چند ترفند برای جلوگیری از چسبیدن غذا به ظرف

چند ترفند برای جلوگیری از چسبیدن غذا به ظرف

This post is also available in: English فارسی العربية

چند ترفند برای جلوگیری از چسبیدن غذا به ظرف

یکی از کارهای لذت بخش و دوست داشتنی روزمره، آشپزی است. اما دانستن و بلد بودن راه و چاه و ترفتندهای مختلف کمک زیادی به ما که سبب جلوگیری از چسبیدن غذا به ظرف شویم. از سخت ترین کارها تمیز کردن چربی ها و مواد غذایی چسبیده به ظرف است که زمان زیادی را از ما تلف می کند.

توصیه های مختلف برای جلوگیری از چسبیدن غذا به ظرف

خوشبختانه ترفندهایی در جلوگیری از چسبیدن غذا به ظرف وجود دارد که رستوران گردشگری ریژان، یکی از رستوران های رشت در این مطلب به شما آن ها را آموزش می دهد تا مشکل چسبیدن غذا به ظرف و مشکلات از این قبیل را حل کرده و همچنین ظرف هایتان سالم بماند و زمان کمتری را از شما بگیرد.

می توانید از روغن زیتون استفاده کنید

یکی از روش های موثر در پیشگیری از چسبیدن مواد غذایی به ظرف و ماهیتابه، ریختن کمی روغن زیتون در کف آن است. می توانید مقدار کمی از این روغن را داخل ظرف ریخته و در تمام قسمت های آن پخش کنید.یا اینکه از یک دستمال تمیز برای این کار استفاده کنید و مطمئن باشید که تمام سطح ظرف به روغن آغشته است. قبل از اینکه مواد غذایی را به روغن اضافه کنید مطمئن شوید که به اندازه کافی داغ شده است. البته نباید روغن زیاد در ظرف داغ شود که بسوزد.

مقداری نمک اضافه کنید

برای مقابله چسبیدن مواد غذایی به ماهیتابه های آلومینیومی یک لایه نازک روغن داخل ظرف بریزید. سپس یک نوک انگشت نمک به آن اضافه کنید و در تمام سطح ماهیتابه پخش کنید. البته زیادروی در ریختن نمک سبب تاثیر بد بر روی طعم غذایمان می شود که باید حواسمان به اندازه آن باشد.

از سرکه سیب کمک بگیرید

شما می توانید پس از ریختن روغن در ظرف یا ماهیتابه کمی سرکه سیب به آن اضافه کنید. البته باید اجازه دهید سرکه سیب به آرامی داغ شود و قبل از شروع پخت غذایتان به طور کامل تبخیر شود. این ترفند از چسبیدن غذایتان به ظرف می شود.

کره طبیعی را مصرف کنید

برای چرب کردن ماهیتابه می توانید از یک قاشق کوچک کره طبیعی استفاده کنید. در صورت استفاده از کره طبیعی برای پخت تخم مرغ، سوسیس و مواد غذایی دیگر با مشکل چسبیدن آن ها به ماهیتابه مواجه نمی شوید. برای اینکه از سوختن کره جلوگیری کنید از حرارت ملایم استفاده کرده و مقدار کمی نمک به آن اضافه کنید.

از قاشق های فلزی استفاده نشود

هنگام استفاده از ماهیتابه های نچسب نباید از قاشق های فلزی استفاده شود. زیرا سبب تخریب ظف می شود در طول زمان خاصیت نچسب بودن ظرف را از بین می برد. می توانید در این مولارد از قاشق های چوبی یا پلاستیکی استفاده کنید تا ظرفتان سالم بماند.

 از سیم ظزفشویی استفاده نشود

برخی از افراد با مشاهده کوچکترین ماده چسبیده بر روی ظرف یا ماهیتابه با استفاده از چیزهای مختلف سعی در پاک کردن آن ها دارند. سیم ها و اسکاچ های سفت که دارای قسمت سابنده هستند سبب ایجاد خش بر روی ماهیتابه می شوند و همچنین کف ظرف را خراب می کنند. اگر خواهان این هستند که ظرفتان عمر طولانی تری داشته باشد، سعی کنید برای تمیز کردن آن ها از اسفنج و دستمال های نرم استفاده کنید.

 

ظرف ها را روی هم نچینید

چیدن ماهیتابه های تفلون بر روی هم سبب ایجاد ضربه و خش بر روی آن ها می شود. جنس این نوع ظرف ها بسیار حساس است. باید از این کار جلوگیری کرد تا خاصیت نچسب بودنشان از بین نرود.

قبل از چیندن و مرتب کردن ظرف ها در قفسه آن ها به خوبی خشک کنید

پس از اینکه ماهیتابه و ظرف های خود را به خوبی شستید. لازم است پیش از قرار دادن آن ها در کابینت و قفسه خود آن ها خشک کنید. آن ها را در مجاورت هوای آزاد بگذارید تا به خوبی خشک شوند تا رطوبت باقی مانده بر روی آن ها سبب لایجاد کپک و بروز مشکل نشود.

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

چند مورد از آداب صحیح غذا خوردن و رفتار مناسب در رستوران
تزئین انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و تاثیر آنها
غذاهایی که می توانیم با گوشت چرخ کرده تهیه کنیم
غار دربند رشی اولین سکونتگاه بشر در ایران
نزدیک گردی چیست و چه فعالیت هایی که در آن صورت می گیرد؟
اهمیت استفاده از مواد غذایی سالم در بهترین رستوران ها
بهترین محل های تفریحی و تاریخی رشت
برگزاری مراسم تولد در بهترین رستوران رشت
معرفی غارهای جذاب و دیدنی ایران
خواص شگفت انگیز عناب برای سلامت بدن
روز جهانی گردشگری
مواد غذایی مصرفی قبل از خواب + تاثیر آن ها بر کیفیت خواب

دیدگاهتان را بنویسید