انواع پیش غذا و چند نکته راجع به آن که لازم است بدانید

انواع پیش غذا و چند نکته راجع به آن که لازم است بدانید

This post is also available in: English فارسی العربية

انواع پیش غذا و چند نکته راجع به آن که لازم است بدانید

در واقع انواع پیش غذا به وعده های کوچک غذایی گفته می شود که قبل از وعده اصلی غذایی سرو می شود. این وعده ها معمولا بسته به مناسبت ‏و ‏موقعیت، زمان سرو و میزان زمانی که صرف آماده سازی آن می‌شود از ساده تا بسیار خاص طبقه بندی می‌شوند.‏

فرهنگ خوردن پیش غذا در ایران مدت کوتاهی می باشد که در حال رواج است. بسیاری از افراد عقیده دارند که خاستگاه آن کشور روسیه است. از گذشته در این کشور تکه‌های کوچک ماهی، خاویار و گوشت را همراه غذای اصلی سرو می شد که معمولا در کنار آن ها، نوشیدنی‌های مختلفی نیز سرو می کردند.

بهتر است پیش غذاها حجم کمی داشته باشند تا اشتهای افراد را کور نکنند؛ سالادهای مختلف، سوپ، زیتون‌پرورده، برخی از غذاهای محلی همانند کشک بادمجان، میرزاقاسمی در سفره‌های ایرانی رایج هستند و به‌عنوان پیش غذای ایرانی برای مهمانان سرو می‌شوند. پیشنهاد می شود در زمان سفر به گیلان انواع پیش غذاهای گیلان را نیز در بهترین رستوران در رشت تجربه کنید.

این وعده های کوچک غذایی کاربردهای متفاوتی دارند و هدف های مختلفی در سرو آن است؛  هدف اصلی‌ این وعده های کوچک غذایی تحریک اشتهای افراد است، به همین دلیل لازم است که کالری کمی داشته باشند. گاهی اوقات نیز از آنها برای تزئین سفره‌ها استفاده می‌شود. برای مثال بسیاری از ما برای تزئین میزهایمان در جشن تولد، دورهمی‌ها و یا شب یلدا از انواع پیش غذا استفاده می‌کنیم.

طبقه بندی پیش غذاها

معمولا پیش غذاها در چندین دسته تثقسیم می شوند. سوپ ها یکی از ساده و اصلی ترین نوع پیش غذا می باشد که تنوع زیادی دارند. و اغلب سبزیجات تازه ماده اصلی آن ها را تشکیل می دهند. با توجه به نوع غذای اصلی از انواع مختلف سوپ استفاده می شود.

سالاد ها از دیگر پیش غذاهای رایج هستند. در واقع سالادها، پیش غذای مجلسی بدون فر هستند. معمولا سالادها سرد سرو می‌شوند و می‌توانند به‌عنوان یک پیش‌غذای تابستانی و لذت بخش استفاده شوند.

فینگرفودها

فینگرفودها وعده های کوچکی هستند. فینگرفودها هم بصورت ساده و هم بصورت خاص سرو می شوند. اغلب بدون استفاده از قاشق و چنگال میل می شوند. این وعده های کوچک بصورت لیوانی، لقمه‌ای، سیخ‌های کوچک، ‏تهیه و بسته به سلیقه و هنرنمایی آشپز سرو می شود.‏

غذاهای ایرانی مورد استفاده به عنوان پیش غذا

از پیش‌ غذاهای ایرانی می‌توان به انواع غذاهای دارای بادمجان همانند کشک بادمجان و میرزاقاسمی اشاره کرد. ‏آب دوغ خیار، کله جوش، دلمه، انواع کوکو، کوفته از دیگر وعده‌های غذایی در پرس‌های کوچک هستند که در سفره ها به عنوان ‏پیش‌ غذا سرو می‌شوند. اما همان طور که گفته شد سوپ و سالاد از پیش‌ غذاهای بدون دغدغه بر روی میز غذا هستند.

چند نکته درمورد پیش غذا

  • به یاد داشته باشید که هدف اصلی سرو پیش غذا ایجاد تنوع است. بنابراین سعی کنید در اتنتخاب پیش غذا تنوع ایجاد کنید تا برای اف راد با سلایق مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.
  • توجه داشته باشید که این وعده به اندازه ای کوچک باشد که سبب از بین رفتن اشتهای افراد نشود.
  • به این موضوع توجه کنید که افراد جوان تر پیش غذاهای فانتزی را ترجیح می دهند. پس به سن افراد مهمانی توجه کنید.
  • در تهیه پیش غذای خود سعی کنید از مواد حساسیت زا همانند باقالی و بادام زمینی استفاده نکنید. به این دلیل که ممکن است برخی افراد به آن ها آلرژی داشته باشند.
  • خوب است در کنار چند نوع پیش غذا نوشیدنی نیز سرو کنید. توجه داشته باشید که پیش غذا کمی از اشتها را از بین می برد. بنابراین این وعده ها باید بصورت کوچک تر سرو شوند تا غذایی نیز اضافه نیاید.
  • برای مهمانان خود چند نوع متفاوت پیش غذا برای زمان های مختلف مهمانی در نظر بگیرید، تا مزه های مختلفی را امتحان کنند.

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

بهترین رستوران در رشت
طرز تهیه کوکوی پیازچه کرمانشاهی و خواص آن
رفتار های عادی که ممکن است در هنگام سفر در دیگر کشورها بی...
بهترین محل های تفریحی و تاریخی رشت
نکات طلایی در مزه دار کردن جوجه کباب
معرفی جاذبه گردشگری در گیلان
چند مورد از ویژگی های یک رستوران خوب برای جلسات کاری
چند نکته برای رستوران رفتن به همراه کودکان
اهمیت و فواید خوردن صبحانه| تاثیرات مثبت صبحانه
خوشمزه ترین غذاهای دنیا متعلق به کدام کشورها هستند؟
مواد غذایی مصرفی قبل از خواب + تاثیر آن ها بر کیفیت خواب
خواص و فواید آب برای بدن انسان

دیدگاهتان را بنویسید