طرز تهیه دال عدس رژیمی و رستورانی

طرز تهیه دال عدس رژیمی و رستورانی

This post is also available in: فارسی

حتما برای یکبار اسم این غذای رژیمی خوشمزه و مقوی را شنیده اید. دال عدس یک غذای رژیمی و ساده است. که میتوانید به سادگی آن را آماده و نوش جان کنید. در ادامه بهترین رستوران در رشت طرز تهیه دال عدسی رژیمی و رستورانی را در اختیارتان قرار خواهد داد. همراه ما باشید.

خواص دال عدس

همانطور که میدانید دال عدس از عدس کوچک‌تر، و به رنگ قرمز و نارنجی است. با اینکه از عدس کوچکتر است. اما از خاصیتآن چیزی کم نشده، در ادامه بهترین رستوران در رشت به خواص آن اشاره خواهد کرد:

  •  افزایش تقویت بدن و سلامت جنین در زنان باردار
  • کمک به کاهش قند خون
  • تقویت قلب
  • درمان درد استخوان 
  • درمان درد استخوان و مفاصل
  • بهبود گردش خون
  • درمان یبوست
  • درمان بیماری‌های گوارشی

«این غذای پر انرژی به ازای دو فنجان 70 کیلوکالری دارد. از این رو این غذا به یک غذای محبوب رژیمی در بین ورزشکاران معروف است.»

مواد لازم برای تهیه دال عدس رستورانی

برای تهیه این غذای خوشمزه ساده و رژیمی به عدس قرمز، پیاز بزرگ، سیر رنده شده، رب گوجه فرنگی، سیب زمینی، لیمو عمانی، ادویه، تخم گشنیز، فلفل قرمز، تمبرهندی، کمی روغن نیاز دارید.

طرز تهیه دال عدس

در مرحله اول پیاز را تفت خواهیم داد تا طلایی شود. یکی از مواردی سبب خوشمزه شدن این خوراک میشود. همین پیاز داغ است. سپس باید سیر را اضافه کنید. تا سیر و پیاز تفت بخورند. در مرحله بعد باید رب، فلفل، ادویه، لیموعمانی، سیب زمینی و عدس را اضافه خواهیم کرد تا مواد به خوبی تفت بخورند. البته توجه کنید که حرارت باید ملایم باشد. در مرحله بعد زمانی که عدس قرمز آب انداخت آب تمر و آب به میزان لازم اضافه کنید. در این مرحله کمی نمک هم اضافه کنید تا مواد کاملا پخته شوند.

طرز تهیه دال عدس رژیمی و رستورانی

آب تمر

(برای گرفتن آب تمر هندی بهترین رستوران در رشت بیان میکند. تمبرهندی را در آب جوش بریزید و با پشت قاشق فشار دهید تا در آب حل شود، سپس مایع آن را از صافی رد کنید و با پشت قاشق تمرها را به صافی فشار دهید. این مایع را در قابلمه درحال جوشیدن بریزید تا به طعم‌دار شدن دال عدسها کمک کند.)

مرحله پایانی

وقتی غذایتان جا افتاد زير آن را خاموش کنید. و با گوشت كوب دال عدس را بکوبید. تا سيب زمينی موجود در آن بايد كاملا له شود و خوراک حالت لعاب‌دار پیدا کند. روی این خوراک خوشمزه را می‌توانید با گشنیز تزیین کنید. نوش جان!

نکاتی که باید بدانید

هر غذایی حتی ساده فوت فن هایی دارد. که با تجربه و آزمون و خطا های زیاد میتوانید آن ها را به دست آورید. اما در این مطلب بهترین رستوران در رشت این فوت و فن ها را در اختیارتان قرار خواهد داد. تا بتوانید به راحتی یک غذای خوشمزه و مقوی و کاملا رژیمی را آماده کنید:

  • این خورام را باید مدام هم بزنید. چرا که دال عدس به سرعت ته میگیرد و میسوزد.
  • تمر هندی کاملا اختیاری است. اگر غذای هایی که ترش هستند را نمیپسندید آن را حذف کنید. و اگر غذای های ترش دوست دارید علاوه بر تمبر هندی میتواند به این خورام کمی آبغوره و یا آب نارنج اضافه کنید.
  • مزه اصلی دال عدس به تند بودن آن است. اما اگر نمپسندید میتوانید آن را به مقدار کم به غذایتان اضافه کنید. درصورتیکه غذای های تند میپسندید میتوانید رب گوجه را حذف کنید و به جای آن سس تند اضافه کنید.

«امید است با تهیه این غذای خوشمزه و ساده و رژیمی لحظات خوبی را در کنار عزیزانتان سپری کنید.»


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

معرفی غذاهای محبوب هندی
خورشت خلال کرمانشاهی در بهترین رستوران رشت
چند مورد از خاصیت سبزیجات به همراه طرز تهیه 2 غذای گیاهی
طرز تهیه کمپوت گیلاس
طرز تهیه نان سیر و خواص شگفت انگیز سیر
چطور کروسان خوشمزه درست کنیم ؟
معرفی کباب های خوشمزه گیلان
طرز تهیه خورشت شش انداز گیلانی
طرز تهیه سوپ بروکلی با پنیر
طرز تهیه 4 غذای گیلانی خوشمزه با بادمجان
پلو دنده کباب اصیل کرمانشاهی در بهترین رستوران رشت
روش تهیه بورانی اسفناج خامه ای با طمعی لذیذ

دیدگاهتان را بنویسید