طرز تهیه چند کوکوی ساده و خوشمزه

طرز تهیه چند کوکوی ساده و خوشمزه

This post is also available in: English فارسی العربية

طرز تهیه چند کوکوی ساده و خوشمزه

کوکو از غذاهای معروف ایرانی می باشد، که روش های مختلفی در تهیه آن بکار می رود. کوکو از آن دسته از غذاهایی هست که همه سنین آن را دوست دارند و دانستن طرز تهیه چند کوکوی ساده و خوشمزه برای هر فردی نیاز است. یک غذای خوشمزه با روش های پخت آسان و مناسب برای مجردها و خانواده ها می باشد. از مزایای آن می توان به سریع آماده شدن آن اشاره کرد که برای افراد شاغل مناسب است.

طرز تهیه چند کوکوی ساده و خوشمزه

کوکوها از متنوع ترین غذاها در طعم و شکل هستند. که هر فرد در طبخ آن روش های مختلفی را بکار می برد. بلاگ رستوران گردشگری ریژان، به عنوان بهترین رستوران در رشت طرز تهیه چند کوکوی ساده و خوشمزه را در نظر گرفته است، تا از آن ها بهره بگیرد و لذت ببرید. شما همچنین می توانید انواع کوکو های خوشمزه را در رستوران های مختلف در سطح شهر رشت میل کنید و لذت ببرید.

طرز تهیه کوکوی اسپاگتی با کالباس گوشت

مواد لازممقدار
تخم مرغ3 عدد
اسپاگتی پخته شده3 پیمانه
پنیر پارمسان رنده شده3 قاشق سوپ خوری
کالباس خرد شده1/2 پیمانه
جعفری خرد شده1/4 پیمانه
نمک و فلفلبه میزان لازم

در ظرفی تخم مرغ ها را بریزید و به خوبی هم بزنید و ادویه جات اضافه کنید. سپس اسپاگتی های پخته شده را اضافه کنید و آن ها را کاملا به تخم مرغ ها آغشته کنید. کالباس های خرد شده و مقداری جعفری خرد شده را به مواد خود اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا موادتان آماده شود.

تابه ای انتخاب کنید در آن روغن بریزید تا داغ شود، سپس نیمی از پنیر را داخل تابه بریزید و صبر کنید آب شود تا به آن مواد خود را اضافه کنید. وقتی مخلوط خودش را گرفت، کوکو را از تابه خارج کرده و بقیه پنیر را داخل تابه بریزید و صبر کنید تا آب شود. حالا کوکو را از آن طرف داخل تابه قرار داده تا آن طرف کوکو که هنوز نپخته است، بپزد. صبر کنید تا کوکو آماده شود، حال آن را می توانید داخل ظرفی انتخابی به حالت دلخواه تزئین و سرو کنید.

طرز تهیه کوکوی نخود و کدو سبز

مواد لازممقدار
کدو سبز2 عدد
نخود آشی200 گرم
پیاز خرد شده1 عدد
نعناع خرد شده1/4 پیمانه
آرد سفید1/2 پیمانه
آرد ذرت1/2 پیمانه
تخم مرغ2 عدد
شیر1/4 پیمانه
فلفل پاپریکا1 قاشق چای خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم

نخود ها را از شب قبل یا حدودا 4 ساعت بگذارید خیس بخورد و سپس نخود ها را بپزید.

کدوسبز‌ها را داخل یک ظرف مناسب رنده کنید. اگر کدوسبز‌های رنده شده آب انداخت، آبِ آن را از کاسه خارج کنید. سپس نخود پخته شده و نعنای خردشده و پیاز خردشده را به کدو اضافه کرده و مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

آرد سفید، آرد ذرت، تخم‌مرغ، شیر، فلفل پاپریکا و به میزان لازم نمک و فلفل سیاه را هم به مواد بیافزایید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس مواد آماده شده را داخل تابه سرخ کنید و پس از آماده شدن به شکل دلخواه سرو کنید.

طرز تهیه کوکوی ماهی سوخاری

مواد لازممقدار
فیله ماهی تیلا پیلا6 عدد
تخم مرغ2 عدد
سس مایونز1/2 پیمانه
روغن به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
پودر سوخاری 1/2 پیمانه
جعفری خرد شده 1/2 پیمانه
آب لیمو1/4 پیمانه

در ابتدا تکه‌های ماهی را آغشته به نمک و فلفل کرده و صبر کنید تا مقداری مزه دار شوند. در تابه ای مقداری روغن ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس تکه‌های ماهی را داخل آن سرخ کنید. پس از سرخ شدن فیله ها را داخل یک کاسه بریزید و بطور کامل خردشان کنید.

سپس جعفری خردشده، سس مایونز، آب‌لیمو، تخم‌مرغ‌ها و به میزان لازم نمک و فلفل را به تکه‌های ماهی اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مایه کوکو آماده شود.

پودر سوخاری را در ظرفی مناسب ریخته و مقداری از مایه را بردارید گرد کنید و بعد آن را داخل پودر سوخاری بغلتانید. در آخر در تابه روغن ریخته و کوکو های خود را سرخ کنید و در ظرف مناسب آن را سرو کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

طرز تهیه هلو کباب اصیل کرمانشاهی به روش رستورانی
طرز تهیه ترشی مقوی با عناب
طرز تهیه 3 دسر میوه ای برای میان وعده
طرز تهیه سس پنیر رستورانی
طرز تهیه یک املت بسیار لذیذ برای صبحانه
روش تهیه یک مدل اسموتی توت فرنگی خوشمزه برای صبحانه
آموزش نوشیدنی چای سرد با زنجبیل لیمو
روش تهیه غذای ساده و بدون روغن با استفاده از هویج
محبوب ترین غذاهای عربی
طرز تهیه چند مربای خانگی با میوه های تابستانه
آداب عجیب غذا خوردن در کشورهای مختلف جهان
روش تهیه چند غذای سبک برای شام

دیدگاهتان را بنویسید