معرفی غذاهای محبوب هندی

معرفی غذاهای محبوب هندی

This post is also available in: فارسی

هند یکی از برترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان و به سرزمین عجایب معروف است. در این کشور می توانید از معابد و دیدنی های گوناگون بازدید کنید. و شاهد شیوه های برگزاری سنن مختلف باشید. همچنین در جشن های متعدد هند شرکت کنید و شاهد رقص و پایکوبی های آنها باشید. علاوه بر اینها کشور هند دارای غذاهای سنتی بسیار خوش طعم و پر ادویه ای است. چشیدن طعم غذاهای محبوب هندی همواره برای گردشگران بسیار جذاب بوده است.

همه می دانیم که غذاهای هندی پر طرفدار اما پر ادویه هستند. در ادامه بهترین رستوران در رشت شما را با چند نمونه از غذاهای محبوب هندی آشنا خواهد کرد. با ما همراه باشید.

تاریخچه‌ غذاهای محبوب هندی

PAKORA

هند از سه هزار سال پیش از میلاد تاکنون محل کاشت و برداشت ادویه‌های طعم‌دهنده‌ی قوی مثل زردچوبه، هل، فلفل سیاه و خردل بوده است. اگرچه در زمان کنونی بسیاری از اسناد مربوط به دستور تهیه‌ی غذاهای قدیمی هندی وجود ندارد؛ اما به نظر می‌رسد غذاهای باستانی و حتی غذاهای دوران ماقبل تاریخ هند، عمدتا دارای برنج، شیر بسته‌شده یا دلمه (ماده‌ای متشکل از شیر که ماده‌ی اولیه‌ی تهیه‌ی پنیر محسوب می‌شود)، روغن حیوانی، انبه و برگ فلفل بتل بوده‌اند و همین مواد، پایه و اساس غذاهای هندی امروزی را تشکیل می‌دهند که برخی از آن‌ها شهرت جهانی دارند.

غذای هندی کتی پیچ

غذاهای محبوب هندی

کتی پیچ یا کتی رول Kati roll غذایی با ظاهری شبیه به ساندویچ است که طعمی بسیار دلچسب دارد. برای تهیه این خوراک، کباب، سبزیجات تخم مرغ و ادویه های گوناگون را داخل نان مخصوصی به نام پاتارا میچینند. و به صورت رول شده در می آورند. این غذا هم یک غذای خیابانی به شمار می آید و هم غذایی است که در رستورانها سرو می شود و ما توصیه می کنیم که اگر بهداشت برایتان مهم است یا معده‌ی ضعیفی دارید، آن را در رستورانها میل کنید.

نان چول باتوریکی از غذاهای محبوب هندی

چول باتور Chole bhature نان سرخ شده خوش طعمی است که به همراه خورشت سرو می شود. خورشت همراه این نان از نخود و ادویه کاری پخته می شود. که در اغلب دکه های فروش غذای سرتاسر هند می توانید آن را خریداری و میل کنید. همچنین این نان در کنار سایر غذاهای هندی نیز سرو می شود. به نوعی نان محلی هندی به شمار می رود. این نان اغلب در شهرهای شمالی هند رواج دارد و دیده می شود که در صبحانه نیز سرو شود.

بریانی مرغ هندی

غذاهای محبوب هندی

یکی از مشهورترین غذاهای هندی که بخش اصلی آن را برنج و مرغ به همراه ادویه جات گوناگون تشکیل می دهد بریانی است. البته امروزه این غذا را با گوشت گوسفند نیز می پزند. این غذا را در رستورانهای هندی داخل ایران نیز می توانید به راحتی بیابید. زیرا از غذاهای هندی باب طبع ایرانیان به شمار می رود. مهمترین مواد غذایی برای پخت بریانی مرغ برنج، مرغ، پیاز داغ، کره مخصوص و ادویه است.

سمبوسه سیب زمینی هندی

غذاهای محبوب هندی

یکی از مشهورترین غذاهای گیاهی و خیابانی هندی سمبوسه است. «سمبوسه» در اصطلاح عامیانه و «سنبوسه» در فرهنگ لغات مختلف نام غذایی به قدمت تاریخ است. 5 سپتامبر به عنوان روز جهانی سمبوسه نام‌گذاری شده است. سمبوسه از محبوب ترین غذاهای هندی و ایرانی به حساب می‌آید. این غذای تند و تیز و ساده در کشورهای مختلف از سرزمین‌های آفریقا تا شبه‌ قاره هند، خاورمیانه و البته ایران دستور پخت‌های مختلفی دارد. که البته در مجموع فرق چندانی با هم ندارند.

کوفته مالای یکی از غذاهای محبوب هندی

غذاهای محبوب هندی

کوفته مالای malai kofta مشهورترین غذای هندی برای گیاهخواران است و اگر در شهرهای بزرگ این دیار عنوان کنید که وجترین هستید، کوفته مالای هندی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این غذا همچنین جزو غذاهای کم ادویه هندی است. این غذا از گلوله های کوچکی متشکل از سبزی های سرخ شده و سیب‌زمینی تهیه می‌شود. و به همراه سس مخصوص سرو می‌شود.

غذای هندی دسا

غذاهای محبوب هندی

غذای هندی دسا Dosa یکی دیگر از غذاها هندی است که در وعده صبحانه استفاده می شود و بسیار لذیذ است. این غذا از خمیر برنج و کره تهیه می شود و آن را با یک خورشتی مخصوص که دارای عدس، تمبر هندی و نوعی چاشنی نارگیلی خاص است، میل می کنند. توصیه می کنیم که اگر غذاهای چرب را نمی پسندید دسا را امتحان نکنید زیرا همانطور که اشاره کردم کره‌ی زیادی در آن به کار می برند، دسا را گرم سرو و میل می کنند.

مرغ کره ای هندی

غذاهای محبوب هندی

مرغ کَره ای با نام ماخان مورگ نیز شناخته می شود و از جمله خوراک های قدیمی و محبوب هندی است که ظاهرش برای ما ایرانیان شبیه خورشت می باشد. برای طبخ این غذا مرغ را یک شب در ماست و سایر چاشنی ها می خوابانند و به آن سس ها و ادویه های متفاوتی اضافه می کنند. این غذا به شدت تند و پرادویه است اما می توانید در حین سفارش گوشزد کنید که غذای شما زیاد تند نباشد در کرغ کره ای از گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی نیز استفاده می کنند که طعم خوبی به غذا می بخشد.

پاکوره غذای محبوب هندی

غذاهای محبوب هندی

پاکورا یا پکورا نام غذایی فوری هندی و در اصل از منطقه گجرات هندوستان است. این خوراک به شکل فینگرفود برشته شده خمیری به همراه سس تمر هندی یا سس فلفل تند سرو می‌شود. یکی از مشهورترین غذاهای گیاهی خیابانی هندی که لب و دهان توریست‌ها را می‌سوزاند. هندی‌ها انواع پاکوره پیاز، پاکوره سیب زمینی و پاکوره نخود و … دارند. این غذای هندی و گیاهی خوشمزه در استان‌های شرقی ایران به خصوص سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان به نام پکوره زاهدانی و استان‌های جنوبی ایران به نام پاکورا آبادانی و پاکورا بوشهری هم بسیار محبوب و مشهور است.

غذاهای مخصوص هر منطقه 

تنوع غذاهای لذیذ و معروف هندی به حدی زیاد است که نمی‌توان همه آن‌ها را در یک مطلب معرفی کرد. به همین دلیل غذاهای محبوب هندی را متناسب با ذائقه و سلیقه های غذایی مختلف را به شکل راحت‌تری دسته‌بندی کرده‌ایم.

سبک غذایی در شمال هند

  • در شمال هند بیشتر از ادویه‌های ملایم استفاده می‌شود.
  • تقریبا در کنار تمام غذاهای ناحیه شمالی از سبزیجات استفاده می‌شود.
  • غذاهای شمال هند بیشتر با نان مصرف می‌شوند.
  • روگان جوش، مرغ تندوری و تیکا از معروف‌ترین غذاهای این ناحیه هستند.

غذاهای خوشمزه ناحیه شرقی

  • در بخش شرقی هند غذاهای گیاهی پرطرفدارتر هستند.
  • در پخت غذاهای این ناحیه با دانه یا روغن خردل، میوه‌ها، سبزیجات تازه استفاده می‌شود.

جنوب هند و غذاهای معروف آن

  • تندترین غذاها را می‌توانید در جنوب هند پیدا کنید.
  • این غذاها بیشتر با برنج مصرف می‌شوند.
  • بریانی و برنج‌های مخلوط در جنوب هند بسیار محبوب هستند.
  • علاقه‌مندان به غذاهای دریایی باید به جنوب هند سفر کنند.
  • ماهی کاری خوشمزه‌ترین غذای ناحیه جنوبی است.

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

چطور کروسان خوشمزه درست کنیم ؟
روش تهیه یک مدل اسموتی توت فرنگی خوشمزه برای صبحانه
آموزش طرز تهیه وافل خوشمزه
آموزش نوعی خوراک مراکشی با استفاده از نخود و بادمجان
چطور دسر تیرامیسو خانگی تهیه کنیم؟
معرفی خوشمزه ترین غذاهای جنوبی
طرز تهیه ته چین مجلسی با مرغ و هویج
طرز تهیه کتلت سویا و خواص سویا گوشتی
طرز تهیه غذاهای متنوع با نودل
دستور تهیه دو غذای گوشتی خوشمزه و اصیل گیلانی
مراحل تهیه سالاد کلم تند و شیرین
خورشت ناردون اصیل گیلانی

دیدگاهتان را بنویسید