفر با اتوبوس لذت بخش و ایمن خواهد بود؟
چند نکته ایمنی برای سفر با دوچرخه
روش های مناسب برای افزایش وزن سالم و اصولی
غذای مناسب برای طبیعت گردی و سفرهای کوتاه
چند مورد از مزایای سیستم سفارش آنلاین غذا
چند مورد از نکات مهم در انتخاب رستوران بین راهی
چند نکته و عنصر کلیدی برای یک رستوران موفق و مناسب
دانستنی های عجیب غذایی و خوراکی ها
نزدیک گردی چیست و چه فعالیت هایی که در آن صورت می گیرد؟
نحوه بخارپز کردن کلم بروکلی برای اضافه کردن به غذاهای مختلف
خواص شگفت انگیز مویز برای بدن
طرز تهیه کتلت سویا و خواص سویا گوشتی

دیدگاهتان را بنویسید