غار دربند رشی اولین سکونتگاه بشر در ایران

غار دربند رشی اولین سکونتگاه بشر در ایران

This post is also available in: فارسی

یکی از جاذبه های استان گیلان غار دربند رشی رودبار می باشد. استان گیلان یکی از استان های قدیمی ایران است که دارای فرهنگی بسیار غنی می باشد. این استان که در شمال کشور قرار دارد. دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیادی است. شهر رودبار در جنوب رشت قرار دارد و قدمت آن به بیش از ۲۰۰ هزار سال می رسد. این غار به ثبت ملی رسیده و سالانه تعداد زیادی گردشگر ایران و خارجی را به خود جلب می کند.

با بهترین رستوران در رشت همراه باشید تا با غار دربند رشی اولین سکونتگاه بشر در ایرانمتعلق به دوره پارینه سنگی بیشتر آشنا شوید.

غار دربند رشی در کجا قرار دارد؟

غارهای دربند رشی در جنوب روستایی با همین نام و در بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار استان گیلان واقع شده است. این غار با ارتفاع حدود 750 متر از سطح دریا در نزدیکی قله دلفک یا درفک گیلان قرار دارد.

چگونه به غار دربند رشی برویم؟

برای دسترسی به غار دربند رشی رودبار کافی است که از جاده قزوین- رشت به طرف رودبار حرکت کنید. فاصله شهر رشت تا روستای رشی حدود ۷۰ کیلومتر است. از تهران تا خروجی توتکابن حدود سه ساعت زمان لازم است. پس از آن نیز حدود یک ساعت تا رسیدن به روستای رشی به طول می انجامد. در کل برای رسیدن از تهران تا روستای رشی حدود ۴ ساعت زمان کافی است. پس از وارد شدن به روستای رشی تابلوهای موجود در روستا را دنبال کنید. این تابلوها شما را به راحتی به طرف غار هدایت می کنند.

جاذبه های دیدنی اطراف غار دربند رشی

غار در بند رشی

پس از رسیدن به نزدیکی های کوه، باید ماشین خود را در گوشه ای پارک کنید. و از مسیر پاکوب به سمت غار حرکت کنید. تنها نیم ساعت تا غار فاصله دارید. بهتر است تجهیزات طبیعت گردی همچون کفش مناسب، عصای کوهنوردی، کلاه، ضد آفتاب، آب آشامیدنی و … به همراه داشته باشید. البته برای رسیدن به این غار مسیر دشواری در پیش روی شما نیست و با اندک تجهیزات می توانید به راحتی به این منطقه فوق العاده زیبا راه پیدا کنید. همچنین بهتر است تمام مایحتاج خود را در روستا تهیه کنید.

اطراف غار شامل مناطق دیدنی دیگری همچون دشت سی دشت، غار و کوه درفک است. که ممکن است در طول سفر خود بخواهید از این مناطق زیبا نیز دیدن کنید. لازم به ذکر است که می توانید برای دیدن از این منطقه از وسایل حمل و نقل عمومی همچون قطار، اتوبوس و تاکسی نیز استفاده کنید.

دهانه های غار دربند

غار در بند رشی

غار دربند رشی در ارتفاع ۷۵۰ متری از سطح دریا واقع شده است. این غار دارای دو دهانه با نام های کویل گر و جوکویله است که هر کدام به ترتیب دارای ۶۰ و ۳۰ متر طول می باشند. این دو دهانه در ضلع جنوبی کوهی بزرگ و به فاصله ۵۰ متری از یکدیگر قرار گرفته اند. ممکن است در ابتدا به دلیل عظمت دهانه این غار و محوطه تاریک از ورود به آن خودداری کنید و دچار استرس شوید. اما اطمینان داشته باشید که داخل غار کاملا امن است. و خبری از موجودات ترسناک نیست. پس با خیال راحت وارد آن شوید و از منظره لذت ببرید. البته عمق غار بسیار کم است و منظره داخلی آن دارای شگفتی خاصی نیست. تنها برای دیدن این منظره به هد لامپ یا چراغ قوه گوشی نیاز پیدا خواهید کرد.

بهترین زمان سفر به غار در بند رشی

غار در بند رشی

فصل بهار یکی از بهترین فصل ها برای مسافرت است. زیرا هوا بسیار مطلوب است و خورشید دیرتر غروب می کند. همچنین طبیعت سرسبز شمال نیز در این فصل جلوه دیگری دارد و اغلب گردشگران برای دیدن طبیعت سرسبز به این مناطق سفر می کنند.

یک نصف روز کافی است تا شما بتوانید به طور کامل از غار دربند رشی در رودبار دیدن کنید. پس بهتر است صبح زود به مقصد این غار حرکت کرده و تا پیش از غروب خورشید به محل اقامت خود بازگردید. هنگام ظهر تابش آفتاب تشدید می شود. برای این سفر به جز هزینه های رفت و برگشت و خورد و خوراک به هزینه دیگری نیازی ندارید. بازدید از غار  و مناطق اطراف آن کاملا رایگان می باشد.

روستاهای زیادی در نزدیکی این غار وجود دارند. همانطور که میدانید پیدا کردن اقامتگاه و خانه های روستایی اجاره ای در شمال کشور کار چندان دشواری نیست. قیمت اقامتگاه ها با توجه به امکانات و محل آن ها متفاوت می باشد.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

روستای داماش طبیعت بکر گیلان
نزدیک گردی چیست و چه فعالیت هایی که در آن صورت می گیرد؟
بررسی و معرفی شیر گیاهی و فواید آن
چند ترفند برای جلوگیری از چسبیدن غذا به ظرف
بهترین روش نگهداری انواع نان در منزل به همراه نکات مهم
جاذبه های گردشگری سیاهکل بهشت روی زمین
طرز تهیه نان سیر و خواص شگفت انگیز سیر
طرز تهیه کوکوی پیازچه کرمانشاهی و خواص آن
نحوه تشخیص زعفران اصل
قارچ و خواص خارق العاده آن برای بدن
نکات لازم به توجه در طبخ برنج
آشنایی با ادویه جات مناسب برای هر غذا + نکات مهم در استفا...

دیدگاهتان را بنویسید