آموزش تهیه رولت اسفناج خوشمزه مجلسی

آموزش تهیه رولت اسفناج خوشمزه مجلسی

This post is also available in: فارسی

اگر به دنبال یک پیش غذا و یا یک فینگرفود خوشمزه و پرخاصیت برای میهمانیتان هستید. در ادامه مطلب همراه بهترین رستوران رد رشت باشید. تا آموزش تهیه رولت اسفناج خوشمزه و مجلسی را در اختیارتان قرار دهد. همانطور که میدانید اسفناج یک ماده غذایی بسیار پرخاصیت است. اگر کودکتان اسفناج دوست ندارد میتوانید با تهیه رولت اسفناج کودکتان ترغیب به خوردن اسفناج کنید. در ادامه به خاصیت اسفناج میپردازیم.

گوشه ای از خواص اسفناج

اسفناج یکی از سبزیجات بسیار مفید و پرخاصیت است. از جمله خواص این سبزی میتوان به کمک به دفع سموم بدن، سلامت و تقویت استخوان‌ها،  تقویت سیستم ایمنی،  کنترل دیابت، ضد سرطان، کنترل فشارخون و … اشاره کرد. بهترین رستوران در رشت بیان میکند که اسفناج حاوی مقادیر زیادی  فیبر، یتامین C ، ویتامین E ، سلنیوم ، منگنز و بتاکاروتن است. پیشنهاد میشود که حتما اسفناج را به سبد غذاییتان اضاف کنید.

طرز تهیه رولت اسفناج

مواد لازم برای تهیه اسفناج

  • پوره اسفناج ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آب یا شیر ۱/۴ پیمانه
  • آرد ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • روغن مایع ۱ ق غذا خوری
  • نمک ۱/۲ ق چای خوری
  • پودرسیر، فلفل سیاه، تخم گشنیز به مقدار لازم
  • پنیر ویلی یا لبنه ۴۰۰ گرم
  • سس مایونز ۲ ق غذا خوری
  • کالباس ۵ ورقه
  • زیتون خرد شده ۱/۴ پیمانه
  • شوید ۱ ق غذا خوری

مرحله اول

در اولین مرحله باید اسفناج ها راه به خوبی بشویید و در نهایت با میکسر به خوبی آن را پوره کنید. درصورتتمایل یک قاشق غذا خوری آب اضافه کنید. تا به راحتی پوره شود. سپس باید زرده تخم مرغ را جدا کنید. و در نهایت سفیده تخم مرغ را همراه با نمک با سرعت تند همزن هم بزنید. باید تا زمانی که حالت خامه ای به خود بگیرید هم بزنید. زمانی که ظرف را برعکس کردید و چیزی بیرون نریخت آن زمان تخم مرغ شما آماده است. حالا نوبت زره ای است که جدا کردید. زده تخم مرغ به همراه آب یا شیر ولرم ادویه های لازم و روغن مایع را با هم مخلوط کنید. بهترین رستوران در رشت بیان میکند این روند را ادامه دهید. تا تغییر رنگ دهد و کرمی رنگ شود.

مرحله دوم

در این مرحله نوبت اضاف کردن پوره اسفناج است. بعد از اضافه کردن اسفناج باید در ادامه آرد و بیکینگ پودر را که از قبل با هم مخلوط و الک کردید به تدریج به مواد زرده اضافه کنید و با لیسک به آرامی هم بزنید. سپس سفیده تخم مرغ را نیز اضافه کنید و آرام و چرخشی هم بزنید. تا یکدست شود. در این مرحله باید مخلوط را داخل سینی ۳۰ در ۴۰ سانتی متری که کاغذ روغنی گذاشتید بریزید و یکدست پخش کنید و بعد داخل فر از قبل گرم شده ۱۷۰ درجه حدود ۸ الی ۱۰ دقیقه بپزید. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. برای مطمئن شدن از پخت از یک خلال چوبی استفاده کنید. اگر خلال چوبی از وسط کیک تمیز خارج شود. یعنی پخت به درستی انجام شده و باید آن را خارج کنید.

مواد میانی

برای تهیه میواد میانی رولت اسفناج باید کالباس ها را نگینی ریز خرد کنید. زیتون خرد شده و شوید و سس و پنیر را داخل یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود.

آموزش تهیه رولت اسفناج خوشمزه مجلسی

مرحله پایانی

سینی رولت را از فر خارج کنید و رولت را روی یک حوله یا دستمال بزرگی برگردانید و کاغذ روغنی را به آرامی ازش جدا کنید و رولت را با کمک دستمال زیرش رول کنید تا خنک شود کمی صبر کنید و یا می توانید رولت را برای نیم ساعت داخل یخچال بگذارید. سپس رولت را باز کنید و از مواد میانی با پالت روی نان رولت به صورت یکنواخت بریزید بعد به آرامی مجدد رول کنید و داخل یک پارچه تمیز قرار دهید و یا سلفون بکشید. بهترین رستوران در رشت پیشنهاد میکند برای ۱ ساعت رولت اسنفاج را داخل یخچال بگذارید. سپس روی آن را تزئین و نوش جان کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

آداب عجیب غذا خوردن در کشورهای مختلف جهان
روش تهیه چای لاته با طعمی بی نظیر
آموزش چند مدل غذای نونی بدون گوشت خوشمزه
طرز تهیه چند غذا ساده و خوشمزه با قارچ
خواص میوه انجیر + طرز تهیه چند مورد که با انجیر تهیه می شود
طرز تهیه 3 دسر میوه ای برای میان وعده
طرز تهیه چند کوکوی ساده و خوشمزه
معرفی کباب های خوشمزه گیلان
معرفی خوشمزه ترین غذاهای جنوبی
مراحل تهیه کدو سبز چیپسی
چطور دسر تیرامیسو خانگی تهیه کنیم؟
طرز تهیه دال عدس رژیمی و رستورانی

دیدگاهتان را بنویسید