موادغذایی تقویت کننده بدن با ارزش غذایی بالا

موادغذایی تقویت کننده بدن با ارزش غذایی بالا

This post is also available in: فارسی

در این روزها که بیماری کرونا در هر شهر و کشوری ورود کرده و بسیار فراگیر شده است. بهتر است که سیستم ایمنی بدنمان را تقویت کنیم. ما میتوانیم با استفاده از موادغذایی تقویت کننده بدن با ارزش غذایی بالا بدنمان را در برابر ویروس های مرموز مقاوم کنیم. در ادامه مطلب با بهترین رستوران در رشت همراه باشید. تا مواد غذایی مناسب برای بدن را به شما معرفی کنیم.

معرفی موادغذایی تقویت کننده بدن

بدن انسان به گونه ای خلق شده است. که با دریافت پروتئین ها و دیگر موارد مورد نیاز بدن از موادغذایی خود را تقویت میکند. و در برابر بسیار از بیماری ها مقاومت میکند. هر چه ارزش موادغذایی که مصرف میکنیم بهتر و بالاتر باشد. به همان نسبت بدن هم مقاوم تر میشود. در دوره بیماری کرونا اکثر مردم سعی داشتند با خوردن مواد غذایی مناسب سیستم ایمنی خود را مقاوم کنند. در ادامه مطلب موادغذایی تقویت کننده بدن را در برابر بیماری های مختلف از جمله کرونا را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • کلم بروکلی و تقویت سیستم ایمنی بدن
  • مرکبات سرشار از ویتامین C
  • زنجبیل و کمک به سیستم ایمنی بدن
  • تقویت سیستم ایمنی بدن با اسفناج
  • ماهی‌های چرب
  • تقویت سیستم ایمنی بدن با ماست پروبیوتیک
  • سوپ مرغ
  • تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف سیر

کلم بروکلی و تقویت سیستم ایمنی بدن

جاب است که بدانید اگر روز 100 گرم کلم بروکلی بخورید در واقع 43 کیلو کالری انرژی به بدنتان وارد کرده اید. کلم بروکلی حاوی فیبر خوراکی است. باعث کاهش جذب قند در افراد دیابتی، کاهش کلسترول و چربی‌های اضافه خون در بیماران قلبی و عروقی و همچنین باعث پیشگیری از بروز سرطان‌های دستگاه گوارش میشود. علاوه بر فیبر کلم بروکلی سرشار از آهن، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین C و همچینین سولفورافان است.

مرکبات سرشار از ویتامین C

موادغذایی تقویت کننده بدن با ارزش غذایی بالا

پرتقال، لیمو ترش، گریپ فروت از جمله مرکبات پرطرفداری هستند که سرشار از ویتامین c هستند. ویتامین c از سکتهٔ قلبی جلوگیری میکند و بدن را در مقابل سرطان محافظت میکند. همچنین باعث تقویت مقاومت بدن و ماهیچه‌های بدن میشود. در هنگام سرماخوردگی، بدن را تقویت کرده و دورهٔ بهبود را کوتاه تر می‌کند. همچنین باعث طولانی تر شدن عمر میشود.

زنجیبل تقویت کننده بدن

زنجبیل از گیاهان دارویی است که از قدیم بسیار پرطرفدار بوده امروز دلیل های علمی این حجم از محبوبیت زنجبیل بیان شده که با هم به مزیت های این گیاه دارویی می پردازیم. درمان حالت تهوع، درمان سرماخوردگی و آنفولانزا، آنتی‌هیستامین طبیعی، کاهش عفونت و التهاب بدن، کاهش دردهای عضلانی و دردهای پیش از قاعدگی، بهبود عملکرد مغز و پیشگیری از آلزایمر، سلامت قلب و عروق و کمک به حفظ سلامت دهان تنها موارد کمی از فواید زنجبیل است که توانستیم در این مطلب به شما عزیزان ارائه کنیم.

تاثیر شگفت انگیز اسفناج بر تقویت سیستم ایمنی بدن

اسفناج یکی از موادغذایی تقویت کننده بدن است که سرشار از فیبر و منیزیم است. اسفناج مانع از ابتلای افراد به یبوست میشود. همچنین برای سلامت چشم ها بسیار موثر است و نیزاسفناج منبع عظیمی از آهن و پروتئین است. ویتامین C، کلسیم ، منیزیم، پتاسیم از دیگر فواید اسفناج است.

ماهی‌ های چرب

ماهی ها دارای چربی امگا 3 هستند. اسیدهای چرب امگا 3 مهم ترین عامل برای افزایش سیستم ایمنی بدن می باشد. مصرف ماهی و میگو بهترین راه رساندن امگا 3 های معجزه گر به بدن می باشند. کلسیم و ویتامین دی ویتامین E، ویتامین A، ویتامین B از دیگر فواید ماهی ها و میگو ها هستند. به شما عزیزان پشنهاد میکنیم ماهی های منو غذایی بهترین رستوران در رشت را حتما امتحان کنید.

ماست پروبیوتیک تقویت کننده بدن

 مصرف ماست پروبیوتیک از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند و با از بین بردن باکتری‌های بیماری‌زا موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. پروبیوتیک ها باکتری ها و مخمرهای زنده ای هستند که برای بدن به ویژه سیستم گوارشی ما بسیار مفیداند. ایرانیان در کنار غذای اصلی سفره هایشان از ماست به عنوان مزه غذا استفاده میکنند چه بهتر است ماستی که کنار غذایتان مصرف میکنید پروبیوتیک باشد و به این ترتیب بدنتان را تقویت کنید.

سوپ مرغ

ترکیباتی که در تهیه سوپ مرغ استفاده می شود هرکدام به صورت جداگانه سرشار از موادغذایی تقویت کننده بدن هستند. برای مثال هویج ویتامین a بدن را تامین می کند. گوشت مرغ موجود در سوپ می تواند به ترمیم بافت های آسیب دیده بدن کمک کرده و مقادیر قابل توجهی آمینو اسید سیستئین در خود دارد. بو سوپ و مواد تند و فلفلی موجود در آن و همچنین گرمای آن می تواند به تمیز شدن سینوس ها و بهبود نشانه های ناخوشایند عفونت و ابتلا به سرما خوردگی را در افراد دارای مشکلات تنفسی کمک کند. در بهترین رستوران گردشگری در رشت انواع سوپ روز سرو میشود که بهترین پشنهاد برای شما عزیزان است.

تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف سیر

یکی از موادغذایی هایی که ارزش غذایی آن از قدیم شناخته شده بود سیر است. سیر یکی از پر مصرف‌ترین مواد غذایی در سراسر جهان است. از گذشته‌های دور، سیر برای دفع بیماری ها، مبارزه با عفونت‌ها و درمان زخم‌ها استفاده شده است. تقویت سلامت قلب، مبارزه با فشار خون بالا، محافظت در برابر سرطان، تقویت سلامت مغز، تقویت کننده روده، تقویت سلامت استخوان از فواید این مواد غذایی ارزشمند است.

کلام آخر

رستوران گردشگری ریژان سعی بر این داشت که با ارائه اطلاعات مفید درباره موادغذایی تقویت کننده بدن به شما عزیزان کمک کند. تا در این دوره بیماری های واگیر دار بتوانید سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید و از ویروس های مرموز بدور باشید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

نباید های پس از غذا خوردن و دانستنی های مربوط به آن
اصول آشپزی بدون مصرف روغن
مروری بر آلوده ترین سطوحی که در سفر به آن بر میخوریم
طرز تهیه سالاد رژیمی با تن ماهی
خواص میوه انجیر + طرز تهیه چند مورد که با انجیر تهیه می شود
ویژگی های مواد غذایی سالم مورد استفاده در زندگی روزمره چیست؟
خواص و فواید مصرف سبزیجات همراه با غذا
روش های تشویق و علاقه مند کردن کودکان به مصرف غذای سالم
بررسی و معرفی شیر گیاهی و فواید آن
غذای مناسب و رژیم غذایی برای بیماران قلبی
فواید و خواص 7 مورد از میوه ها و سبزیجات
چند مورد از خاصیت سبزیجات به همراه طرز تهیه 2 غذای گیاهی

دیدگاهتان را بنویسید