معرفی استانهای ایران با غذاهای محلی آنها

معرفی استانهای ایران با غذاهای محلی آنها

This post is also available in: فارسی

ایران کشوری با 31 استان و اقوام مختلفی از جمله کردها، لرها، تات ها، مازندرانی، گیلک، آذری، بلوچ و… است. این اقوام هر یک آداب و رسوم خاص خودشان را دارند. هریک از استان های ایران نیز از نظر تنوغ غذایی نیز با دیگری متفاوت است. به طوری که میتوان هر یک از استان های ایران را با غذاهای محلی آنها معرفی کرد. در ادامه مطلب بهترین رستوان در رشت به معرفی استانهای ایران با غذاهای محلی آنها میپردازد. همراه ما باشید.

گیلان و باقالاقاتوقش

بهترین رستوران در رشت معرفی استانهای ایران را با غذاهای محلی آنها را با استان گیلان که از نظر تنوع غذایی به ثبت جهاتی در سازمان یونسکو رسیده، شروع میکند. یکی از معروف ترین غذاهای گیلانی که با شنیدن آن نام گیلان و طبیعت سرسبز و بکر آن نیز در ذهنتان نقش میبنند باقالاقاتوق است. این غذای خوشمزه با باقالی، سیر، تخم مرغ، شوید ، کره تهیه میشود. بهترین رستوران در رشت بیان میکند اگر میخواهید طعم بی نظیر این غذای خوشمزه و محلی را بچشید حتما به رستوران گردشگری در رشت سر بزنید. تنوع غذای محلی در گیلان بی حد و اندازه است سعی کردیم به یک مورد در هر شهر اشاره کنیم.

کرمانشاه و کباب دنده‌اش در معرفی استانهای ایران با غذاهای محلی

کرمانشاه نیز یکی دیگر از شهرهای ایران است. که از نظر تنوع خوراکی به ثبت جهانی رسیده است. دنده کباب کرمانشاه یکی از غذاهای بومی با طعم بی نظیر این استان است. دنده گوسفندی در کرمانشاه با یک روش خاصی طبخ میشود. که طعم آن را فوق العاده بی نظیر و یه یاد ماندنی میکند. بهترین رستوران در رشت بیان میکند حتما این غذای فوق العاده خومشزه و محلی کرمانشاه را امتحان کنید.

معرفی استانهای ایران با غذاهای محلی آنها

معرفی قزوین و قیمه نثارش

قیمه نثار از بی نظیر ترین غذاهای محلی است که امروزه در اکثر شهرها و استان های ایران طبخ میشود. قیمه نثار از غذاهای محلی قزوین است که در تهیه آن از  خلال بادام و پسته، خلال پوست پرتقال و زرشک نیز استفاده میشود. در معرفی استانهای ایران با غذاهای محلی قیمه نثار از آن دسته غذاهایی است که همه استان خلاق آن را به یاد خواهند آورد.

زنجان و جغوربغور در معرفی استانهای ایران با غذاهای محلی

شاید کمتر اسم این غذای لذیذ و محلی زنجان به گوشتان خورده باشد. این غذای برای افرادی که غذاهای چرب دوست دارند یک غذای فوق العاده خوشمزه به شمار میرود. بهترین رستوران در رشت بیان میکند برای تهیه این غذای خوشمزه و از جگر سفید و سیاه، سیب زمینی، پیاز استفاده میشود.

اصفهان و بریونی بی نظیرش

بریونی یا بریانی از لذیذترین غذاهای خوشمزه و محلی اصفهان است. از ترکیب گوشت گوسفندی با جگر سفید تهیه میشود. از لحاظ ظاهزی شبیه به همبرگر است. با این تفاوت که طعم و مزه فوق العاده آن در قیاس با همبرگر نیست. بهترین رستوارن در رشت توصیه میکند بعد از گشت و گذار در اصفهان برای صرف یک وعده غذایی خوب حتما بریانی را انتخاب کنید. ترکیب طعم فوق العاده آن با سنگک داغ خاطره ای به یاد ماندنی برایتان خواهد ساخت.

کلم پلو شیرازی

کلم پلو از غذاهایی است که اسم استان خود را با خود یدک میکشد. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. در تهیه کلم پلو شیرازی از کلم، سبزیجات، گوشت، ادویه و… استفاده میشود. توصیه میکنیم حتما در کنار کلم پلو از سالاد شیرازی استفاده کنید. کلم پلو از آن دست غذاهای لذیذ و معروفی است که حتما بارها نام آن را شنیده اید.

کوفته تبریز

در معرفی استانهای ایران با غذاهای محلی نام کوفته شهر تبریز را معرفی خواهد کرد. یکی از بی نظیر ترین غذاهای محلی استان آذربایجان شرقی کوفته تبریزی است. بهترین رستوران در رشت بیان میکند کوفته تبریزی از غذاهای خوشمزه و مجلسی محسوب میشود.و متشکل از گوشت لپه برنج و سبزهای معطر و .. است. این غذای بینظیر بومی تبریز فوت و فن هایی دارد. که باید برای خوشمزه شدن باید حتما رعایت شوند. اگر به شهر تبریز سفر کردید حتما غذای محلی بی نظیر را امتحان کنید.

سوتی پلو اردبیل

غذای محلی خوشمزه و بی نظیری که استان اردبیل را معرفی میکند. سوتی پلو است. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. که این غذا از برنج، شیر، هل، روغن تهیه میشود. طبخ این غذا طبق رسومات استان اردبیل در چهارشنبه سوری ها صورت میگیرد.

معرفی استانهای ایران با غذاهای محلی آنها

آش شولی در معرفی استانهای ایران با غذاهای محلی نشان از یزد دارد

یکی از آش های معرفی کننده استان یزد آش شولی یا اوماچو است. بهتری رستوران در رشت بیان میکند در تهیه این آش لبو، عدس، شوید، پیاز، رب انار، نعنا، اسفناج، نمک و زرچوبه استفاده میشود. معمولا طبخ این آش در فصل های سرد سال رایج است. طعم بی نظیر این آش شما را به یاد بافت قدیمی یزد و زیبایی ها آن خواهد انداخت. البته از انواع قلیه های یزد نمیتوان گذشت. قلیه های یزد انواع مختلفی مثل قلیه کدو طعم بسیار فوق العاده ای دارد.

خوزستان و قلیه ماهی

قلیه ماهی یکی از غذاهای بومی خوزستان است. در اکثر استان های کشور معروف و محبوب است. بهترین رستوران در رشت بیان میکند که این غذا با نوعی خاصی از ماهی جنوب و سبزیجات مخصوص تهیه میشود . دال عدس میگوپلوو فلافل اهو از از دیگر غذاهای بومی معروف استان خوزستان اند.

شوله مشهدی در معرفی استانهای ایران با غذاهای محلی

یکی از غذاهای محلی معرفی کننده استان مشهد شوله مشهدی است. شوله مشهدی ترکیبی از حبوبات و گوشت، بلغور گندم، مغز قلم و .. است. بهترین رستوران در رشت بیان میکند برای تهیه این غذا به تایم زیادی نیاز دارید. از این رو شوله مشهدی بیشتر در مراسمات مذهبی و در ماه هایی مثل محرم و صفر در مساجد برای عزاداران طبخ میشود.

کلم‌قمری و معرفی استان قم

کلم قمری از غذاهای بومی استان قم است. این غذا استان قم را به همگان معرفی میکند. بهترین رستوران در رشت بیان میکند به طور کلی ایران به داشتن غذاهایی سنتی مثل به آبگوشت و دیزی معروف است. و در این موضوع از تنوع بسیار خوبی نیز برخوردار است. یکی از شهرهایی که آبگوشت بی نظیری دارد استان قم است. کلم قمری یا آبگوشت قمنبید یک آبگوشت با طعم فوق العاده بی نظیر است. که برای تهیه آن به نخود، لوبیا سفید، سیب‌زمینی، قنبید، لیموعمانی، گوجه‌فرنگی، گوشت، پیاز، نمک و زردچوبه نیاز خواهید داشت. خوب است بدانید که منظور از قنبید نبات قم است.

سرداشی همدان در معرفی استانهای ایران با غذاهای محلی

سرداشی معروف همدان، نوعی کباب است که به کباب تابه ای شباهت زیادی دارد. این غذا را به عنوان غذای محلی مقوی میتوان معرفی کرد. همدان به داشتن آبگوشت قرمه نیز معروف است. بهترین رستوران در رشت بیان میکند با شنیدن نام این غذا احتمالا ترکیب آبگوشت و قرمه سبزی در ذهنتان نقش بست که باید بگوییم حدستان درست است. اما طعم آن بسیار خاص و متفاوت از آنچه فکر میکنید خواهد بود.

دمی لخلاخ بوشهر

غذای بومی که میتواند استان بوشهر را معرفی کند. دمی لخلاخ است. بهترین رستوران در رشت بیان میکند برای تهیه این غذا به ماهی هایی مثل هامور، سنگسر، سرخو نیاز دارید. خوب است بدانید که معنای لخلاخ یعنی بوی خوش و نشان از عطر و بوی خوب این غذا دارد.

کدو بره مازندارن

غذاهای بومی مازندارن تقریبا با گیلان برابری میکنند و فقط در بعضی موارد متفاوت هستند. این غذای کاملا گیاهی ترکیبی از کدوی سبز و سیب‌زمینی، گوجه فرنگی، تخم مرغ، سیر و پیازاست. این غذا طعم بسیار فوق العاده دارد. بهترین رستوران در رشت توصیه میکند حتما یکبار آن را امتحان کنید.

معرفی استانهای ایران با غذاهای محلی آنها

هر یک از استان های ایران شامل چندین نوع غذای بومی و محلی هستند. در این مطلب سعی کردیم معروف ترین غذاهای محلی با نام استان آنها معرفی کنیم. هر غذایی و هر آداب و رسومی متعلق به یک خطه از ایران عزیزمان است. که خوب است در خصوص هر یک از آنها اطلاعاتی هر چند کم داشته باشیم. از این رو بهترین رستوارن در شت در این مطلب به معرفی استان های ایران با غذاهای محلی آنها پرداخت.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

خواص شگفت انگیز عناب برای سلامت بدن
بهترین نحوه سرویس دهی و سرو غذا در رستوران
معرفی غارهای جذاب و دیدنی ایران
نحوه تشخیص زعفران اصل
بررسی و معرفی شیر گیاهی و فواید آن
چند گام مهم برای سفر در دوران کرونا
مواد غذایی مصرفی قبل از خواب + تاثیر آن ها بر کیفیت خواب
غذاهای شب عید نوروز در شهرهای ایران
بهترین روش نگهداری انواع نان در منزل به همراه نکات مهم
خوشمزه ترین غذاهای دنیا متعلق به کدام کشورها هستند؟
رفتار های عادی که ممکن است در هنگام سفر در دیگر کشورها بی...
چوچاق گیلانی پرخاصیت و موارد مصرف آن

دیدگاهتان را بنویسید