7 مورد از فواید نوشیدن قهوه که بر سلامتی شما تاثیر می گذارد

7 مورد از فواید نوشیدن قهوه که بر سلامتی شما تاثیر می گذارد

This post is also available in: English فارسی العربية

7 مورد از فواید نوشیدن قهوه که بر سلامتی شما تاثیر می گذارد

نوشیدن یک فنجان قهوه در طول روز، سبب سرحال نگهداشتن شما انجام می شود. قهوه تنها گرمابخش و انرژی زا نیست، بلکه می تواند برای شما فواید بسیاری داشته باشد. پژوهش‌های زیادی وجود دارد که مزایای نوشیدن قهوه را روی جنبه‌های مختلف سلامتی نشان می‌دهد. پژوهش‌ها نشان داده افرادی که قهوه می‌نوشند، کمتر در معرض یک سری بیماری های خاص قرار می‌گیرند.

مزایای نوشیدن قهوه

در این مطلب رستوران گردشگری ریژان، بهترین رستوران در رشت 7 مورد از فواید نوشیدن قهوه را برایتان گفته است. که در بهبود سلامتی‌تان تاثیرگذار است و عمرتان را طولانی تر می‌کند.

نوشیدن قهوه سبب کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل می شود

علاوه بر اینکه نوشیدن قهوه در کوتاه مدت سبب افزایش هوش شما می‌ شود، بلکه در سنین بالا محافظت و سلامت مغزتان بر عهده دارد. همچنین احتمال ابتلا به بیماری‌هایی چون آلزایمر، زوال عقل، و زوال شناختی با نوشیدن قهوه، تقریبا تا 16 درصد کاهش می‌یابد.

سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان رود بزرگ را کاهش می دهد

گفته شده است که حتی مصرف قهوه می‌تواند باعث کاهش 26 درصدی احتمال ابتلا به سرطان راست‌روده شود. همچنین بررسی ها نشان داده است کسانیکه قهوه بیشتری می نوشند (حداقل سه فنجان قهوه در روز)، خطر ابتلا به سرطان در آن‌ها به اندازه 18 درصد کاهش می‌یابد. برخی گزارش ها نیز نشان می‌دهد کسانیکه قهوه می‌نوشند، احتمال ابتلای آنها به سرطان دهان و حلق و همچنین سرطان پروستات پیشرفته کمتر است.

ابتلا به بیماری های قلبی در افرادی که قهوه می نوشند کمتر است

یکی از بررسی‌ها نشان داد کسانیکه به اندازه 3 الی 5 فنجان قهوه در روز می‌نوشند. علائم مربوط به شروع بیماری‌های قلبی در آن‌ها کم می شود. بررسی صورت گرفنه روی 200 پژوهش نشان می‌دهد کسانیکه 3 الی 4 فنجان قهوه در روز می‌نوشند. 19 درصد احتمال کمتری دارد که به دلیل بیماری‌های قبلی عروقی جانشان را از دست دهند.

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو

اثبات شده است کسانی که در روز تعداد شش فنجان قهوه یا بیشتر می‌نوشند، ریسک ابتلا به انواع دیابت ها در آن‌ها به میزان 22 درصد کاهش می‌یابد. پژوهش های زیادی نشان داده است که هر فنجان قهوه‌ای که افراد در طول روز می‌نوشد باعث کاهش 7 درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع دو می‌گردد.

نوشیدن قهوه سبب جلوگیری از التهاب کبد می شود

یکی از پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که مصرف بیشتر قهوه، منجر به کاهش خطر ابتلا به التهاب می‌گردد. نوشیدن یک فنجان قهوه در روز باعث کاهش 22 درصدی خطر التهاب کبد می‌شود، این التهاب نوعی بیماری کبدی است که به دلیل مصرف زیاد الکل حادث می‌شود. نوشیدن دو فنجان قهوه در روز این خطر را به اندازه 43 درصد، سه فنجان تا 57 درصد و نوشیدن 4 فنجان قهوه، خطر این بیماری را تا 65 درصد کاهش می‌دهد.

سبب کاهش میزان خطر خودکشی و افسردگی می‌گردد

پژوهش مفصلی که روی زنان صورت گرفته، که نشان داده است. که نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه در هفته، منجر به کاهش 15 درصدی خطر ابتلا به افسردگی می‌ گردد. همچنین نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز باعث کاهش این خطر به اندازه 20 درصد می‌گردد.

همچنین پژوهش دیگری بر روی صد هزار مرد و زن انجام شده که نشان داده است که کسانیکه قهوه می‌نوشند، احتمال میل به خودکشی در آنها به اندازه 45 درصد کاهش می یابد.

کاهش میزان مرگ و میر کلی

یک پژوهش گسترده بر روی اروپایی ها در یک دوره 16 ساله نشان داده است. مردانی که در طول روز 3 فنجان یا بیشتر قهوه می‌نوشند. احتمال مرگ آن‌ها به اندازه 12 درصد کاهش یافته و این کاهش در زنان به اندازه 7 درصد گزارش شده است.

در این افراد احتمال کمتری وجود دارد که از بیماری های گوارشی و بیماری‌های مرتبط با گردش خون، جان خود را از دست بدهند. همچنین افرادی که قهوه ی بیشتری می‌نوشند، دارای کبد سالم تری هستند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

پیشگری از مسمومیت های غذایی در زمان سفر
اهمیت استفاده از مواد غذایی سالم در بهترین رستوران ها
ویژگی های مواد غذایی سالم مورد استفاده در زندگی روزمره چیست؟
فهرست غذای مناسب افراد دیابتی و طرز تهیه آن
چند مورد از خاصیت سبزیجات به همراه طرز تهیه 2 غذای گیاهی
روش های تشویق و علاقه مند کردن کودکان به مصرف غذای سالم
موادغذایی تقویت کننده بدن با ارزش غذایی بالا
خواص میوه انجیر + طرز تهیه چند مورد که با انجیر تهیه می شود
اصول آشپزی بدون مصرف روغن
مواد غذایی آلرژی زا و نشانه های آن ها
عوارض مصرف غذاهای سرد بر بدن انسان
خواص و فواید مصرف سبزیجات همراه با غذا

دیدگاهتان را بنویسید