طرز تهیه کتلت سویا و خواص سویا گوشتی

طرز تهیه کتلت سویا و خواص سویا گوشتی

This post is also available in: فارسی

یکی از غذاهایی که ایرانیان خیلی به آن علاقه مند هستند. و تقریبا میتوان گفت یکی از غذاهای لذیذ ایرانی محسوب میشود. کتلت دلچسب و بی نظیر است. کتلت معروف ایرانی همراه با گوشت چرخ کرد ه تهیه میشود. که این مسئله کمی افرادی را که رژیم گیاهخواری را دنبال میکنند. را به دردسر می اندازد. در ادامه بهترین رستوران در رشت طرز تهیه کتلت سویا و خواص سویا گوشتی را در اختیارتان قرار میدهد.تا گیاهخوارن نیز در برنامه غذایی خود کتلت را حفظ کنند. و بتوانند از خواص بی نظیر آن استفاده کنند.

سویا گوشتی چیست؟

سویا گوشتی در واقع نوعی لوبیا است. که روغن و پروتئین آن استخراج شده و به اشکال خاصی تبدیل شده است. و به عنوان سویا گوشتی در بازار توزیع و پخش میشود. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. سویا در واقع نوعی حبوبات است. چرا که از درصد بالایی پروتیئن برخوردار است. درصد پروتئین سویای خام پس از طبخ را 50 تا 60 محاسبه کردند.

طرز تهیه کتلت سویا و خواص سویا گوشتی

خواص سویا گوشتی از نظر بهترین رستوران در رشت

به طور کلی بهترین رستوران در رشت بیان میکند. سویا برای رفع خشکی و پوسته پوسته شدن پوست، جلوگیری از تغییر رنگ و چین و چروک پوست صورت، تقویت ناخن، نرم و براق و صاف شدن موها، مبارزه با بیماری هایی مثل سرطان، دیابت، التهاب، تومور، بیماری های قلبی و عروقی، پوکی استخوان، کنترل چاقی و دیابت، پیشگیری از ناشنوایی، افزایش قد مفید و موثر است. در ادامه همراه باشید تا بهترین رستوران در رشت طرز تهیه کتلت سویا را در اختیارتان قرار دهد. تا بتوانید در کنار لذت بردن از طعم لذیذ این کتلت از فواید بی نظیر آن بهره ببرید.

مواد لازم برای تهیه کتلت سویا ویژه گیاهخواران

برای تهیه این کتلت خوشمزه و لذیذ به ۲ لیوان سویا، ۴ عدد سیب زمینی، ۱ عدد پیاز، ۱ قاشق غذاخوری آرد سفید، ۲ قاشق غذاخوری آرد سوخاری، ۱ قاشق چای‌خوری پاپریکا، ۱ قاشق چای‌خوری شوید خردشده، ۱ قاشق غذاخوری جعفری خردشده، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون، زردچوبه، نمک و فلفل به‌ مقدار لازم نیاز دارید.

طرز تهیه کتلت سویا و خواص سویا گوشتی

طرز تهیه کتلت سویا برای گیاهخوران

در اولین مرحله باید برای پختن سیب زمینی ها اقدام کنید. زمینی ها شسته را به مد ت 30 الی 35 دقیقه بپزید. سپس باید سویا را در آب قرار دهید تا به خوبی خیس شوند. سپس آن را آبکش کرده و روی دستمال قرار دهید. تا آب اضافه آن گرفته شود. در مرحله بعد باید پیاز و جعفری را خرد کنید. بعد از پخته شدن سیب زمینی ها پوست آن ها را بگیرید و همراه با سویا، پیاز، آرد با غذاساز یا میکسر به خوبی خرد و میکس کنید. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. ادویه ها و روغن زیتون را نیز به ترکیب اضافه کنید.

ادامه طرز تهیه کتلت سویا ویژه گیاخوران

در مرحله بعد باید فر را روشن کنید. تا به خوبی گرم شود. برای اینکه کتلت به کف سینی فر نچسبد. باید از کاغذ روغنی استفاده کنید. بعد از قرار دادن کاغذ روغنی در کف سینی از مواد مخلوط شده مقداری بردارید و آن را به شکل دلخواه فرم دهید و درون سینی فر قرار دهید. حرارت فر باید روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم شود. باید بدانید که پختن هر طرف از کتلت‌ها حدودا ۲۰ دقیقه زمان میبرد. بعد از حدود 40 دقیقه کتلت لذیذ و خوشمزه شما آماده خواهد شد. نوش جان!

این دستور پخت برای افراد گیاهخوار که از تخم مرغ تهیه غذا استفاده نمیکنند. ساخته شده است. بهترین رستوران در رشت طرز تهیه کتلت سویای دیگری نیز در اختیارتان قرار خواهد داد. که افرادی که از رژیم غذایی خاصی پیروی نمیکنند. میتوانند از این دستور پخت استفاده کنند.

طرز تهیه کتلت سویا با سیب زمینی خام

برای تهیه کتلت سویا به ۲ لیوان سویا، ۳ عدد سیب زمینی متوسط، ۱ عدد پیاز، ۲ عدد تخم مرغ، ۲ حبه سیر، ۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی،۱ قاشق چای‌خوری پودر پاپریکا، ۱ قاشق چای‌خوری گشنیز تازه، روغن به‌ مقدار لازم نیاز دارید.

طرز تهیه کتلت سویا و خواص سویا گوشتی

روش پخت

برای تهیه کتلت سویا خوشمزه و لذیذ باید سویا در آب گرم بریزد. و حدود 15 دقیقه اجازه دهید خیس بخورد. سیب زمینی ها را ریز رنده کنید. پیاز را نیز رنده کنید. و آب آن را به خوبی بگیرید. سویا را آبکش کنید. و آن را بر روی دستمال قرار دهید. تا به خوبی آب آن گرفته شود. بهترین رستوران در رشت بیان میکند. سویا را همراه با سیر یا میکسر یا غذاساز خرد کنید. تا حالت خمیری پیدا کنید. سپس مخلوط خمیری سویا و سیر و سیب زمینی و پیاز خرد شده را مخلوط کنید. به ترکیب تخم مرغ و ادویه جات و آرد را اضاف کنید. و در نهایت به مقدار لازم از ترکیب جدا کنید و به فرم دلخواه در آورید. و به خوبی سرخ کنید. کتلت سویا لذیذ و پرخاصیت شما آماده است. نوش جان!


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

چند مورد از مزایای سیستم سفارش آنلاین غذا
اهمیت و فواید خوردن صبحانه| تاثیرات مثبت صبحانه
چوچاق گیلانی پرخاصیت و موارد مصرف آن
اهمیت استفاده از مواد غذایی سالم در بهترین رستوران ها
پلو دنده کباب اصیل کرمانشاهی در بهترین رستوران رشت
چند نکته ایمنی برای سفر با دوچرخه
خواص و طرز تهیه آش ماست سنتی ایران
معرفی کباب های خوشمزه گیلان
طرز تهیه سوپ بروکلی با پنیر
ایده سورپرایز تولد دوستان و عزیزانتان در رستوران
مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک سرآشپز حرفه ای
غذاهایی که می توانیم با گوشت چرخ کرده تهیه کنیم

دیدگاهتان را بنویسید