طرز تهیه سوپ عدس و ماست ترکیه به روش رستورانی

طرز تهیه سوپ عدس و ماست ترکیه به روش رستورانی

This post is also available in: فارسی

سوپ عدس و ماست متعلق به کشور ترکیه است. مردم کشور ترکیه به سوپ و آش علاقه زیادی دارند. به طوری که انواع سوپ را به عنوان پیش غذا یا یک وعده غذای سبک و خوشمزه میل می کنند. اکثر رستوران های کشور ترکیه انواع سوپ را نیز سرو میکنند. یکی از انواع سوپی که در کشور ترکیه طرفداران زیادی دارد سوپ عدس و ماست است. در ادامه بهترین رستوران در رشت طرز تهیه سوپ عدس و ماست ترکیه را به روش رستورانی در اختیارتان قرار خواهد داد.

فواید و خواص عدس

در ابتدا، قبل از اینکه طرز تهیه سوپ عدس و ماست را مطالعه کنید. بهتر است کمی به فواید عدس موجود در این سوپ نیز اشاره کنیم. عدس حاوی مقادیر زیادی پتاسیم، فیبر رژیمی، ویتامین B1 و B2, B3,B6 است. عدس برای  بهبود گوارش، کنترل دیابت، سلامت قلب، پیشگیری از تصلب شریان، پیشگیری از سرطان و.. مفید است. بهترین رستوران در رشت پیشنهاد میکند حتما این مواد غذایی با ارزش را به سبد غذاییتان اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه سوپ عدس و ماست

برای تهیه سوپ عدس و ماست به اندازه دو نفر به 1 استکان عدس، 1 لیوان رشته، 2 لیوان ماست، 1 عدد زرده تخم مرغ، 2 قاشق غذاخوری آرد، 1/5 لیتر آب، نمک و فلفل، 1 قاشق غذاخوری کره، 1 قاشث غذاخوری نعنا نیاز دارید. در ادامهه بهترین رستوران در رشت مرحله به مرحله طرز تهیه این سوپ خوشمزه را بیان خواهد کرد.

طرز تهیه سوپ عدس و ماست

اولین مرحله برای تهیه این سوپ خیلی دور از ذهن نیست. باید عدس را خوب بشویید. و درون یک قابله بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به خوبی بپزد. و کاملا نرم و پخته شود. بعد از پختن عدس باید آن را آبکش کنید. و در مرحله بعد در یک قابلمه 1/5 لیتر آب بریزید روی حرارت قرار دهید. تا آب ب نقطه جوش درآید. زمانی که آب به نقطه جوش رسید. رشته را به قابلمه اضافه کنید. و اجازه دهید کاملا بپزد. در نهایت عدس پخته شده را به قابلمه اضافه کنید. تا به مدت ۲ دقیقه با هم بجوشند.

طرز تهیه سوپ عدس و ماست ترکیه به روش رستورانی

مرحله دوم

ماست را درون یک کاسه مناسب بریزید. سپس به آن آرد و زرده تخم مرغ را اضافه کنید. بعد با همزن دستی به خوبی هم بزنید تا زمانی که یکدست و یکنواخت شود. حالا ۲ تا ۳ ملاقه از سوپ به کاسه حاوی ماست اضافه کنید. بهترین رستوران در رشت بیان میکند این مرحله بسیار مهم است چرا که باید سرعت عمل بالایی داشته باشید. تا بتوانید به صورت این ترکیب را هم بزنید. چرا که ممکن است ماست ببرد.

بعد از اینکه ترکیب ماست و آرد و تخم مرغ با مایع سوپ هم دما شد. مخلوط ماست را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. تا ماست درون سوپ به خوبی پخش شود. زمانی که سوپ ماست به نقطه جوش رسید مقدار نمک بریزید و اجازه دهید. سوپ به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشد. توجه داشته باشید سوپ را به صورت مداوم هم بزنید. تا ماست بریده بریده نشود و یا ته نگیرد. زمانی که سوپ جا افتاد میتوانید آن را نوش جان کنید.

نعنا روی سوپ

برای تهیه مواد روی سوپ بهترین رستوران در رشت بیان میکند. باید کره را درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. تا کره کاملا ذوب شود. سپس نعنا را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید. توجه داشته باشید که نعنا را زیاد تفت ندهید چون میسوزد و طعم تلخی به خود میگیرد.

حالا میتوانید سوپتان را در ظرف مورد نظر بریزید سپس با مقداری از نعنا که آن را آماده کردید سوپ عدس و ماست ترکیه ای خوشمزه تان را سرو کنید. نوش جان!


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

مراحل تهیه سالاد کلم تند و شیرین
پلو دنده کباب اصیل کرمانشاهی در بهترین رستوران رشت
معرفی خوشمزه ترین غذاهای جنوبی
معرفی غذاهای پرطرفدار ایرانی از دید گردشگران خارجی
چند مدل دسر تابستانی برای دورهمی ها و مهمانی ها
خواص و طرز تهیه آش ماست سنتی ایران
خواص میوه انجیر + طرز تهیه چند مورد که با انجیر تهیه می شود
معرفی تندترین غذاهای جهان
طرز تهیه چند سالاد خوشمزه برای پیش غذا
طرز تهیه ترشی مقوی با عناب
روش تهیه فوتوچینی ایتالیایی با سس آلفردو
معرفی کباب های خوشمزه گیلان

دیدگاهتان را بنویسید